Ke 12.8. WHC vai Twilight?
Ke 12.8. WHC vai Twilight?
Twilight starts this week and it is tempting. Do we have enough boats to make a good fleet? At least 4 boats we need I'd say.
Alex
Alex
Olipahan tuuli. Heti alkuun pieni pahoittelu että keltainen lippu jäi vahingossa toisen toimitsijan autoon ja kun asia sitten ilmeni meille, oli jo hieman liian myöhäistä hakea sitä enää kun tuulen epävakaisuuden takia en viitsinyt alkaa laittamaan linjaa paikoilleen heti (ison luokan lähtöönhän tuuli sitten kääntyikin). Eli vaihtoehdot kiertosuuntiin olivat vähän rajallisemmat.
Tulokset sitten kun lautakunta saa raakadatan minulle. Isossa luokassa on myös jo jätetty protestiaie mutta varsinaista protestia ei ole vielä toimitettu.
Tulokset sitten kun lautakunta saa raakadatan minulle. Isossa luokassa on myös jo jätetty protestiaie mutta varsinaista protestia ei ole vielä toimitettu.
Olipahan tuuli joo. Kiitos lautakunnalle vastatuulilähdöstä. Ikävä että tuuli kääntyi just ennen lähtöä. Meillekin tuli vaikeuksia päästä styyralla linjan yli, mutta toinen vene (hai?) käänsi Arielin eteen ja meille syntyi tilaa, joten päästiin Sans Rivalin perään. Meidän spinnu veti paremmin noilla tiukoilla kulmilla, joten päästiin ohi. Loppu olikin ajelua rauhassa muiden hidastellessa toisiaan.
Jooh, jos olisi ollut "rantakisa" niin olisin saattanut ampua AP:lla uusintastartin kun rataa ei tarvitse säätää. Mutta kun tuuli tosiaan kääntyi niin paljon, ei oikein ollut vaihtoehtoja kuin antaa startin mennä ja siirtää sitten linja edes etäisesti kuntoon isoa luokkaa varten. Nyt taidettiin säätää vielä veneen paikkaa 2 minuuttia ennen ison luokan vitosta joten pienen luokan lähdön laittaminen siihen väliin olisi ollut...haastavaa.
Tulokset:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=321
Tulokset:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=321
Olipa hauska kisa! Paljon lähitilanteita ja paljon manööverejä. Tuo rata "vastatuulilähdöllä" tarjoaa kyllä maksimimäärän toimintaa muihin vaihtoehtoihin nähden. Lähtö meni shiftin takia aivan penkin alle niinkuin monilla muillakin, mutta siitä oli hyvä alkaa kirimään.
Tiukat spinnulegit olivat vähän trimmien hakemista, mutta saatiin paikkamme pidettyä tai hieman petrattuakin. H:lla nuo sujuivat suhteellisen kivuttomasti, välillä fokan kanssa, välillä ilman.
Krysseillä vasen laita vei mukavasti, etenkin toisella kierroksella saatiin useita sijoja napattua sen ansiosta. Kannatti kuunnella gastien varmaa näkemystä ja unohtaa fleet control -mantra hetkeksi
.
Nostatteluja tuli mm. Subbotan kanssa puolin ja toisin. Koitin ajaa niin puhtaasti kuin taisin - toivottavasti ei vastapuolelle jäänyt mitään hampaankoloon. Merelli kiilasi ekan kierroksen lopussa hienosti ohitse Subbotan nostateltua meitä kumpaakin ja onnistui kuromaan vielä ison kaulankin.
Edessä joku näkyi käyvän uimassakin. Toivottavasti ei sattunut pahasti.
Viitosrata käänteiseen suuntaan tarjoaa muuten aika mielenkiintoisen merkin kierron siinä maaliviivan päässä. Yli 180 asteen käännöksessä spinnu alas, puikkelehtimista jo kiertäneiden styyran veneiden kanssa, venda ja heti spinnu ylös. Gastit hoitivat kaiken mallikkaasti! Kiitokset myös vastaan tulleille kärkiveneille, että jättivät sopivia rakoja pujotteluun. Tuossa on aika ahdas paikka jos huonosti sattuu.
Ensi viikolla taas! Toivottavasti yhtä hauska reissu
Tiukat spinnulegit olivat vähän trimmien hakemista, mutta saatiin paikkamme pidettyä tai hieman petrattuakin. H:lla nuo sujuivat suhteellisen kivuttomasti, välillä fokan kanssa, välillä ilman.
Krysseillä vasen laita vei mukavasti, etenkin toisella kierroksella saatiin useita sijoja napattua sen ansiosta. Kannatti kuunnella gastien varmaa näkemystä ja unohtaa fleet control -mantra hetkeksi

Nostatteluja tuli mm. Subbotan kanssa puolin ja toisin. Koitin ajaa niin puhtaasti kuin taisin - toivottavasti ei vastapuolelle jäänyt mitään hampaankoloon. Merelli kiilasi ekan kierroksen lopussa hienosti ohitse Subbotan nostateltua meitä kumpaakin ja onnistui kuromaan vielä ison kaulankin.
Edessä joku näkyi käyvän uimassakin. Toivottavasti ei sattunut pahasti.
Viitosrata käänteiseen suuntaan tarjoaa muuten aika mielenkiintoisen merkin kierron siinä maaliviivan päässä. Yli 180 asteen käännöksessä spinnu alas, puikkelehtimista jo kiertäneiden styyran veneiden kanssa, venda ja heti spinnu ylös. Gastit hoitivat kaiken mallikkaasti! Kiitokset myös vastaan tulleille kärkiveneille, että jättivät sopivia rakoja pujotteluun. Tuossa on aika ahdas paikka jos huonosti sattuu.
Ensi viikolla taas! Toivottavasti yhtä hauska reissu

Were racing yesterday in a slow pace teaching a rookie crew member for all the basics and finding out what those lines were and where. Nevertheless, it was a great race and good fun.
Thank you Petri for arranging us a classic start line, we miss it all the time on WHC. Even a sudden wind shift didn't spoil the joyful feelings.
Thank you Petri for arranging us a classic start line, we miss it all the time on WHC. Even a sudden wind shift didn't spoil the joyful feelings.

I think Harald might disagreealex wrote: Thank you Petri for arranging us a classic start line, we miss it all the time on WHC. Even a sudden wind shift didn't spoil the joyful feelings.

Luckily though at least the wind didn't completely die out and there is high change that for the last three races, there might be more "off-shore" starts as the young guy from EMK is used to handling the ribs and arranging races on the water.
Aika hieno fiilis kisan jälkeen.
Kyseessä olisi siis meidän kauden avauskisa ja täytyy myöntää etten voisi olla tyytyväisempi tulokseen.
Startin ajoitus oli kohtuu hyvä ja ilman tuulen kääntymistä sekä katastrofaalista vendan ajoitusta olisimme olleet melko hyvissä asemissa lähdön jälkeen. Tilanne lähdön jälkeen oli kuitenkin se, että jouduimme ottamaan ylimääräisen piruetin Adastran protestoitua vendaamme. Emme aivan ehtineet keulan edestä koska arvioin inferno vauhdin väärin... jos kyseessä olisi ollut FE ei ongelmia olisi ollut.
Vastatuulipoijun kiersimme viimeisenä Adastraa seuraten joka otti osuman poijuun ja pääsi siten harjoittelemaan piruettia.
Vauhti tuntui paranevan kisan loppua kohti ja saimme ohiteltua suurimman osan porukasta varsin rauhassa.
Manöverit sujuivat mallikkaasti eikä suurempia ongelmia ollut merkin kierroissa eli Tuuli ja Ville jatkoivat siitä mihin viimekaudella jäätiin.
Lilie karkasi heti alussa koko fleetiltä ja pääsi ajaa vapaissa kokokisan kun taas meidän kohtalona oli yrittää löytää sopivia aukkoja fleetissä.
Kirjataan nyt vielä tämäkin...
Lähtö veneessä siis punainen lippu ylhäällä = vastatuulipoiju jätetään vasemmalle/oikealle? Varmaan joku muukin mietti asiaa kiertäessään poijua
Vastaushan löytynee täältä:
http://koti.kapsi.fi/pas/WHC/WesthouseC ... ohjeet.pdf
Kisan tavoite kuitenkin saavutettiin eli saatiin hieno kisa aikaiseksi.
Satamassa purjeet niputettiin auton perään ja ne lähtivät kotiin kuivumaan odottamaan suuremman luokan teippihuoltoa.
Kyseessä olisi siis meidän kauden avauskisa ja täytyy myöntää etten voisi olla tyytyväisempi tulokseen.
Startin ajoitus oli kohtuu hyvä ja ilman tuulen kääntymistä sekä katastrofaalista vendan ajoitusta olisimme olleet melko hyvissä asemissa lähdön jälkeen. Tilanne lähdön jälkeen oli kuitenkin se, että jouduimme ottamaan ylimääräisen piruetin Adastran protestoitua vendaamme. Emme aivan ehtineet keulan edestä koska arvioin inferno vauhdin väärin... jos kyseessä olisi ollut FE ei ongelmia olisi ollut.
Vastatuulipoijun kiersimme viimeisenä Adastraa seuraten joka otti osuman poijuun ja pääsi siten harjoittelemaan piruettia.
Vauhti tuntui paranevan kisan loppua kohti ja saimme ohiteltua suurimman osan porukasta varsin rauhassa.
Manöverit sujuivat mallikkaasti eikä suurempia ongelmia ollut merkin kierroissa eli Tuuli ja Ville jatkoivat siitä mihin viimekaudella jäätiin.
Lilie karkasi heti alussa koko fleetiltä ja pääsi ajaa vapaissa kokokisan kun taas meidän kohtalona oli yrittää löytää sopivia aukkoja fleetissä.
Kirjataan nyt vielä tämäkin...
Lähtö veneessä siis punainen lippu ylhäällä = vastatuulipoiju jätetään vasemmalle/oikealle? Varmaan joku muukin mietti asiaa kiertäessään poijua

Vastaushan löytynee täältä:
http://koti.kapsi.fi/pas/WHC/WesthouseC ... ohjeet.pdf
Kisan tavoite kuitenkin saavutettiin eli saatiin hieno kisa aikaiseksi.
Satamassa purjeet niputettiin auton perään ja ne lähtivät kotiin kuivumaan odottamaan suuremman luokan teippihuoltoa.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545