Sellaiseen johtopäätökseen olen kuitenkin tullut että meidän startti on 11.20. Sitten kun vielä muistaisi miltä I-lippu näyttää ettei tule ylläreitä
[ranking 2 2007] HTPS vuosipäiväkilpailu
Kieltämättä tosiaan veikeä tilanne, itse lähinnä mietin sitä että olikos se lähtö Casinon rannasta vaiko Katajannokan edestä, kun ei millään muista.
Sellaiseen johtopäätökseen olen kuitenkin tullut että meidän startti on 11.20. Sitten kun vielä muistaisi miltä I-lippu näyttää ettei tule ylläreitä
(prkl, pitänee googletella merkkiliput enivei).
Sellaiseen johtopäätökseen olen kuitenkin tullut että meidän startti on 11.20. Sitten kun vielä muistaisi miltä I-lippu näyttää ettei tule ylläreitä
Päättelin ettei tuo ole kovin salainen, koska googlettamalla "Helsingin kilpailuradat" löytyy viime vuoden FE-regatan ohje, josta on suora linkki ko. karttaan.moderoiva isoveli wrote: Mode-edit, linkin pitäisi olla salattu ei-jäseniltä![]()
Harald päättänee onko kuva sittenkin julkista materiaalia.
Ei kai tuo nyt voi olla mikään hirmuisilla tekijänoikeuksilla suojattu kuvatus, kun siihen kuitenkin viitataan melkein kaikkien kilpailujen ohjeissa, mutta kukaan ei kerro mistä kartan saa.
Olli Niemi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11557
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Niin tätä tarkoititte:
http://www.fe83.org/albums/album235/hel ... aradat.png
Tuosta on kai vissiin joku uudempikin painos? Soitin kerran MKL:lle tuosta
kartasta, mutta vaihteen kautta ei ainakaan löytynyt ketään joka olisi tietänyt
mitään tuosta painoksesta.
Muistaakseni olen nähnyt uudemman tuollaisen, sinipohjaisen.
Mutta joo, alue on krunikan ja vuosaaren välinen alue, ja meidän starttimme on
11:15 (star 11:00, louhet 11:05, AE 11:10 ja me ...). Vai luulitko Petri että sanan-
muoto "ensimmäinen startti 11:00" tarkoittaa ensimmäisen startin varoitus-
viestiä, eikä starttia? Ensimmäinen varoitusviesti annettaneen 10:55 mun
tajun mukaan.
Ordereissa ei ollut radan lyhentämisestä mitään. No, PKS sanoo miten ne
tehdään.
(miksi kaikkien pitää kömpiä tuonne pyyhyn, kun orderit voisi nettiinkin laittaa?)
http://www.fe83.org/albums/album235/hel ... aradat.png
Tuosta on kai vissiin joku uudempikin painos? Soitin kerran MKL:lle tuosta
kartasta, mutta vaihteen kautta ei ainakaan löytynyt ketään joka olisi tietänyt
mitään tuosta painoksesta.
Muistaakseni olen nähnyt uudemman tuollaisen, sinipohjaisen.
Mutta joo, alue on krunikan ja vuosaaren välinen alue, ja meidän starttimme on
11:15 (star 11:00, louhet 11:05, AE 11:10 ja me ...). Vai luulitko Petri että sanan-
muoto "ensimmäinen startti 11:00" tarkoittaa ensimmäisen startin varoitus-
viestiä, eikä starttia? Ensimmäinen varoitusviesti annettaneen 10:55 mun
tajun mukaan.
Ordereissa ei ollut radan lyhentämisestä mitään. No, PKS sanoo miten ne
tehdään.
(miksi kaikkien pitää kömpiä tuonne pyyhyn, kun orderit voisi nettiinkin laittaa?)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ordereissa ei ole mun mielestä mitään myöskään radan suunnasta, eli tuo voi olla vaikka slööri-slööri-rata, jos niin päättävät, vai sanooko PKS tästäkin jotain? (sääntökirja on veneessä...)harald wrote:Ordereissa ei ollut radan lyhentämisestä mitään. No, PKS sanoo miten ne
tehdään.
Samaa mietin minäkin, kun kömmin tuonne teidän muiden puolestaharald wrote:(miksi kaikkien pitää kömpiä tuonne pyyhyn, kun orderit voisi nettiinkin laittaa?)
Olli Niemi
Olen ajatellut jo pitkään rustata jonkinsortin avautumista suomalaisesta purjehduskilpailuitten järjestämiskulttuurista jonnekin Vene-lehteen.harald wrote: (miksi kaikkien pitää kömpiä tuonne pyyhyn, kun orderit voisi nettiinkin laittaa?)
Touhu tuntuu monessa paikassa jämähtäneen "vanhoihin hyviin aikoihin" kun paperiposti kulki parhaassa tapauksessa kolmessa päivässä ja se oli hyvä se. Ajat ovat sitten toki muuttuneet ja _mahdollisuudet_ eivät ainoastaan meidän kilpailijoitten "vaatimukset" ole laajentuneet.
Ei ordereissa voi olla mitään niin salaista, etteikö niitä muka voisi pistää myös nettiin tai kun ne jokatapauksessa tehdään sähköisesti, lähettää edes osallistujille pdf:nä.
Onhan se jo ihan tajuttoman epäekologista, että ihmiset saavat suhata ympäri pk-seutua yhden paperitulosteen perässä, vaikka FE-fleetti taisi homman hoitaa varsin näppärällä ratkaisulla
Talkootyö-argumentti kun on pelkkää bullshittiä, samoilla talkooresursseilla järjestetään tuhansien ihmisten suunnistuskilpailuita online-tulospalveluilla, karttapiirto-ohjelmilla tai suorilla gps-trackeilla suurviesteissä yms.
Näin mä sen siis järkeilin, että tosiaan klo 11 paukahtaa varoitusviesti ensimmäiselle ryhmälle, mutta tosiasiassa lähinnä toki ajattelin asiaa siten että "ei ihan vielä klo 11 mutta 5 minsaa Albinien jälkeen".Mutta joo, alue on krunikan ja vuosaaren välinen alue, ja meidän starttimme on
11:15 (star 11:00, louhet 11:05, AE 11:10 ja me ...). Vai luulitko Petri että sanan-
muoto "ensimmäinen startti 11:00" tarkoittaa ensimmäisen startin varoitus-
viestiä, eikä starttia? Ensimmäinen varoitusviesti annettaneen 10:55 mun
tajun mukaan.
Noh, josko sitä painuisi nukkumaan.
Pistetääs pientä meriselitystä ennen koriskentälle lähtöä.
Koko kisan aikana vaivasi selvä nousuongelma, vene ei tuntunut nousevan tarpeeksi ja vauhtia oli vähemmän kuin muilla, vain taktiset ratkaisut pelastivat kryssiosuuksia. Ratkaisu lienee tosiaan alaliikin liiallinen löysyys, olisi pitänyt varmaan ajaa isoa kohtuulevynä, koska nyt alaliikki oli 5-10 cm auki.
Ensimmäisessä lähdössä startti ok, hieman muitten paskoissa ja kryssillä sitten jäätiinkin rajusti. Lensseillä otettiin yleensä kiinni muita.
Viimeisellä kryssillä kuitenkin Olli taisi juuttua pläkään ja pääsimme ylämerkillä iholle, spinnu ylös ja jahtiin!
Ensin hivuttautuminen yläpuolelta vierelle, Lisbethin vauhdin tappaminen ja sitten nopeasti irti leikaten ettei Olli pääsisi tekemään samaa meille. Jiippi vielä kehiin ja selvästi eri linjaa maaliin.
Toinen startti paaralla onnistui varsin hyvin, mutta kun ei vaan nouse niin ei sitten. Kryssiosuudet kuitenkin Lisbeth pysyi takana kun ajoimme yleensä, ei nyt keskelle rataa, mutta hieman keskusalueelle missä tuuli parhaiten. Neljän viitan kari shiftasi tuulta aika rajusti ja eniten shiftistä hyötyi jos sitä päin tuli paaran halssilla.
Viimeisellä lenssillä Nereida oli parinsadan metrin päässä edessä ja Lisbeth saman verran takana. Päätin sitten että yritetään ottaa Nereidaa kiinni, kun jonossa ajaminen ei kuitenkaan olisi enää tuottanut tulosta.
Lähdöstä katsoen oikea laita veti koko kisan kryssillä paremmin, joten sinnevain jiipaten ja pläkähän siellä odotti. Olli taisi nähdä tämän ja ajoi rauhassa suoraan vasenta reunaa ja lopulta ohitse juuri ennen maalia.
Eli riskinotto ei kannattanut tällä(kään) kertaa.
Noh huomenna sitten uudestaan.
Koko kisan aikana vaivasi selvä nousuongelma, vene ei tuntunut nousevan tarpeeksi ja vauhtia oli vähemmän kuin muilla, vain taktiset ratkaisut pelastivat kryssiosuuksia. Ratkaisu lienee tosiaan alaliikin liiallinen löysyys, olisi pitänyt varmaan ajaa isoa kohtuulevynä, koska nyt alaliikki oli 5-10 cm auki.
Ensimmäisessä lähdössä startti ok, hieman muitten paskoissa ja kryssillä sitten jäätiinkin rajusti. Lensseillä otettiin yleensä kiinni muita.
Viimeisellä kryssillä kuitenkin Olli taisi juuttua pläkään ja pääsimme ylämerkillä iholle, spinnu ylös ja jahtiin!
Ensin hivuttautuminen yläpuolelta vierelle, Lisbethin vauhdin tappaminen ja sitten nopeasti irti leikaten ettei Olli pääsisi tekemään samaa meille. Jiippi vielä kehiin ja selvästi eri linjaa maaliin.
Toinen startti paaralla onnistui varsin hyvin, mutta kun ei vaan nouse niin ei sitten. Kryssiosuudet kuitenkin Lisbeth pysyi takana kun ajoimme yleensä, ei nyt keskelle rataa, mutta hieman keskusalueelle missä tuuli parhaiten. Neljän viitan kari shiftasi tuulta aika rajusti ja eniten shiftistä hyötyi jos sitä päin tuli paaran halssilla.
Viimeisellä lenssillä Nereida oli parinsadan metrin päässä edessä ja Lisbeth saman verran takana. Päätin sitten että yritetään ottaa Nereidaa kiinni, kun jonossa ajaminen ei kuitenkaan olisi enää tuottanut tulosta.
Lähdöstä katsoen oikea laita veti koko kisan kryssillä paremmin, joten sinnevain jiipaten ja pläkähän siellä odotti. Olli taisi nähdä tämän ja ajoi rauhassa suoraan vasenta reunaa ja lopulta ohitse juuri ennen maalia.
Eli riskinotto ei kannattanut tällä(kään) kertaa.
Noh huomenna sitten uudestaan.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11557
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ranking on päivittynyt:
http://www.fe83.org/race/ranking/
HTPS tulokset tuossa:
http://htps.info/kilpailut/tulokset.php ... .2007.kisa
Hennuli pisti todella ahtaalle. Pelottaa jo miten menee hangossa...
http://www.fe83.org/race/ranking/
HTPS tulokset tuossa:
http://htps.info/kilpailut/tulokset.php ... .2007.kisa
Hennuli pisti todella ahtaalle. Pelottaa jo miten menee hangossa...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jep ja jos Charlotta-Hennuli-kaksikko oli tiukka, niin niin oli myös Anneli-Lisbeth. Ollille kyllä kunnia loistavasta kisasta, pienistä asioista oli kiinni joka lähdössä sijoitukset, vaikkei enää sunnuntaina sijoituksia ratkottukaan veneenmittojen sisällä maaliviivasta. Lisäksi on toki kyllä korostettava myös Ollin miehistön roolia, koska en ainakaan itse nähnyt yhtään kämmättyä manööveriä siinä missä taas Annelissa tänään onnistuttiin vetämään rintsikoita jiipissä yms. vaikka kokemusta on jo tältäkin kaudelta yhteensä kymmenien starttien verran. Ei me tosin lauantaina kämmitty kolmestaan, mutta sunnuntaina tulokasgasti Panu sitten ehkä sekoitti hieman pakkaaharald wrote:Ranking on päivittynyt:
http://www.fe83.org/race/ranking/
HTPS tulokset tuossa:
http://htps.info/kilpailut/tulokset.php ... .2007.kisa
Hennuli pisti todella ahtaalle. Pelottaa jo miten menee hangossa...
Täytyy tosiaan kiitellä miehistöä, ja toki myös Panua miehistön lainastaPetri wrote:Lisäksi on toki kyllä korostettava myös Ollin miehistön roolia, koska en ainakaan itse nähnyt yhtään kämmättyä manööveriä siinä missä taas Annelissa tänään onnistuttiin vetämään rintsikoita jiipissä yms. vaikka kokemusta on jo tältäkin kaudelta yhteensä kymmenien starttien verran. Ei me tosin lauantaina kämmitty kolmestaan, mutta sunnuntaina tulokasgasti Panu sitten ehkä sekoitti hieman pakkaa
Manööverit menivät kisan aikana koko ajan paremmin, tänään oikein mallikkaasti. Itse tein kyllä paljon enemmän virheitä kuin gastit
Olli Niemi
Ihan turhaan meidän kippari punastelee. Päinvastoin, gasti pysyi hyvin kartalla Ollin selkeiden tilannetietojen ansiosta ja oli aina valmis - noh, melkein kaikissa manöövereissä.
Kunhan saan molempina kisapäivinä ottamani kuvat purettua kamerastani, heittelen niitä Ollille. Kuvat löytyvät siis lähipäivinä Lisbethin kansioista. Hih, ja mukana on tietty ikuistettuna Annelin varsin komeat rintsikat...
Kunhan saan molempina kisapäivinä ottamani kuvat purettua kamerastani, heittelen niitä Ollille. Kuvat löytyvät siis lähipäivinä Lisbethin kansioista. Hih, ja mukana on tietty ikuistettuna Annelin varsin komeat rintsikat...
- harald
- Hallitus
- Posts: 11557
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tein yhdistyspuolelle oman gallerian, johon galleriaan kirjautuneilla on mahdollisuus
lisätä kuvia.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album273
Olisi kiva mikäli laittaisitte siihen HTPS-kuvat. Kuvaajan nimi olisi hyvä myös
laittaa kuvan selitykseen.
lisätä kuvia.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album273
Olisi kiva mikäli laittaisitte siihen HTPS-kuvat. Kuvaajan nimi olisi hyvä myös
laittaa kuvan selitykseen.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020