Sitloodan etuseinästä wanhat mittariaukot umpeen

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

hka

Sitloodan etuseinästä wanhat mittariaukot umpeen

Post by hka »

Moi,

Olisiko raadilla antaa hyviä neuvoja miten laittaa siististi umpeen epälukuinen joukko (n>16) pientä ruuvin ja johdon reikää sitloodan etuseinästä?

Keväisin terveisin,

Harri, ei kuitenkaan FEneilijä
Erkka
luti

Post by Erkka »

Epoxy fillerillä umpeen ja hiontaa vesihiomapaprulla, jos siltä tuntuu niin lopuksi töpöttelee maalia päälle ja taas hioo vielä hienommalla paperossilla.
-Erkka / Awasome
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Tuo fillerin päälle maalaminen siististi on yllättävän vaikea operaatio. Se maalikerros tulee hiottua jostain kohdasta puhki, ja filleri tulee esiin. Sitten taas maalataan ja hiotaan. Parhaat tulokset olen mielestäni saanut, kun painelee kitin reikiin niin, että pinta jää vähän kuopalle. Siihen sitten töpöttelee alkuperäisen gelkkarin väristä topcoatia. Toppari on melko paksua, ja sillä pystyy vähän täyttämään kuoppaa. Filleri ei näin tule ihan niin herkästi esiin, kun topcoatin hioo.

Pienissä rei'issä olen kyllä usein vain tyytynyt hiomaan kitin tasaiseksi, ja unohtanut koko maalauksen. Epoxy fillerin vihertävä sävy ei kovin kauas näy, jos paikka on pieni.
Olli Niemi
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Hmm, itse olen käyttänyt tuohon Biltsun gelcoat-filleriä, se on valkoista ja käsittääkseni ihan riittävä vesisulku.
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Petri wrote:Hmm, itse olen käyttänyt tuohon Biltsun gelcoat-filleriä, se on valkoista ja käsittääkseni ihan riittävä vesisulku.
Nämä kohdat eivät ole jatkuvassa kosteusrasituksessa, joten mikä tahansa kitti pitää tarpeeksi vettä. Hyvä jos tuo Bilteman kama toimii, täytynee joskus kokeilla. Mulla on huonoja kokemuksia jostain toisesta merkistä, en muista oliko peräti Hempel. Se jäi hionnassa mattapintaiseksi, koska paikasta tuli jotenkin huokoinen.
Olli Niemi
Erkka
luti

Post by Erkka »

Topparin laitto on hyvä ajatus. Mä maalasin viime keväänä perän kulmat kokonaan Interin tähän tarkoitukseen tehdyllä maalilla, eli paksuhkoa, ja levittyi tasaisesti eikä valunut. Aika lailla samaa kamaa kuin topcoat ominaisuuksiltaan näin jälkikäsittelymielessä.
-Erkka / Awasome
Post Reply