Kävi tuossa alkukaudesta niin köpelösti FE-64:n kanssa, että vantti hyppäsi kierteiltä ja masto pääsi niiaamaan sillä seurauksella, että mastonjalka murtui toiselta sivulta.
Onneksi saatiin masto pelastettua ja selvittiin pelkällä säikähdyksellä.
Olen metsästänyt Seldenin kautta uutta mastonjalkaa, mutta jostain syystä omaan FE-64:een ei ole asennettu Seldenin mastonjalkaa vaikka riki on Seldenin.
Onko kenelläkään sattumoisin tietoa, että onko näissä vuosimallin 1983 Fe-64:ssa käytetty jonkin toisen tunnetun valmistajan mastonjalkoja?
Ohessa tarkempi kuva vioittuneesta mastonjalasta.
http://i62.tinypic.com/33nud04.jpg
Onko näitä kuinka hankalaa esimerkiksi hitsauttaa kuntoon vai kärsiikö murtolujuudet tms?
Itse järkeilin, että vantit kuitenkin kantavat suurimman osan mastosta/purjeesta aiheutuvasta kuormituksesta, joten onko tuon pienen murtuman (joka siis estää lukitussokan käytön) kanssa loppupeleissä kuinka suuria riskejä mukana?
Olen nimittäin suunnitellut laittaa ensikaudelle 50-sarjan Furlexin keulaan ja haluaisin nyt samalla "päivittää" myös rikin viimeisen päälle kuntoon, jotta ei jää heikkoja kohtia mahdollisen rasituksen kasvaessa...
Tässä tulikin nyt melko paljon kysymyksiä, joten kiitokset vastauksista jo etukäteen

mode edit(hh): ylisuuresta kuvasta linkki