Jyväskylässä kausi alkoi 9 veneen kevätmatkapurjehduksella 20.5.
Mukana 2 FE 83-venettä eli FIN 2744 Mun ja Sun Ship II ja FIN2131 Bertta.
Vauhtia riitti tai sitten ei eli kuviokelluntaa ja 5 solmua.
Charlotta vedessä! (ja masto ylhäällä)
Ruuveja ja muuta hapokasta
Tämä on varsin valitettava ilmiö, rautakaupoista löytyy haponkestävää vain yksittäispakattuna muutamaa yleisintä kokoa suunnilleen euron kappale, mutta siihen jää.Tänään tuli sitten pyöräiltyä ihan riittävästi. Karjalankatu 11 löytyy Helsingin
Ruuvikulma Oy. Kauppa myy ruuveja. Rautakaupasta (Ruohiksen K-rauta) saa
kyllä suklaata, jäätelöä jopa tupakkaakin, mutta ruuveja heillä ei ole.
Niille, joille kehä III on lähempänä kuin Karjalankatu, voisin heittää vinkkinä, että Vantaan Kiloruuvista löytyy myös hyvä valikoima. Toistaiseksi on ainakin löytynyt kaikki ne happoset hilppeet mitä en ole muualta saanut.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11337
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Hakusessa olisi muuten happosesta tuollaisia kulutussuojia mitä mm http://www.hjertmanse.se/ myy. Eli peltilärpäke joka on pyöristetty päistään ja
hiukan pokattu pitkittäissuunnassa.

Kulkevat nimikkeellä "slitskenor" tuolla länsinaapurissa.
http://www.hjertmans.se/shop/artiklar/a ... ?rubnr=157
Tuntuis vähän tyhmältä tilata 6¤ osia ruotsinmaalta.
Onko havaintoja suomenmaalta?
hiukan pokattu pitkittäissuunnassa.

Kulkevat nimikkeellä "slitskenor" tuolla länsinaapurissa.
http://www.hjertmans.se/shop/artiklar/a ... ?rubnr=157
Tuntuis vähän tyhmältä tilata 6¤ osia ruotsinmaalta.
Onko havaintoja suomenmaalta?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Väittäisin kuitenkin, että tuollaisen pienen tavaran tilaaminen Ruotsista on järkevämpää kuin ISOn tavaran.
Tilasin nimittäin 10.4. samaisesta puodista spinnupuomin ja rodkickerin. Puomin rakennussarjan pituus ylitti 2m maagisen rajan, jolloin kuljetus vaihtuu postista DHL:ään. Sen olisin vielä sietänyt, että kuljetuskustannukset nousevat tuollaisessa lähetyksessä n. 20%:iin tavaran arvosta, mutta sekä DHL:n että Hjertmansin toiminta tapauksessa oli muuten niin surkeaa, että jätän tarinan kertomatta, koska se sisältäisi paljon kirosanoja.
Kaikesta huolimatta, sain "jo" maanantaina loput DHL:n hukkaamat tavarat, ja jo toisella pyytämisellä Hjertmans lupasi palauttaa hiukan yli 400 kruunua, jotka laskuttivat liikaa...
Tilasin nimittäin 10.4. samaisesta puodista spinnupuomin ja rodkickerin. Puomin rakennussarjan pituus ylitti 2m maagisen rajan, jolloin kuljetus vaihtuu postista DHL:ään. Sen olisin vielä sietänyt, että kuljetuskustannukset nousevat tuollaisessa lähetyksessä n. 20%:iin tavaran arvosta, mutta sekä DHL:n että Hjertmansin toiminta tapauksessa oli muuten niin surkeaa, että jätän tarinan kertomatta, koska se sisältäisi paljon kirosanoja.
Kaikesta huolimatta, sain "jo" maanantaina loput DHL:n hukkaamat tavarat, ja jo toisella pyytämisellä Hjertmans lupasi palauttaa hiukan yli 400 kruunua, jotka laskuttivat liikaa...
- harald
- Hallitus
- Posts: 11337
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ja lisää kuvia:
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 214&page=6
Läppäri katossa on viimeinkin kuvattu:

Levanki:

http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 214&page=6
Läppäri katossa on viimeinkin kuvattu:

Levanki:

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kuljetusfirmat
Muistaakseni ohje vanhojen kovalevyjen käsittelylle olisi ollut että ne pitää lähettää itselle FedExillä levyjen tuhoamiseksi ja sitten DHL:llä niiden hävittämiseksi.Olli wrote:Väittäisin kuitenkin, että tuollaisen pienen tavaran tilaaminen Ruotsista on järkevämpää kuin ISOn tavaran.
Tilasin nimittäin 10.4. samaisesta puodista spinnupuomin ja rodkickerin. Puomin rakennussarjan pituus ylitti 2m maagisen rajan, jolloin kuljetus vaihtuu postista DHL:ään. Sen olisin vielä sietänyt, että kuljetuskustannukset nousevat tuollaisessa lähetyksessä n. 20%:iin tavaran arvosta, mutta sekä DHL:n että Hjertmansin toiminta tapauksessa oli muuten niin surkeaa, että jätän tarinan kertomatta, koska se sisältäisi paljon kirosanoja.
Kaikesta huolimatta, sain "jo" maanantaina loput DHL:n hukkaamat tavarat, ja jo toisella pyytämisellä Hjertmans lupasi palauttaa hiukan yli 400 kruunua, jotka laskuttivat liikaa...
Hohoo, Olgakin saatiin veteen ja vielä reilusti toukokuun puolella.
Huominen myräkkä vielä jarruttaa maston kanssa kikkailua, mutta perjantaina olisi tarkoitus repiä tikku pystyyn ja lauantaina sitten jo päästä harjoittelemaan trimmejä.
Ennen laskua tuli vedettyä kevyt vesihionta, jonka tulokset näkyvät tai ovat näkymättä.
Huominen myräkkä vielä jarruttaa maston kanssa kikkailua, mutta perjantaina olisi tarkoitus repiä tikku pystyyn ja lauantaina sitten jo päästä harjoittelemaan trimmejä.
Ennen laskua tuli vedettyä kevyt vesihionta, jonka tulokset näkyvät tai ovat näkymättä.
TervehdysPetri wrote:Pöh, ilmatieteenlaitoksen noppageneraattori on näemmä, taas, rikki.harald wrote:^-- Onnittelen!
Myräkkä?
Ehkä se tuosta iltaa kohti vielä nousee, jos ei, niin ainakin voi käydä venettä varustamassa. 13 metriä lupailivat ja maston nosto tuossa kelissä on imo hieman epämukavaa.
Paljon kerkiää tapahtua säärintamalla ennen iltaa. Toivottavasti ovat ennusteissaan väärässä.
Joku sanoi joskus, että jos ennustat huomiseksi samanlaista säätä kuin oli tänään, on todennäköisyys onnistua 50%. Kaikkien tieteellisten sään ennustamisen menetelmien käyttö nostaa todennäköisyyden tasolle 70%. Kaikki tuo vaiva vain 20% takia

Ystävällisin veneily terveisin PR