Kertoisiko joku, joka on uusinut noita läpivientejä, mikä on FE83:n läpivientien halkaisija(t)?
Nimittäin, kun lukee tuota onnettomuustutkintaraporttia, niin tulee vaan mieleen, että olisi syytä pitää mukana hätäsulkimet (esim. puutapit), jos vaikka joskus sattuisi itselle käymään samanlainen vahinko...
ja näyttää noissa katsastusohjeissakin olevan vaatimuksena hätäsulkimet kaikille veneille, joissa on runkoläpivientejä.
Veli-Sakari Sihvo
S/Y Solveig, L-2525
läpiviennit
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Nuo veneen läpivientiratkaisut ovat kovin yksilöllisiä, veneissä on usein
jälkiasennettuina juttuja ja läpivientejä on vaihdettu jne. Arvaisin että
suurin, joka on siis septin tyhjennys, on luokkaa 38mm. Pienemmät on
reiältään jotain 15mm ehkä. Mutta tönärillähän nuo selviää aika nopeasti.
Jos olen vielä tulkinnut katsastussääntöjä niin jokaiselle läpiviennille pitäisi
löytyä oma kartiotappi.
Kyllä suosittelen noita tappeja. Oliko se Finn35 josta läpi-
vienti oli irronnut kokonaan rungosta Barön länsipuolella? Hui
edit: FG34 taisi olla..
jälkiasennettuina juttuja ja läpivientejä on vaihdettu jne. Arvaisin että
suurin, joka on siis septin tyhjennys, on luokkaa 38mm. Pienemmät on
reiältään jotain 15mm ehkä. Mutta tönärillähän nuo selviää aika nopeasti.
Jos olen vielä tulkinnut katsastussääntöjä niin jokaiselle läpiviennille pitäisi
löytyä oma kartiotappi.
Kyllä suosittelen noita tappeja. Oliko se Finn35 josta läpi-
vienti oli irronnut kokonaan rungosta Barön länsipuolella? Hui
edit: FG34 taisi olla..
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020