Feneelle katos

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

/kimmo

"kaapelinsuojaputkisto"

Post by /kimmo »

"Kaapelinsuojaputkisto" nimellä löytyy ainakin uponorin ja kwh:n tuotetta. 50mm PVC putki, jossa muhvit. Punaista tai keltaista ja valmiita mutkapaloja löytyy myös. Itse putki taipuu jonkin verran (paremmin kuin paksumpiseinämäinen viemäriputki).
Guest

Post by Guest »

YES. Just näitä ne oli, tommoset laitan ensi kesäksi. Kaapelinsuojaputki siis. Tänksistä.

T.

Ville

PS. Keltainen on sähkölaitoksille, punainen telelaitoksille, harmaa yleiskäyttöön. Mistä sais sinistä venekäyttöön?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11558
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Feneelle katos

Post by harald »

Sipoossa saa rakentaa 50 m² pressutallin joka on pystyssä 6 kk vuodesta. Kun vielä sattui olemaan viikon lomautettuna niin tuli väkerrettyä kirkko veneelle, siellä voi sitten pitää hartaita hetkiä.

Vähän liian korkea tuosta tuli, mutta piti rakentaa varman päälle ettei ole vain liian matala. Ensi talveksi pitää madaltaa tuota 60 - 100 cm niin helpottuu moni asia.

Jos teette tällaisen niin mitatkaa pressun oikea pituus ennen kuin ruuvaatte päädyt paikalleen vinotukeineen. 8 x 10 m pressu ei ole muuten 10 m pitkä vaan joku 9,7 m ehkä.

21x50 kuusirimaa ja 48x48 cm.
20251019_113309.jpg
20251020_171028.jpg
20251021_160855.jpg
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11558
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Feneelle katos

Post by harald »

Vähän turhan tilava tällä hetkellä.
20251021_182246.jpg
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
olpalon
Hallitus
Posts: 591
Joined: Fri Jun 17, 2016 14:23 pm
Location: Espoo
Vene: Feria

Re: Feneelle katos

Post by olpalon »

harald wrote: Wed Oct 22, 2025 09:16 am Vähän turhan tilava tällä hetkellä.

20251021_182246.jpg
Kannattaa miettiä vielä muutama vuosi ennen kuin pienentää. :D
Olli P
S/Y Feria
FIN 2772
Post Reply