1GM
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ei pala. Mikä sinulla on jännite koneen käydessä? Sinulla ei taida olla mittaristossakaan
jännite näkyvissä? Kannattaa kyllä katsoa mistä syystä se palaa, sen pitää kyllä olla
sammuksissa jos kaikki on ok. Muistisääntö "no news is good news" toimii noitten merkki-
valojen kanssa.
jännite näkyvissä? Kannattaa kyllä katsoa mistä syystä se palaa, sen pitää kyllä olla
sammuksissa jos kaikki on ok. Muistisääntö "no news is good news" toimii noitten merkki-
valojen kanssa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kyselin jo hätäpäissäni kaikillta jotka jotain asiasta tietävät ja vastaus oli yhtä tyly: rikki on. No, ei kuulemma sen kummempi kuin hiilien vaihto tod.näk. mutta ikävä juttu näin syksystä; olisin suonut kaiken olevan kunnossa vielä esim. 4 viikkoa, niin olisi saanut purjehduskauden lähes pakettiin. Awassa ei ole minkään sorttista jännite- tai muunkaanlaista mittaria, ainoastaan loki (nopeus ja syvyys ym.). Ja eikun korjaamaan.
Toinen kysymys on siirtopumpun vaihto; onko mahdollista vaihtaa pelkkä tiiviste (kalvo?) vai onko tosiaan edessä huolto-ohjeitten mukainen koko pumpun vaihto? Vuotaa nimittäin löpöä, ja kiva olisi ettei vuotaisi. Tuntuu siltä, että talveksi on puuhaa
Ja vielä. Mitään käsitystä, mitä kustantaa peräsinlaakereiden vaihto? Kuulemma enemmän kuin huntti, vähemmän kuin tonni. Haarukka voisi olla vähän tarkempi
Toinen kysymys on siirtopumpun vaihto; onko mahdollista vaihtaa pelkkä tiiviste (kalvo?) vai onko tosiaan edessä huolto-ohjeitten mukainen koko pumpun vaihto? Vuotaa nimittäin löpöä, ja kiva olisi ettei vuotaisi. Tuntuu siltä, että talveksi on puuhaa

Ja vielä. Mitään käsitystä, mitä kustantaa peräsinlaakereiden vaihto? Kuulemma enemmän kuin huntti, vähemmän kuin tonni. Haarukka voisi olla vähän tarkempi

- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kannattaa muuten mennä johonkin rihkamakauppaan ostamaan sellainen yleismittari jolla
mittaa jännitteitä, vastuksia jne. Saattaa helposti pelastaa loman joskus.. Nimim: arvaa miksi
suosittelen?
Pasilla lienee kokemusta pumpun kalvon vaihdosta, hän kertonee siitä.
Minua kiinnostaa myös peräsinlaakereiden vaihto, klappia on ja peräsin joudutaan irrottamaan
talveksi muutenkin. Nylonia en laittaisi, se kuulemma turpoaa vedessä jolloin peräsin hirttää tai
ei ainakaan liiku yhtä herkästi kuin kuluneilla. Kustannukset taitaa olla verrannollinen loppu-
tulokseen, kuten aina.
mittaa jännitteitä, vastuksia jne. Saattaa helposti pelastaa loman joskus.. Nimim: arvaa miksi
suosittelen?
Pasilla lienee kokemusta pumpun kalvon vaihdosta, hän kertonee siitä.
Minua kiinnostaa myös peräsinlaakereiden vaihto, klappia on ja peräsin joudutaan irrottamaan
talveksi muutenkin. Nylonia en laittaisi, se kuulemma turpoaa vedessä jolloin peräsin hirttää tai
ei ainakaan liiku yhtä herkästi kuin kuluneilla. Kustannukset taitaa olla verrannollinen loppu-
tulokseen, kuten aina.

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Minulle on suositeltu peräsinlaakereiksi sekä painelaakereita, perinteisiä, että myös teflonkumirenkaita (?). Viimeksi mainittu on kuulemma erittäin hi-tech, eikä kulu juuri lainkaan. Luulen, että hinta on sitä myös. Peräsin klappaa pinnasta heilutellessa kohtuullisen paljon, ikävämpi on myötätuuli, jolloin lonksunta on ilkeää ja tuntuu pinnassa siltä, että kohta se peräsin sieltä hajoaa.
Laturin valo muuten sammui kun aikani odottelin ja kaasuttelin, eli ilmeisesti 1GM on pääsemässä siihen kunnioitettavaan ikään, jolloin suurin osa vioista korjaantuu ajan myötä
Meillä muuten purkautui tuo kimppaomistus Awassa, eli olen nyt virallisesti onnellinen omistaja ihan kokonaan. Myös kaikki kulut ovat nyt sitten virallisesti ihan ikiomat, että sikäli alkaa ihan eri malliin kiinnostaa myös tiukka hintavertailu. merimiehet.com :ista löytyi VHF DSC-laitteella ja kaikilla muilla herkuilla hintaan 399 ekua. Eli jos on muillakin tarvis niin se on ainakin minun tutkimuksen mukaan halvin. Nyt on livetty otsikosta tarpeeksi.
Laturin valo muuten sammui kun aikani odottelin ja kaasuttelin, eli ilmeisesti 1GM on pääsemässä siihen kunnioitettavaan ikään, jolloin suurin osa vioista korjaantuu ajan myötä

Meillä muuten purkautui tuo kimppaomistus Awassa, eli olen nyt virallisesti onnellinen omistaja ihan kokonaan. Myös kaikki kulut ovat nyt sitten virallisesti ihan ikiomat, että sikäli alkaa ihan eri malliin kiinnostaa myös tiukka hintavertailu. merimiehet.com :ista löytyi VHF DSC-laitteella ja kaikilla muilla herkuilla hintaan 399 ekua. Eli jos on muillakin tarvis niin se on ainakin minun tutkimuksen mukaan halvin. Nyt on livetty otsikosta tarpeeksi.
Vaihdoin peräsinlaakerit pari vuotta sitten. Tuttu sorvaaja sorvasi vanhojen laakereitten mitoilla teflontangosta uudet.
Reiät tulivat turhan tiukat ja peräsintä tuli sitten asenneltua useampaan kertaan välillä reikää isommaksi hoonaten. Akselin kolinat kyllä häipyivät.
Ja mikä parasta, hintaa kertyi kokonaista 0 rahaa.
Reiät tulivat turhan tiukat ja peräsintä tuli sitten asenneltua useampaan kertaan välillä reikää isommaksi hoonaten. Akselin kolinat kyllä häipyivät.
Ja mikä parasta, hintaa kertyi kokonaista 0 rahaa.

Kyselin pumpusta kevään messuilla ja Jammun maahantuojan mukaan sitä kalvoa ei saa varaosana. Uuden pumpun sai Leeveneestä muistaakseni parilla donalla.
Maahantuojan heppu ohjeisti kiristämään niitä neljää ristipääruuvia siitä päältä. No ne olivatkin vähän löysällä ja taisin niitä kiristää vielä sen jälkeenkin.
Ei se kyllä silloinkaan tiputtanut, mutta taitaa olla vähän kostea tänäänkin. Niin se tosin on näyttänyt olevan useimmissa näkemissäni Jammuissa, liekö ominaisuus.
Maahantuojan heppu ohjeisti kiristämään niitä neljää ristipääruuvia siitä päältä. No ne olivatkin vähän löysällä ja taisin niitä kiristää vielä sen jälkeenkin.
Ei se kyllä silloinkaan tiputtanut, mutta taitaa olla vähän kostea tänäänkin. Niin se tosin on näyttänyt olevan useimmissa näkemissäni Jammuissa, liekö ominaisuus.
Niin, tuskinpa sitä osaisi enää koisia ilman tuttua ja turvallista löpön lemua
Ei vaan, Awassa se vuotaa niin paljon, että pilssissä on löpöä, ja kun sitten pilssiä tyhjentelee, on perän ympärillä ihan kaikki sateenkaaren värit. Noloa ja itse asiassa laitonta. Alta tuo pumppu on aina märkä, enkä ole löpölle muuta vuotokohtaa löytänyt. Ajattelin talven aikana tutkailla tankin ja letkut koneeseen asti, jotta tietää sitten satavarmasti, mistä vuotaa. Aloitan noista ruuvien kiristyksestä.
Mistäköhän noita laakereita tms. peräsimeen kannattaisi kysellä? Rytövaaralla on joku alan liike, mutta halvempia ja vähemmän työllistettyjä luulisi löytyvän.

Mistäköhän noita laakereita tms. peräsimeen kannattaisi kysellä? Rytövaaralla on joku alan liike, mutta halvempia ja vähemmän työllistettyjä luulisi löytyvän.