Olisiko järkeä, että lähtöharjoitusten yhteydessä pitään yhteiset valokuvajaiset ja ihan filmille?
Olen itse ihmetellyt miten saada omasta veneestä kuvia ja tullut siihen tulokseen, että jonkun muun on otettava ne. Ei liene kovinkaan vaikeaa järjestää FE eskaaderia spinnuilla sopivasti kuvaajan editse. Sopivasti vaihtamalla välillä kuvaajaa saadaan kaikista veneistä varmasti edustava otos seinälle työpöydän yläpuolelle .
Jyväskylässä kuvahommia kokeiltu ja muutama FE:kin kuvattu.
Kuvattu ainakin FE83:t L45 Aiolos/A-KPS, 2002 Mariet/KVS, 2131 Bertta/JVS, 2393 Tiipii/LPS, 2744 Mun ja SunShip II/JVS ja 2815 Liisa/JVS
sekä FE741 L4899 Vaahtopää/JVS ja FE64 L4451 Elysion/APS.
Fe64 L 4451 Elysion on Asikkalan p-seuran (juniorijaosto?) omistama ja
FE83 L45 Aiolos on Ala-Keiteleen pursiseuran kilpailupäällikön Arvo Suomalaisen vene ja Keiteleen vesistön ainoa FE83.
Aiheeseen liittyen, viimeisessä Hoskilainen-lehdessä oli juttu insinööriopiskelijasta, joka on kesäduunissa HSK:lla satamamestarin apulaisena. Heppu harrastaa purjeveneiden valokuvausta, kuvia löytyy joku yli 500 osoitteesta http://www.scanmobi.fi
Vähän vertailemalla purjenumerotaulukkoa ja FE-hakua löysin sieltä Charlottan, Olgan ja Aquan. Netissä noista postimerkin kokoisista kuvista ei ota selvää, mutta niitä saa rahalla tilata.