Westhouse Cup 2013
Jooh, aikamoiset OD-karkelot odotettavissa kunhan koko fleetti saa veneensä vesille.
Ja suosittelen tosiaan pistämään twitterin seurantaan, koska sitä kautta todnäk tieto (esim. tuloksista) kulkee lähes yhtä nopeasti kuin tämän foorumin kautta:)
Lisäksi on pientä huhua kuulunut että vastatuulilähtöjä saatettaisiin järkätä tänä vuonna hieman enemmänkin, myös näistä ilmoitetaan kyllä etukäteen twitterin kautta.
Ja suosittelen tosiaan pistämään twitterin seurantaan, koska sitä kautta todnäk tieto (esim. tuloksista) kulkee lähes yhtä nopeasti kuin tämän foorumin kautta:)
Lisäksi on pientä huhua kuulunut että vastatuulilähtöjä saatettaisiin järkätä tänä vuonna hieman enemmänkin, myös näistä ilmoitetaan kyllä etukäteen twitterin kautta.
Jahas, kokonaista 2 viikkoa poijut ehtivät olla vesillä kun lähtöpoijun päältä oli jo ajettu. Onneksi itätuuli oli painanut poijun sen pikkusaaren rantaan ja kävin hakemassa poijun talteen ja heitin sen takaisin lähtöalueelle. Tosin nyt kokeilin ns. upotetun köyden taktiikkaa missä pari metriä poijunarusta alaspäin laitetaan paino joka vetää nartsan suoraan alaspäin (tämä on siis eri asia kuin monesti sylinteripoijuihin laitettava alapaino joka nostaa poijun pystyasentoon). Tämä tosin sitten tarkoittaa että pohjassa on vain yksi ankkuri eikä normaalia tuplasettiä missä on ankkuri ja toinen paino muutaman metrin päässä ankkurista pitämässä ankkuriin tulevaa vetoa pohjan suuntaisena, joten saas nähdä repiikö sitten taas kova tuuli tuon paikoiltaan.
Poijussa oli siis vielä osa narusta kiinni ja selvästi oli potkuri silponut sen katki, pitää ehkä alkaa suosiolla miettimään kummeliin ja lippuun sidotun kiinteän linjan käyttöä kun ei tuo Itämeren lannoitus ankkureilla ole ihan halpaa puuhaa.
Poijussa oli siis vielä osa narusta kiinni ja selvästi oli potkuri silponut sen katki, pitää ehkä alkaa suosiolla miettimään kummeliin ja lippuun sidotun kiinteän linjan käyttöä kun ei tuo Itämeren lannoitus ankkureilla ole ihan halpaa puuhaa.
TervehdysPetri wrote:Jahas, kokonaista 2 viikkoa poijut ehtivät olla vesillä kun lähtöpoijun päältä oli jo ajettu... pitää ehkä alkaa suosiolla miettimään kummeliin ja lippuun sidotun kiinteän linjan käyttöä kun ei tuo Itämeren lannoitus ankkureilla ole ihan halpaa puuhaa.
Muistutan siitä mahdollisuudesta, että poijut voi tehdä teräksestä ja sen voi asettaa pysymään paikoillen vaijerilla tai ketjulla. Näin kukaan ei ainakaan tahallisesti halua ajaa päälle ja jos sattumalta poijuun veneellään osuu, niin muistaa seuraavalla kerralla olla varovainen. Siperia lienee tälläkin kohtaa paras pedagoki

Ystävällisin veneily terveisin PR
Noissa panssarieste-ratkaisuissa tulee tosin mieleen sitten sellainen juridinen puoli että kenen on vastuu jos joku sitten ajaa sitä vaijeria päin ja rikkoo potkurinsa. Puhumattakaan siitä jos teräspoiju rikkoo kyljen (kilpailuihin osallistuvat kyllä tiedostavat tämän riskin esim. lautakuntaveneen kohdalla).
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tai sitten laittaa sen kokoisen poijun että sitä ei vain voi olla näkemättä, ketjujen kanssa. Edellisen poijun kanssa voi olla vastuiden kanssa vähän niin ja näin kun itsellä oli ainakin vaikeuksia nähdä se jo ihan vihreältä viitalta.
Jos se poiju olisi about samanlainen kun FE-sprintin vastatuulimerkki kukaan ei voisi väittää etteivät he sitä näkisi.
Tai sitten ostatte viitan?
Jos se poiju olisi about samanlainen kun FE-sprintin vastatuulimerkki kukaan ei voisi väittää etteivät he sitä näkisi.
Tai sitten ostatte viitan?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Koossa on sitten se huono puoli että se lähtee sitten kävelemään tahallisesti kun mökkirantaan tarvittaisiin poijua yms., näin perimätieto kertoo.
Jotain pitää miettiä, jotenkin tämä vuosi on nyt ollut hämmentävän vaikea tuon lähtölinjan poijun suhteen, 8kg ankkuri on sen 70-80e niin ei noita viitsi montaa heitellä veteen huvin vuoksi.
Jotain pitää miettiä, jotenkin tämä vuosi on nyt ollut hämmentävän vaikea tuon lähtölinjan poijun suhteen, 8kg ankkuri on sen 70-80e niin ei noita viitsi montaa heitellä veteen huvin vuoksi.
Jooh, sitten ongelma tuleekin että missä kamoja säilyttää kun rannan säilytyskoppi ei enää ole ollut vuosiin käytössä 
Tällaisissa kollaboraatio-järjestelyissä on aina omat ongelmansa vs. vaikka tiistikset missä kaikki pyörii yhden seuran (ja oletettavasti aikalailla muutaman yksittäisen henkilön) kautta.

Tällaisissa kollaboraatio-järjestelyissä on aina omat ongelmansa vs. vaikka tiistikset missä kaikki pyörii yhden seuran (ja oletettavasti aikalailla muutaman yksittäisen henkilön) kautta.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ehkä joku neon-värinen lippu poijussa edesauttaisi sitä että tuo vesibussi ei jyräisi sitä merkkiä. Yksi osatekijä on varmaan juuri se että tuollainen pieni poiju ei vain näy.
Arvaan vaan vesibussikuskien asenteista mihin ne poijut häviävät. Aika hällä-väliä asenteella ajelevat tuolla fleetin läpi joten arvailen että sama koskee jotain pientä poijua.
Arvaan vaan vesibussikuskien asenteista mihin ne poijut häviävät. Aika hällä-väliä asenteella ajelevat tuolla fleetin läpi joten arvailen että sama koskee jotain pientä poijua.
Last edited by harald on Thu Jun 20, 2013 18:50 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdysharald wrote:...Arvaan vaan vesibussikuskien asenteistä mihin ne poijut häviävät. Aika hällä-väliä asenteella ajelevat tuolla fleetin läpi joten arvailen että sama koskee jotain pientä poijua.
Kun otit puheeksi, niin me yritettin kysellä ja ihmetellä miksi hän vetää purjevene fliitin läpi muita varomatta. Vastauksena tuli kansainvälisiä sormimerkkejä



Juttelin tänään sattumalta samasta aiheesta erään tutun kanssa, joka kertoi tuntevansa tuon kyseisen helkilön. Kävi selväksi, että kuskin asennevamma on luultua suurempi ja se ilmenee myös muilla estraadeilla. Hänet on kuulema opittu tuntemaan hanlakalana ja omahyväisenä. Tuosta onkin sitten hyvä jatkaa .

Ystävällisin veneily terveisin PR