miten siinä Eritreassa olevan FE:n kanssa sitten loppujen lopuksi kävi.
Suomeen asti ei siis päästy, mutta lukekaa itse:
Lauri wrote: Huomenta!
Matkaan pääsimme tosiaan Eritreasta kohti Suomea, mutta FE ei kestänyt
punaista merta edemmäs. Yanmar sanoi sopimuksen irti Sudanin kohdilla ja
pohjoistuuli oli voimakkuudeltaan niin heikko, että päästäksemme Egyptiin,
jossa olisimme saaneet edes jonkin verran asiantuntevaa apua olisi kestänyt
ikuisuuden.
Sudan oli seuraava vaihtoehto, mutta juuri ennen lähtöämme oli sisällissota
aktiivisimmillaan moneen vuoteen ja kapinalliset oli sorkkimassa Port Sudanin
portteja, se oli niitä viimeisiä kaupunkeja, mikä oli vielä hallituksen
hallussa. Joten katsoimme parhaammaksi palata myötäsessä kohti etelää takaisin
Eritreaan, missä oli tuttuja kontakteja. Myimme veneen pois italialaiselle
herrasmiehelle, joka nautiskelee fe:n kulusta jossain päin Itäistä-Afrikkaa,
mikäli sai koneen kuntoon...
Matka jatkui siis vaihtoehtoisilla tavoilla ja nautiskelimme matkailusta
sitten reppumatkailijan tyyliin. Olimme varautuneet jo ennen lähtöä siihen
mahdollisuuteen, että perille ei ehkä fe:n kanssa pääse ja vaikka ehkä hieman
jäi kaivelemaan tynkä loppu, niin siitä huolimatta hauskaa oli.
Nykyään tahkon saimaata finn 26 kanssa.
Tulipahan kunnostettua miltei alusta loppuun yksi FE, laitetaan se kokemuksen
piikkiin tulevaisuutta varten. Ja korvaamatonta apua tarjosi fe nettisivu,
piikkiin tulevaisuutta varten. Ja korvaamatonta apua tarjosi fe nettisivu,
niillä ohjeilla pitkälti paatti kunnostettiin ja se ainoa paikka mitä ei
"tarvinnut" kunnostaa, hajosi... :- )