Mutta asiaan= Onko kenelläkään sivuilla kävijöistä käytännön kokemusta karttaplottereista tai järkevän hintaisista vaihtoehdoista? Olen nyt uuteen veneeseen katsomassa kyseistä laitetta, koska veneestä puuttuu GPS ja sen hankinta olisi kuitenkin ajankohtaista, niin samalla voisi ajatella plotteria. Olisihan se kuitenkin mahdollisissa merisumu tilanteissa aika fiksu vehje pois tulemiseen mereltä ( tutkahan olisi yliveto, mutta hinta rassaa ).
Sen verran olen selvitystyötä itse tehnyt, että Garminilla olisi uusi 192C malli, mutta itse en tykännyt sen karttanäytöstä ( kuvaustavasta ). Sitten Raymarinen 435 mallit olivat todella fiksun oloisia muistaakseni 6' näytöllä, mutta se hinta oli kuitenkin 1500¤ luokkaa, tosin tällä hetkellä tarjouksena saa Navionicsin kartan kaupan päälle.
Sitten löysin markkinoilta Eagle 500 Intellimap laitteen joka jää karttoineen päivineen reilusti alle tonnin! Paikallinen jälleenmyyjä esitteli laitteen niin, että hidas ja surkea vehje jossa jopa erillinen antenni, että sehän on hankala asentaakin, kun on toi antenni johtokin.... ???
Jotenkin tuli mieleen, että ei ole vissiin maahantuoja tarpeeksi korruptiota jakanut, kun mielipiteet olivat tuollaiset!
Mutta onko kenelläkään kokemusta tuosta Eaglen laitteesta tai jostain muusta vastaavasta, jossa näyttö olisi tuota 6' tuuman luokkaa?