Purjehdussuunnalla on kyllä käsittääkseni se vaikutus mihin suuntaan peitti suuntautuu veneen kulkusuuntaan nähden. Ts. kryssikulmilla edellä menevä vene tuskin voi valittaa takana tulevan peittävän vrt. lenssi.Anonymous wrote:Petrille säännöistä.
Ensinnäkin peittoon liittyvät kommenttisi olivat aika huolestuttavia. Eihän sillä ole peiton kannalta hevon hiton merkitystä ollaanko kryssillä, slöörillä vai lenssillä. Luepa se peiton määritelmä oikein huolella, se on ihan keskeinen asia.
Tästä johtuenhan kryssikulmalla peitto on jo (ainakin erinäisten hienojen peittografiikoitten mukaan) siinä kohdalla kun takana ja alempana olevan veneen keula on edempänä ja ylempänä olevan veneen perän tasalla.
Läpimenotilaa mielestäni oli, vaikkei nyt ruhtinaallisesti niin silti jonkin verran.Yleisesti tilanteesta. Kertomusten perusteella vaikuttaisi, että kyseisessä tilanteessa alimmainen vene on kahdelle ylimmälle ns. jatkuva este (continuing obstruction). Vapaasti suomentaen ja tulkiten, Petri saa tunkea siihen väliin vain jos peiton syntyessä siinä välissä on tilaa mennä läpi. Sääntö 18.5
Mutta kuten jo totesin, koko homma lähti enemmänkin siitä että olin jotenkin mielessäni kryssimässä enkä lenssillä. Sille että aivot tekevät oikkareita en ole vielä keksinyt mitään ratkaisua
