Moi,
Olisiko raadilla antaa hyviä neuvoja miten laittaa siististi umpeen epälukuinen joukko (n>16) pientä ruuvin ja johdon reikää sitloodan etuseinästä?
Keväisin terveisin,
Harri, ei kuitenkaan FEneilijä
Sitloodan etuseinästä wanhat mittariaukot umpeen
Tuo fillerin päälle maalaminen siististi on yllättävän vaikea operaatio. Se maalikerros tulee hiottua jostain kohdasta puhki, ja filleri tulee esiin. Sitten taas maalataan ja hiotaan. Parhaat tulokset olen mielestäni saanut, kun painelee kitin reikiin niin, että pinta jää vähän kuopalle. Siihen sitten töpöttelee alkuperäisen gelkkarin väristä topcoatia. Toppari on melko paksua, ja sillä pystyy vähän täyttämään kuoppaa. Filleri ei näin tule ihan niin herkästi esiin, kun topcoatin hioo.
Pienissä rei'issä olen kyllä usein vain tyytynyt hiomaan kitin tasaiseksi, ja unohtanut koko maalauksen. Epoxy fillerin vihertävä sävy ei kovin kauas näy, jos paikka on pieni.
Pienissä rei'issä olen kyllä usein vain tyytynyt hiomaan kitin tasaiseksi, ja unohtanut koko maalauksen. Epoxy fillerin vihertävä sävy ei kovin kauas näy, jos paikka on pieni.
Olli Niemi
Nämä kohdat eivät ole jatkuvassa kosteusrasituksessa, joten mikä tahansa kitti pitää tarpeeksi vettä. Hyvä jos tuo Bilteman kama toimii, täytynee joskus kokeilla. Mulla on huonoja kokemuksia jostain toisesta merkistä, en muista oliko peräti Hempel. Se jäi hionnassa mattapintaiseksi, koska paikasta tuli jotenkin huokoinen.Petri wrote:Hmm, itse olen käyttänyt tuohon Biltsun gelcoat-filleriä, se on valkoista ja käsittääkseni ihan riittävä vesisulku.
Olli Niemi