Löytyisikö gastia FE741:een !
Search found 86 matches
- Sat May 31, 2008 20:56 pm
- Forum: Racing
- Topic: Helsinki-Tallinna Race 2008?
- Replies: 23
- Views: 14081
Helsinki-Tallinna race
Hei - sopiva tilaisuus hakea polttoainetta Serenity:llä 
Löytyisikö gastia FE741:een !
Löytyisikö gastia FE741:een !
- Sat Nov 03, 2007 22:08 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Home sweet home
- Replies: 73
- Views: 91230
- Sat Nov 03, 2007 20:59 pm
- Forum: Off Topic
- Topic: Hintavertailun järjestäminen foorumiin - feature ehdotus
- Replies: 106
- Views: 109729
- Sat Nov 03, 2007 20:37 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmar 1GM questions
- Replies: 15
- Views: 14104
Yanmar 1GM questions
Hi - my advice is that you empty the motor from all seawater first when the boat is on hard. Then you put in bucket 50/50 tap water/Zero100 glycol and insert inlet to bucket. Then you insert cooling water outlet also to bucket in order to reach full circulation between bucket and motor. You may keep ...
- Sat Nov 03, 2007 20:21 pm
- Forum: Tori
- Topic: 1GM kunnostettu kansi - myyty
- Replies: 0
- Views: 1596
1GM kunnostettu kansi - myyty
Hanki nyt edullinen varaosa ensi kesän purjehduksille :)
Hei, vaihdoin ennakkohuolto toimenpiteenä Serenityn moottoriin sylinterin kannen. Jos joku tarvitsee, myyn entisen kunnostettuna asevelihintaan. (Huom. ko. tarvike kaupassa suolaisen hintainen).
Kansi on ehjä ja se irroitettiin toimivana ...
Hei, vaihdoin ennakkohuolto toimenpiteenä Serenityn moottoriin sylinterin kannen. Jos joku tarvitsee, myyn entisen kunnostettuna asevelihintaan. (Huom. ko. tarvike kaupassa suolaisen hintainen).
Kansi on ehjä ja se irroitettiin toimivana ...
- Tue Aug 07, 2007 23:37 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Käynnistysongelmia
- Replies: 20
- Views: 15191
Re: Akkukenkien puhdistus ihan ensiksi
Hei, akun napojen putsaus ja akkukenkien putsaus teräksisellä "pulloharjalla" olisi ihan ensimmäinen konsti. Lika siinä välissä nostaa kovasti vastusta.
Tuo on hyvä neuvo. Vanhemmissa autoissani napojen puhdistus tuli tehtyä
ainakin kerran vuodessa - puhdistustarpeen huomasi, kun virta-avaimen ...
Tuo on hyvä neuvo. Vanhemmissa autoissani napojen puhdistus tuli tehtyä
ainakin kerran vuodessa - puhdistustarpeen huomasi, kun virta-avaimen ...
- Wed Aug 01, 2007 17:37 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Käynnistysongelmia
- Replies: 20
- Views: 15191
Re: Käynnistysongelmia
vanha pitäisi putsata varaosaksi...
Hei - Serenityn startti on vuodelta 1984. Käynnistystuttia piti usein painaa kolmasti ennenkuin startti heräsi eloon. Otin startin irti ja avasin sen sekä puhdistin spriillä sekä paperilla 400. Koekäytössä kone käynnistyi ensimmäisellä tutin painamalla. Jos ...
Hei - Serenityn startti on vuodelta 1984. Käynnistystuttia piti usein painaa kolmasti ennenkuin startti heräsi eloon. Otin startin irti ja avasin sen sekä puhdistin spriillä sekä paperilla 400. Koekäytössä kone käynnistyi ensimmäisellä tutin painamalla. Jos ...
- Sat Jul 21, 2007 22:26 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Potkuriongelma
- Replies: 5
- Views: 4522
- Thu Jul 19, 2007 23:34 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Potkuriongelma
- Replies: 5
- Views: 4522
- Mon Jul 16, 2007 11:02 am
- Forum: Finn Express
- Topic: Potkuriongelma
- Replies: 5
- Views: 4522
- Sun Jul 15, 2007 11:30 am
- Forum: Finn Express
- Topic: Potkuriongelma
- Replies: 5
- Views: 4522
Potkuriongelma
Hei, minulla on vuosien varrella ollut eri veneissä kaikennäköisiä teknisiä pulmia (varmaan muillakin). Mutta nyt sattui kohdalle ihka uusi. Serenityssä on Yanmar 1GM moottori ja sen kaverina SD20 saildrive. Paketin mukana tuli v. 1984 taittolapapotkuri (14x7 LH) ura-akselinpätkään. Olin ...
- Mon Apr 30, 2007 17:25 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Kannen kahvat&sisäpuolen kahvat ja niitten irroittaminen
- Replies: 7
- Views: 6094
Kiitosta infosta!Petri wrote:Joo, ollaan tekemässä sisustusremppaa, kankaasta ei ole mitään hajua kun saatiin jonkinlaisen suhdekähminnän kautta EF-veistämöiltä sisustuskangasta (ja itse en ole vielä nähnyt kangastakaan).
Olisi mukava kuulla (ja nähdä) mitenkä sujui sitten kun homma on kassissa!
terveisin
- Mon Apr 30, 2007 15:20 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Peräsimen klapin poisto (FE 741)
- Replies: 2
- Views: 2470
Re: Peräsimen klapin poisto (FE 741)
Moi,
hiukan klappaa FE 741 peräsin. Otin irti kun luulin, että siellä on nylonholkki, joka kulkee metallien välissä. Ei ollut, vaan oli metalli metallia vasten, kokolailla ilman vaseliinia. Nylon oli vain prikan tapaisena yllä ja alla.
Hei - oletko edennyt tuossa klappiasiassa?
Serenityn peräsin ...
hiukan klappaa FE 741 peräsin. Otin irti kun luulin, että siellä on nylonholkki, joka kulkee metallien välissä. Ei ollut, vaan oli metalli metallia vasten, kokolailla ilman vaseliinia. Nylon oli vain prikan tapaisena yllä ja alla.
Hei - oletko edennyt tuossa klappiasiassa?
Serenityn peräsin ...
- Mon Apr 30, 2007 15:09 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Kannen kahvat&sisäpuolen kahvat ja niitten irroittaminen
- Replies: 7
- Views: 6094
Re: Kannen kahvat&sisäpuolen kahvat ja niitten irroittam
Onko kukaan (Nahema varmaankin) ottanut noita kahvoja irti kannesta/sisältä. Sisustusremppa helpottuisi kovasti jos ne voisi nykäistä irti, mutta toisaalta ei oikein innosta ottaa niitä irti, jos niitä ei saa enää kunnolla kiinni.
Hei - oletko tekemässä sisäkattoon uutta pinnoitetta?
Jos olet ...
Hei - oletko tekemässä sisäkattoon uutta pinnoitetta?
Jos olet ...
- Sat Apr 28, 2007 21:10 pm
- Forum: Finn Express
- Topic: Yanmarin kannen ja männän syöpyminen?
- Replies: 15
- Views: 11379
Re: kansi on jo uusi
Meilläkin on kansi kuulemma pari vuotta vanha vasta ja siltä se näyttääkin.
Täytynee uusia laponestoventtiili. Kalvon saisi helposti vaihdettua ja tukevaa messinkiähän se muuten on, mutta jos ei parane sillä niin kaipa on parasta ostaa uusi venttiili kokonaan.
Hei Fe - Vaihda suosiolla ...
Täytynee uusia laponestoventtiili. Kalvon saisi helposti vaihdettua ja tukevaa messinkiähän se muuten on, mutta jos ei parane sillä niin kaipa on parasta ostaa uusi venttiili kokonaan.
Hei Fe - Vaihda suosiolla ...