Eikö Ville ole lukenut akuankkojaan tai katsonut Mythbustersia, pingispalloillahan tuo tehdään!Anonymous wrote: Mites muuten tuollainen vene käytännössä nostetaan ylös (olettaen tietenkin ettei nosturi ylety)? Tungetaan pari pelastuslauttaa sisään ja laukaistaan?Joku iso ruoppauslautta nostureineen ajetaan viereen?
Ville
Tunnistustehtävä
Pumppu sisään, venettä näkyviin ja paineilmatyynyjä kannattelemaan. Sitten hinataan laiturin kylkeen ja otetaan nosturin varaan, pumpataan tyhjäksi ja avot.
Kustannuksesta on paha sanoa, mutta eiköhän tommonen HR 36 ole sen verran arvokas että vielä kannattaa. Oliskohan jossain 20 tonnin huiteilla? Mene ja tiedä.
Kustannuksesta on paha sanoa, mutta eiköhän tommonen HR 36 ole sen verran arvokas että vielä kannattaa. Oliskohan jossain 20 tonnin huiteilla? Mene ja tiedä.
-Erkka / Awasome
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Hmm.. Käykö sille noin? Kun merivesi menee akun napojen väliin, akku purkautuu ja siinä se. En uskoisi piuhoille käyvän mitään. Monet instrumentitkin on IP67 luokiteltuja, eli kestävät veteen upottamisen.Erkka wrote:Todennäköisesti sähkövuoto on lisäksi hapettanut kaiken mahdollisen. Onneksi HR:ssä lienee kaikki "kiiltävä" haponkestävää, kestää hetken sähköäkin. Mutta kaikki piuhat pitää vaihtaa, muuten kuten kuvasit.
Nyt alkaa Erkka teillä olla kiire tän homman kanssa (oletan tässä siis aiemman perusteella, että Erkka on jotenkin tekemisissä venevakuutusten kanssa, mitään faktatietoa mulla ei ole). Tai vaihtoehtoisesti yrität epätoivoisesti puhua ns. paskaa pelastaaksesi Suomen vakuutusbisneksenErkka wrote:Nyrkkisääntönä 50 % till tommoseen normikansan veneeseen, lisäpaketilla oli kiinteä hintataulukko. Mitä suurempi vene, sitä kalliimmaksi käy. Mutta, Ruotsissa veneen vakuuttaminen on aikalailla kaksinkertaisella hinnalla Suomeen verrattuna.

Lueskelen meinaan tässä Pantanieuskmikäliehitonvaikeakirjoittaa yhtiöstä saamaani vakuutustarjousta, joka on äärimmäisen kaukana mistään kaksinkertaisesta tai edes 50 % till hinnastosta. Itse asiassa menee vain n. 20 % yli nykyisestäni, joka on vimosen päälle tingattu ja tapeltu hinta. Vilkaisin aiemmat yhteenvetoni ajalta jolloin kilpailutin vakuutukset ja tämä naapurin pulju on itse asiassa halvempi kuin moni kotimainen kilpailija, vaikka ehdot ovat aivan oleellisesti paremmat.
Mulla on näistä purjehdusopetouhuista (=vakuutusmielessä kaupallista charter toimintaa) johtuvia monenlaisia erityisvaatimuksia, joita mun pitää vielä käydä yhtiön kanssa läpi suurennuslasin kanssa. Ja muutenkin pitää selvittää, hyväksyykö yhtiö esim. suomalaiset vakuutustarkastajat, miten käytännössä korvausasiat hoidetaan, pitääkö itse maksaa jotain vakuutusmaksuveroa Suomeen jne. Mutta jos tämä nyt menee tähän malliin miltä alustavasti näyttää, niin meikäläisen vakuutus lähtee lähiaikoina ulkomaille.
T.
Ville
Tarkennetaan nyt vielä, että tarkoitin ..tuilla ihan hyvässä hengessä. Mukava jos paikalla on asiasta paremmin tietäviä. Omavastuut, telakointivaatimukset, pätevyydet yms. ei ole vielä tullut vastaan mitään ihmeempää. Ainoastaan purjevahingot näyttäisi olevan vakuutuksen ulkopuolella, silloin kun ne eivät johdu esim. rikin hajoamisesta tms.
Ville
Ville