Charlotta vedessä! (ja masto ylhäällä)

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

vtlilja

Charlotta vedessä (ja masto ylhäällä)

Post by vtlilja »

Jyväskylässä kausi alkoi 9 veneen kevätmatkapurjehduksella 20.5.
Mukana 2 FE 83-venettä eli FIN 2744 Mun ja Sun Ship II ja FIN2131 Bertta.
Vauhtia riitti tai sitten ei eli kuviokelluntaa ja 5 solmua.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11337
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

^-- Tuloksia?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Ruuveja ja muuta hapokasta

Post by Olli »

Tänään tuli sitten pyöräiltyä ihan riittävästi. Karjalankatu 11 löytyy Helsingin
Ruuvikulma Oy. Kauppa myy ruuveja. Rautakaupasta (Ruohiksen K-rauta) saa
kyllä suklaata, jäätelöä jopa tupakkaakin, mutta ruuveja heillä ei ole.
Tämä on varsin valitettava ilmiö, rautakaupoista löytyy haponkestävää vain yksittäispakattuna muutamaa yleisintä kokoa suunnilleen euron kappale, mutta siihen jää.

Niille, joille kehä III on lähempänä kuin Karjalankatu, voisin heittää vinkkinä, että Vantaan Kiloruuvista löytyy myös hyvä valikoima. Toistaiseksi on ainakin löytynyt kaikki ne happoset hilppeet mitä en ole muualta saanut.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11337
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Hakusessa olisi muuten happosesta tuollaisia kulutussuojia mitä mm http://www.hjertmanse.se/ myy. Eli peltilärpäke joka on pyöristetty päistään ja
hiukan pokattu pitkittäissuunnassa.

Image

Kulkevat nimikkeellä "slitskenor" tuolla länsinaapurissa.

http://www.hjertmans.se/shop/artiklar/a ... ?rubnr=157

Tuntuis vähän tyhmältä tilata 6¤ osia ruotsinmaalta.

Onko havaintoja suomenmaalta?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Väittäisin kuitenkin, että tuollaisen pienen tavaran tilaaminen Ruotsista on järkevämpää kuin ISOn tavaran.

Tilasin nimittäin 10.4. samaisesta puodista spinnupuomin ja rodkickerin. Puomin rakennussarjan pituus ylitti 2m maagisen rajan, jolloin kuljetus vaihtuu postista DHL:ään. Sen olisin vielä sietänyt, että kuljetuskustannukset nousevat tuollaisessa lähetyksessä n. 20%:iin tavaran arvosta, mutta sekä DHL:n että Hjertmansin toiminta tapauksessa oli muuten niin surkeaa, että jätän tarinan kertomatta, koska se sisältäisi paljon kirosanoja.

Kaikesta huolimatta, sain "jo" maanantaina loput DHL:n hukkaamat tavarat, ja jo toisella pyytämisellä Hjertmans lupasi palauttaa hiukan yli 400 kruunua, jotka laskuttivat liikaa...
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11337
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ja lisää kuvia:

http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 214&page=6

Läppäri katossa on viimeinkin kuvattu:

Image

Levanki:

Image
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Aleksi

Kuljetusfirmat

Post by Aleksi »

Olli wrote:Väittäisin kuitenkin, että tuollaisen pienen tavaran tilaaminen Ruotsista on järkevämpää kuin ISOn tavaran.

Tilasin nimittäin 10.4. samaisesta puodista spinnupuomin ja rodkickerin. Puomin rakennussarjan pituus ylitti 2m maagisen rajan, jolloin kuljetus vaihtuu postista DHL:ään. Sen olisin vielä sietänyt, että kuljetuskustannukset nousevat tuollaisessa lähetyksessä n. 20%:iin tavaran arvosta, mutta sekä DHL:n että Hjertmansin toiminta tapauksessa oli muuten niin surkeaa, että jätän tarinan kertomatta, koska se sisältäisi paljon kirosanoja.

Kaikesta huolimatta, sain "jo" maanantaina loput DHL:n hukkaamat tavarat, ja jo toisella pyytämisellä Hjertmans lupasi palauttaa hiukan yli 400 kruunua, jotka laskuttivat liikaa...
Muistaakseni ohje vanhojen kovalevyjen käsittelylle olisi ollut että ne pitää lähettää itselle FedExillä levyjen tuhoamiseksi ja sitten DHL:llä niiden hävittämiseksi.
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Hohoo, Olgakin saatiin veteen ja vielä reilusti toukokuun puolella.
Huominen myräkkä vielä jarruttaa maston kanssa kikkailua, mutta perjantaina olisi tarkoitus repiä tikku pystyyn ja lauantaina sitten jo päästä harjoittelemaan trimmejä.
Ennen laskua tuli vedettyä kevyt vesihionta, jonka tulokset näkyvät tai ovat näkymättä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11337
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

^-- Onnittelen!

Myräkkä? :roll:
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:^-- Onnittelen!

Myräkkä? :roll:
Pöh, ilmatieteenlaitoksen noppageneraattori on näemmä, taas, rikki.
Ehkä se tuosta iltaa kohti vielä nousee, jos ei, niin ainakin voi käydä venettä varustamassa. 13 metriä lupailivat ja maston nosto tuossa kelissä on imo hieman epämukavaa.
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote:
harald wrote:^-- Onnittelen!

Myräkkä? :roll:
Pöh, ilmatieteenlaitoksen noppageneraattori on näemmä, taas, rikki.
Ehkä se tuosta iltaa kohti vielä nousee, jos ei, niin ainakin voi käydä venettä varustamassa. 13 metriä lupailivat ja maston nosto tuossa kelissä on imo hieman epämukavaa.
Tervehdys

Paljon kerkiää tapahtua säärintamalla ennen iltaa. Toivottavasti ovat ennusteissaan väärässä.

Joku sanoi joskus, että jos ennustat huomiseksi samanlaista säätä kuin oli tänään, on todennäköisyys onnistua 50%. Kaikkien tieteellisten sään ennustamisen menetelmien käyttö nostaa todennäköisyyden tasolle 70%. Kaikki tuo vaiva vain 20% takia :roll:.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Post Reply