Tänään tuli sitten vietettyä koko päivä (ja ilta) veneessä fiksaillen.
Vesijärjestelmä saatiin valmiiksi:
Nyt jakotukki on sitten siinä. Kuvassa näkyvä jakotukin alempi sisämitaltaan
ø19mm on läpiviennistä. Seuraava on ø13mm koneelle, Ø16mm vessalle sekä
ylin on Ø13mm pentrylle.
Nyt tulee vettä siis yhdesta läpiviennistä. Yhden venttiilin sulkemisella saadaan
kaikki vesipisteet kiinni yhtaikaa.
Sitten revittiin Ponen kanssa pois vanhoja sähkö- ja septiletkuja. Vanha kaiku
antureineen poistettiin. Johtoja ja letkuja tuli kiinnitettyä.
Ajatus on siirtyä nyt pelkän imutyhjennyksen varaan. Jos laki ei salli septin
tyhjentämisen mereen niin kai niitä imutyhjennyslaitteita on sitten riittävästi?
En myös nyt jaksa alkaa tekemään sitä reikää... Samalla tietenkin koko septi-
järjestelmä yksinkertaistuu dekadin verran, mikä on hyvä asia. Jää se iso pumppu
pois, hyvin moni klemmari jne. Mutta saako niin tehdä, vai pitääkö avomeri-
veneessä olla varalla mereentyhjennysmahdollisuus, se pitää vielä tarkastaa.
Irrotin vanhan levankinkiskon ja yllätys oli suuri kun huomasin että uusi
Harkenin levankikiskon reiät ovat yksyhteen samat kuin vanhassa kiskossa.
Ruuvit pitää tosin uusia kun Harkenin kisko vaatii uppokantaiset ruuvit.
Laitan infoa ruuvien koosta ja pituuksista myöhemmin, kunhan kaupat aukeavat...
Yllätys oli myös suuri kun huomasin että se tukevan näköinen levangin tukipalkki
teakista ei ollut kiinni mistään paitsi itse kiskossa! Eli palkki on vain kiilattu
penkkien väliin! Kannattaa miettiä sitä seuraavalla kerralla kun ajattelee kiinnittävänsä
pelastusköyden levankiin. Pitäisikö kiinnittä em. palkki paremmin?
Samalla tuli myös vaihdettua paaran barberin rapulukko, joka hajotessaan
aiheutti meidän ensimmäisen kunnolisen broachin karvalakissa 2005:
Myös levangin säätököysien rapulukot vaihdettu mallia suurempiin (ja kestävempiin).
Tuli myös suunniteltua paikat fokkaskuuttien sisäänvetäjille (aka. Infucker).
Niitten rapujen sijainti aiheutti päänvaivaa, ei varmaan selviä ennen kuin
päästään purjehtimaan (huomenna illalla?).
Näin. Nukkumaan...
Tänään tuli sitten vietettyä koko päivä (ja ilta) veneessä fiksaillen.
Vesijärjestelmä saatiin valmiiksi:
[img]http://www.fe83.org/albums/album214/im000804.sized.jpg[/img]
Nyt jakotukki on sitten siinä. Kuvassa näkyvä jakotukin alempi sisämitaltaan
ø19mm on läpiviennistä. Seuraava on ø13mm koneelle, Ø16mm vessalle sekä
ylin on Ø13mm pentrylle.
Nyt tulee vettä siis yhdesta läpiviennistä. Yhden venttiilin sulkemisella saadaan
kaikki vesipisteet kiinni yhtaikaa.
Sitten revittiin Ponen kanssa pois vanhoja sähkö- ja septiletkuja. Vanha kaiku
antureineen poistettiin. Johtoja ja letkuja tuli kiinnitettyä.
Ajatus on siirtyä nyt pelkän imutyhjennyksen varaan. Jos laki ei salli septin
tyhjentämisen mereen niin kai niitä imutyhjennyslaitteita on sitten riittävästi?
En myös nyt jaksa alkaa tekemään sitä reikää... Samalla tietenkin koko septi-
järjestelmä yksinkertaistuu dekadin verran, mikä on hyvä asia. Jää se iso pumppu
pois, hyvin moni klemmari jne. Mutta saako niin tehdä, vai pitääkö avomeri-
veneessä olla varalla mereentyhjennysmahdollisuus, se pitää vielä tarkastaa.
Irrotin vanhan levankinkiskon ja yllätys oli suuri kun huomasin että uusi
Harkenin levankikiskon reiät ovat yksyhteen samat kuin vanhassa kiskossa.
Ruuvit pitää tosin uusia kun Harkenin kisko vaatii uppokantaiset ruuvit.
Laitan infoa ruuvien koosta ja pituuksista myöhemmin, kunhan kaupat aukeavat...
Yllätys oli myös suuri kun huomasin että se tukevan näköinen levangin tukipalkki
teakista ei ollut kiinni mistään paitsi itse kiskossa! Eli palkki on vain kiilattu
penkkien väliin! Kannattaa miettiä sitä seuraavalla kerralla kun ajattelee kiinnittävänsä
pelastusköyden levankiin. Pitäisikö kiinnittä em. palkki paremmin?
Samalla tuli myös vaihdettua paaran barberin rapulukko, joka hajotessaan
aiheutti meidän ensimmäisen kunnolisen broachin karvalakissa 2005:
[img]http://www.fe83.org/albums/album196/IMG_0590.sized.jpg[/img]
Myös levangin säätököysien rapulukot vaihdettu mallia suurempiin (ja kestävempiin).
Tuli myös suunniteltua paikat fokkaskuuttien sisäänvetäjille (aka. Infucker).
Niitten rapujen sijainti aiheutti päänvaivaa, ei varmaan selviä ennen kuin
päästään purjehtimaan (huomenna illalla?).
Näin. Nukkumaan...