AnonymousVille wrote:... sitten tullut johtopäätökseen, ettei noissa
pohdinnoissa ole kauheasti järkeä (vaikka ihan mielenkiintoisia ovatkin),
vievät vain huomion ihan väärään suuntaan.
No, noista saattaa kyllä ihan teoreettisellä tasolla olla merkitystä, mutta
olet oikeassa siinä että ne saattavat johtaa keskittymisen väärille
raiteille. Kilpailun aikana pitää keskittyä ajamaan venettä oikein eikä
laskea näitten juttujen varaan.
Esimerkiksi (lue vittuiluksi) voisin mainita, että laskin tuosta
Demokratian ja Charlottan "yhteisten" tiistiskisojen aikasummat
Mutta siinähän tulee sitten miehistökin mukaan laskentoihin ja tässä
vaiheessa on kyllä nostettava hattua Demokratian miehistölle, olette
kyllä meitä edellä paljon. Harjoittelulla tuo ero mahdollisesti tasaantuisi
tiistiksissä (missä lasketaan vain viisi parasta skabaa). Mutta ainakin
henkilökohtaisesti on helpompaa järjestää aikaa tällaisiin haaveiluihin.
Totuushan on että pystit vie se miehistö joka viettää aikaa lahdella
vaikka lumimyrskyssä harjoittelemassa eikä ne jotka viilaavat köliään
pitkin kevättä.
(tasoitettua aikaa) ja te olette meitä perässä tommoset 7 prosenttia. Ja
Tämä vastannee kyllä ihan oikeudenmukaisesti miehistömme (sisältäen
kipparin siis) eron, eli LYS on kyllä oikeassa. Keskimääräisesti siis
...Tuossa tulokset:
Ch. sija; veneitä; +-2 erotus; tuuli m/s
13;39;1,6 %;4
3;16;4,8 %;8
6;32;1,9 %;8
5;28;2,9 %;?
12;43;2,5 %;6
2;28;9,8 %;3
17;51;1,7 %;5
26;40;4,5 %;4
10,5;34,625;3,7 %
Jännää tosin että meillä on 8m/s tuulissa sijoitukset 3,6 ja 1 (Demokratia
ei siinä viimeisessä mukana). Kun taas 3-5m/s sijoitukset ovat vain
13, 26, ja onnenkantamoinen kakkossija. Ähh, eihän noi osoita mitään
Elikkä keskimäärin 3,7 % olisi vaikuttanut neljä sijaa.
En siis tässä selittele meidän henkilökohtaisia saavutuksia vaan pyrin
valaisemaan veneemme "vauhtiprofiilia" verrattuna toisiin veneisiin.
Kun pyörittää tällaista yhdistystä niin toki veneen ominasuuksien
(heikkouksineen, ei kannata laittaa päätä puskaan) tunteminen on
yksi yhdistyksen peruspilareita.
Jotkut Hifistit tykkäävät katsoa kaiuttimiensa käppyröitä kun toisten
mielestä "nää skobet vaan soi hyvin". Minä kuulun niihin jotka haluavat
ymmärtää taustalla olevat syyt eikä vain ihailla kun vene nyt vain
joskus kulkee itsekseen (säkällä).
Ja sehän nyt on ihan selvää ja kuuluu asiaan, ettei fe pärjää kevyen
tuulen lenssillä. Mutta ei ole olleskaan selvää, etteivätkö lys luvut olisi
Paitsi sitten taas alle 2m/s tuulessa taas. Kummallista, eikö totta?
Mutta IMS jättää tietoisesti alle 3m/s tuulet arvioista pois, jostain
syystä. Lienevät liian spekulatiivisa.
KESKIMÄÄRIN ihan oikein. Ja keskimääräistä suorituskykyähän ne nimenomaan yrittää kuvata.
Totta. Tästähän kehkeytyy tällainen iänikuinen väittely LYS vs. IMS jota
on varmaan käyty tuhanteen eri kertaan eri forumeissa. Minun
mielestäni LYS on aivan riittävän tarkka, etenkin kun monessa
kilpailuissa tänä päivänä lasketaan vain GPH luvun varaan. Tuollaisia
voisi ajaa suoraan LYSinäkin, eikö totta?
Hankkikaa Expressi;-)

Mitä, meillähän on Expressi!!
