WHC 8.8 2007

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Örr, DNF? Hmm, kyllä me tööttikin otettiin ja mentiin kyllä maalista kunnolla yli. Pitänee pistää meiliä eteenpäin.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuuliraportti eilisestä:

Helsinki Harmaja 08.08. klo 18:00 18.8 °C idästä 8.0 m/s
Helsinki Harmaja 08.08. klo 19:00 18.6 °C idästä 8.0 m/s
Helsinki Harmaja 08.08. klo 20:00 18.5 °C idästä 8.0 m/s
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri-muualta

Post by Petri-muualta »

Olipa sitten spinnun numerointi ollut kompastuskivi ja olivat toimitsijat hämääntyneet toisesta Lisbethistä :)

No, nyt kun spinnua pitää jokatapauksessa ommella, voisi tsekata saako numeroita pois jotenkin muuten kuin saksilla.

Maaliin tultiin n. pari minsaa Jaelin perässä eli about 1:40 min oli purjehdusaika, joka sijoittanee meidät joko sijalle 12. tai 13.
Eli vaivainen 10 sijan tiputus viikossa, tiedä uskaltaako sitä edes lähteä enää skabaan ensi viikolla.
Guest

Post by Guest »

Petri-muualta wrote:
No, nyt kun spinnua pitää jokatapauksessa ommella, voisi tsekata saako numeroita pois jotenkin muuten kuin saksilla.
Virallisesti numerot (siis purjeneulomot eivät moiseen ryhdy) eivät irtoa kuin saksilla, mutta kovalla työllä ne kyllä saa repimällä varovasti. Tuli juuri vaihdettua isopurjeeseen numerot (pentex-laminaattia, josta mukamas irtoaa helposti, mutta puoli litraa asetonia kului ja purje ei kuitenkaan tullut puhtaaksi) ja kesäkuussa irrotin pari numeroa spinnusta (loput jäänee pimeisiin talvi-iltoihin).

Asetonia voi kuulemma huolettaa käyttää kaikkiin purjeisiin, mutta yllättävän huonosti sekin liuottaa purjenumeroteipin liimaa.

Spinnua on hyvä korjata purjenumeroteipillä. Nykyään uudetkin spinnut tehdään lähinnä teippisaumoilla.

Joakim
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Panu wrote: Taitaa olla pakko ottaa masto alas ja korjata nuo XXXXX :twisted: nostimet, ennen kuin olen oikeasti niiden kanssa tosi kusessa [-X .
Tervehdys

Tänään oli operaation nimi masto alas, pura, kokoa ja pystytä.

Irrotin mastosta falliboksin ja purin genoan nostimien rissat ja jakajalevyn irti. Rissat olivat vielä hyvässä iskussa, mutta jakala levyyn oli kulunut rissojen parin millin syvyiset kehien jäljet. Nämä kulumaurat antoivat ilmeisesti sen verran klappia, että falli pääsi hyppäämään kehältä rissan ja boksin väliin kanittamaan.

Korjailin kulumaurat kemiallisella metallilla (mitä nyt se onkaan?), hioin pinnat sileiksi ja tein levystä paklaamalla hieman paksumman oloisen, jotta välykset pienenisivät. Tulevaisuus näyttää miten tässä korjauksessa onnistuttiin, mutta huonompaa siitä ei ainakaan tullut.

Jos vielä kanittaa, niin tuplarissat lentävät kohti vesilintua ja siirryn köysifallin käyttäjäksi :!: .
Ystävällisin veneily terveisin PR
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Petri-muualta wrote:Olipa sitten spinnun numerointi ollut kompastuskivi ja olivat toimitsijat hämääntyneet toisesta Lisbethistä :)

No, nyt kun spinnua pitää jokatapauksessa ommella, voisi tsekata saako numeroita pois jotenkin muuten kuin saksilla.
Älä lähde poistamaan kaikkia, sunhan pitää vain muuttaa 7 => 9 (helppo), sekä 1 => 9, sekin olisi helppo, mutta ykkönen on liian lähellä edeltävää numeroa...

Nuo numerot on nysvätty Captains shopista ostetuista digitaalinumeroista, ja mulla on jämiä jäljellä sen verran, että saatat saada niistä liimailtua puuttuvat osat...

Se osa ykkösestä mikä tarttee irrottaa, lähtee asetonilla, kun läträät sitä reilusti purjeen läpi tarran kääntöpuolelle, ja revit samalla tarraa hellävaraisesti...
Olli Niemi
Post Reply