WHC 8.8 2007

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

WHC 8.8 2007

Post by harald »

Keskiviikoksi luvataan näköjään taas "korotamme finn expressin lyslukua"-keliä:

http://veps.fma.fi/portal/page/portal/v ... uliennuste

:)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

....Ei liene mahdollista tiputtaa sijoitustaan enempää kuin me sitten tehtiin, tai siis minä, koska miehistö toimi aivan mainiosti.

Lähtö meni täysin käsille, juuri kun alkoi jo tuntua että lähdöt onnistuvat.
1G oli siinä ja siinä kestikö vene sitä ja päätin yrittää ajaa mahd. vasemmalta, että Varsasaari suojaisi hieman ja vene ehkä kulkisi eteenkin päin (eli toisinsanoin halusin pois tuuliselta puolelta :)) ja sitä varten ajattelin startata vasemmalta reunaltakin.

No 1G oli liikaa ja vene kallisteli startissa holtittomasti ja lopulta sitten emme edes päässee yli viivasta styyralla, vaan piti vetää pari paniikkivendaa, jossain vaiheessa ajaa paaralla fleetin läpi ja vaatia Panulta tilaa :)

No lopulta sitten matkaan ja taas vasemmalle mahd nop. josta sitten paaralla kohti merkkiä, jonne mennessä paniikkivenda kun nuolin keskiselän kivikkoja ja kaiun lukema alkoi laskea _liian_ nopeasti..no jälkikäteen toki voi sanoa, että eipä siellä olisi mitään ollut.

Merkillä vikana ja kohti poijua...nousisikoha spinnu....aika kova tuuli...no prkl kyllä nousee, ei sitä tänne mamoilemaan tultu...spinnu yl...hetkinen, mitä helvettiä jatkopinnan kiinnityssokka on kiinni shortseissa enkä viitsi repiä hyviä shortseja viikkokisojen takia...parin minuutin kuluttua spinnu ylös ja sehän veti...noin 40 sekuntia, kunnes oli pakko broachin uhalla ottaa spinnu alas ja siinähän se sitten hajosi samalla vähäsen (lue 10 cm reikä skuuttipisteen vahvikkeitten viereen..sain toki pikapaikattua ja käärmesaarten välissä&maaliin ajettiin spinnulla, joka hajosi siinä hieman lisää).

Nojaa, enpä kyllä jaksa jatkaa tätä jatkuvien epäonnisten sattumien kavalkadia, vaan todetaan vaan että vituiksi meni mutta tulipahan tehtyä. Ensi viikolla ehkä sitten voisi jopa olla kämmäilemättä about kaikkea.

3G olisi ollut aika hot, (meidän) fokka varmaan vielä 1G:täkin huonompi, kuin iso osa rataa oli slööriä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kyllä se 3G olisi ollut meillekin paras purje, etenkin ekalla kryssillä.
Tokalla oli jo niin paljon aaltoa joka tökkäsi että se oli siinä rajalla
että oliko ykkönen sittenkin paras.

Ei niin loistavan startin jälkeen pääsimme ekana tai tokana
kääntämään paaralle, mikä oli suunnitelmakin. Höjdi ja spiidi sillai
ok, mutta tuntuma hukassa kun oli vähän rajalla että oliko liikaa
rättiä.

Kiersimme X79:in kanssa ekan vastatuulimerkin kahden albinin
perässä. Tämä oli suurinpiirtein sijoitus koko matkan, vaikka
vindungen fokan vaihdon (?) jälkeen alkoi jo hätyytellä. Vindungen
kai totesi että ei tämä kisa ja antoivat mielestäni tosi kohteliaasti
meille vapaita tuulia. He eivät tainneet ajaa ekaa lenssiä kuin
vain spiiratulla fokalla.

Mutta voitto kotiin, se oli tärkeä voitto. Tässä ehtii vielä tapahtua
mitä vain sarjan aikana, joten olisi tärkeää napsia hyviä pisteitä
joka lähdössä aivan loppuun asti.

http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... results=70

Olga DNF?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Me lahdettiin 3-genualla, joka toimi taman paivan kelissa hyvin. Vaihdettiin kuitenkin spinnuillessa 1-genua, ehka vahan turhaankin.

Lahto oli likimain yhta surkea kuin Olgalla, mutta siita kisa sitten parani. Sea Monkey ei vaistanyt meita styyra-paara-tilanteessa Miessaaren poijun jalkeen, mutta ei viitsitty kuitenkaan paalle ajaa. Annelin kanssa meni aika tasa-tahtia, kunnes heilta aukesi paalusolmu :?:

Sita ennen ohitettiin Annelin kanssa Vindungen molemmilta puolilta, kun heilta petti joku seldenin kompostihela rullakaihtimesta. Saivat keulapurjeen ylos spinnufallilla, siksi eivat myoskaan heti nostaneet spinnua.

Pahoittelen skandien puutetta, ubuntu on sekaisin kuin seinakello...
Olli Niemi
Guest

Post by Guest »

Pahoitteluni väistämättömyydestä, selitykseksi se etten osannut odottaa kenenkän tulevan ylhäältä alamerkin jälkeen. ehdittekö kauankin ajella sieltäpäin styyralla?

Klas/ Sea Monkey
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Missä Panu? Mitä Annelille tapahtui?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Guest

Post by Guest »

korjaus edelliseen, siis alhaalta
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Anonymous wrote:Pahoitteluni väistämättömyydestä, selitykseksi se etten osannut odottaa kenenkän tulevan ylhäältä alamerkin jälkeen. ehdittekö kauankin ajella sieltäpäin styyralla?
Sattuuhan naita, ei meille siita isoa mutkaa koitunut. Meilla oli huono ulkopaikka siina merkilla, jouduttiin tekemaan tilaa Annelille ja jollekin muulle siina. Heitettiin sitten styyralle aika pian, kun jaatiin paskoihin...
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Siis mistä kierrosta oli kyse? Vihreän jälkeinen poiju, eli toinen
startin jälkeen, vai mikä?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

harald wrote:Siis mistä kierrosta oli kyse? Vihreän jälkeinen poiju, eli toinen
startin jälkeen, vai mikä?
Juuri se. Anneli ja joku toinen vene ajoivat siina sloorilla meidan ylapuolelta ohi, ja jaatiin siina merkilla ulkomutkaan. Kryssilla oltiin ihan Annelin uimarappusissa kiinni, ja heitin siita sitten aika pian vendan. Taytyisi kaivella gps-tracki ulos, niin nakisi uudestaan miten se nyt oikeasti meni...
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11313
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Mitä Annelille sitten tapahtui? Heillähän oli murskaavan ylivoimainen
johto teihin nähden siinä vaiheessa vielä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

harald wrote:Mitä Annelille sitten tapahtui? Heillähän oli murskaavan ylivoimainen
johto teihin nähden siinä vaiheessa vielä.
Siina kryssilla ennen sita vihrea/punainen-porttia Panu ilmeisesti murtui kovan paineen alla, ja paasti ilmat pois keulapurjeesta :shock:

Skuuttikulma lepatti siihen malliin kuin solmu olisi auennut. Heitettiin siina sitten kohteliaasti pari vinkkia, kuinka kaarme tulee lammesta ja kiertaa puun. Saivatkin ilmeisesti meidan ohjeilla purjeen taas vetoon, mutta jaivat pahasti. Sen jalkeen ei nayttanyt Anneli oikein kulkevan. Toivottavasti vauhdin taantuminen johtui vain henkisista vammoista, eika ketaan/mitaan mennyt oikeasti rikki...
Olli Niemi
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Hoh hoijaa. Olipa taas kisa, jonka aikana kulki ja taas ei kulkenut.

Lähtö oli yhtä hässäkkää. Styyralla ei oikein päässyt yli linjan ja paaralla joutuisi toisten jyräämiksi. No ei ihan paskastikaan lähdetty, mutta pakollisten kuvioiden jälkeen oltiin ihan mallillaan menossa muiden mukana.

Kryssittiin varsin hyvää vauhtia ja saatiin H kiinni ja vendattiin styyralle, koska tajusin etten pääse nostamaan kivien välistä ja ajoimme korkeutta niin pitkälle, että leikkasimme ja vendasimme Lisbethin eteen ja yläpuolelle. Mikään ei tee niin herkkua kun ajaa paskoissa tietäen, ettei oikein pois pääse :P. Ennen merkkiä Vindungen meinasi alapuolelta lähteä lapasesta. Luulimme heidän vendaavan styyralle, joten päätimme kääntää pois tieltä. Vihreä kierrettiin ja edellisen manööverin takian Lishbet pääsi sisäpaikan turvin ohi ja hieman karkuun. Otimme sen minkä kerkisimme kiinni Ollin laskiessa hieman alempaa kurssia ja seuraavalla poijulla osat vaihtuivat. Päätin etten vendaa vaan otan korkeutta, jolloin Ollin saa taas niellä höyryä alapuolella ](*,). Lisbeth vendasi takaamme ja hetken kuluttua oli meidän vuoromme. Seuraavassa vendassa kohti Melkin selkää kävi jotain mitä en olisi halunnut nähdä. Skuutti irtosi genoasta kokonaa. Sakkeli aukesi :madlaugh:. Olli meni menojaan huudelleen ohjeita paalusolmun tekoon :talk:. Saatiin hommat reilaan taas ja totesimme, että se sitten siitä kisasta, kun pahin vastustaja sain useita satoja metrejä hyvää meidän epäonnesta. Onneksi vauriot olivat henkistä laatua. Paras terä tylsyi siihen. Loppu tultiin miten kerittiin ja parhaan keskittymisen jo mentyä Olli veti lisää kaulaa :oops:.

Lauttasaaren lounaiskärjessä valmistelimme spinnun ja ylös ja vetoon ja Genoaa alas. Perkele ei tule vaikka keulamies kuinka roikkuu purjeessa koko painollaan (yli 90kg). Alkukaudesta oli näitä ongelmia ja vaihdoin käyttämään kakkos nostinta ja nyt sekin. Voi sun vietävä #-o. No toimiihan spinnu jotenkin genoankin kanssa kunhan keulapurje on kyllin sisään skuutattu. Tällöin ei vain saa isoa ulos ja Lisbeth kiitää edellä. Arvaa harmittiko...???? :madlaugh:

Spinnu alas poijulla ja kohti vihreää ja siitä spinnulla taas maaliin asti vedettiin genoan falli auki. Jos vaikka pääsisi jumista. Kävi siellä toinenkin mies purjeessa roikkumassa eikä 150 kg riittänyt saamaan purjetta alas. No kulkeehan se näinkin ajattelin ja yllättäen saatiin hieman H:ta kiinnikin tai ainakin niin luulisin. Uhkaamaan ei enään tosin päästy.

Maalin ja spinnu alas ja kryssimään kohti kotia. Parin vendan jälkeen puuskassa falli aukesi jumista 8-[ . Vaihdoin genoalle spinnun nostimen ja ajoimme kotiin ihmetellen maailman menoa.

Taitaa olla pakko ottaa masto alas ja korjata nuo XXXXX :twisted: nostimet, ennen kuin olen oikeasti niiden kanssa tosi kusessa [-X .
Ystävällisin veneily terveisin PR
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Olli wrote: Siina kryssilla ennen sita vihrea/punainen-porttia Panu ilmeisesti murtui kovan paineen alla, ja paasti ilmat pois keulapurjeesta :shock:
Tervehdys

Kiitos lämpimästä osaanotosta. Päätettiin tosiaan tuulettaa kerralla pölyt genoasta. Hienosti lepatti kun skuutin sakkeli aukesi. Ei, en se minä ollut, joka sakkeli sulki vaan joku aivan muu... :?. Ihan totta...
Olli wrote: Sen jalkeen ei nayttanyt Anneli oikein kulkevan. Toivottavasti vauhdin taantuminen johtui vain henkisista vammoista, eika ketaan/mitaan mennyt oikeasti rikki...
Ei oikein kulkenut ei. Siihen asti tultiin aika komiasti. Onneksi vauriot ovat henkistä laatua ja sielun haavoihin voi aina hieroa lisää suolaa muistuttamalla asista yhä uudelleen :-#.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Post Reply