Radalle piti lähteä, eka peruutus tuli gastien osalta puoleltapäivin ja sitten 17.25 totesimme että pienen kommunikaatiokatkoksen takia yksi gasti oli vielä töissä. Joten aikataulun ja kahden hengen miehistön takia ratakisa jäi sitten väliin ja menimme WHC:hen ajamaan Matchia huonolla menestyksellä.
Ratana nelosrata joka oli upea lenssi-kryssirata hienossa kelissä.
Spinnumanööverien kanssa oli hämminkiä koko kisan ajan ja niissä Leviathan sai välillä kaulaa, välillä sai otettua kiinni kun taistelimme spinnun kanssa. Oikeastaan vain jiippi Melkin luona meni putkeen, mikä nyt oli ihan ok kun ensin pienen mokailun takia menetimme taktisen sisäpaikan vihreällä kepillä mutta onneksi sitten kuittasimme sen onnistuneella jiipillä styyralle pakottaen Leviathanin menemään perän puolelta.
Kryssi oli vaikea, tuulta oli liikaa kahdelle hengelle kolmosen kanssa ja ajoin jatkuvasti aivan liian ylös mutta alemmas ei voinut ajaa kun vene oli heti länässä. Kun ainoa gasti oli tyyppiä keula, piti vähän väliä ihmetellä trimmejä ja Leviathan vartioi hyvin johtoaan ja siinähän sitten vain kryssittiin aika mitäänsanomattomasti koko matka Melkiltä Haukilahteen. Tulipahan sentään maileja pinnassa, ei pääse tuntuma ihan katoamaan.
WHC 6/2014
Re: WHC 6/2014
Pääsitte sentään vesille. Meillä jäi kisailut kokonaan väliin, kun mulla kaatuivat töissä aikataulut päälle.Petri wrote:Joten aikataulun ja kahden hengen miehistön takia ratakisa jäi sitten väliin ja menimme WHC:hen ajamaan Matchia huonolla menestyksellä.
Syyskaudella sitten toivon mukaan ehtii paremmin mukaan.
Olli Niemi
Prkl, olisit myynyt gastisi mulle 
Joo no mua vähän huolestuttaa nää ratakisat ton aikataulun osalta ylipäätänsä, kundeilla on työajat ainakin elokuun loppuun asti vähän sellaisia että on vaikea päästä rantaan ennen viittä ja saa aikalailla luukuttaa täysillä että ehtii esim. enää 1715 lähtien paikalle ajoissa. WHC:ssa kun on aina vaihtoehto myöhäisnoudoille 1745 Haukilahti jne.
Kyllä noita pitkiä siivuja saaria kiertäessä taas tuli mieleen että ratakisa on ihan eri tavalla hauskaa, mutta käytännön seikoillakin on oma painoarvonsa, toisaalta kahden veneen pikkuluokka WHC:ssa voi helposti ajaa sitten tiistiksiin missä on sentään vähän enemmän veneitä.

Joo no mua vähän huolestuttaa nää ratakisat ton aikataulun osalta ylipäätänsä, kundeilla on työajat ainakin elokuun loppuun asti vähän sellaisia että on vaikea päästä rantaan ennen viittä ja saa aikalailla luukuttaa täysillä että ehtii esim. enää 1715 lähtien paikalle ajoissa. WHC:ssa kun on aina vaihtoehto myöhäisnoudoille 1745 Haukilahti jne.
Kyllä noita pitkiä siivuja saaria kiertäessä taas tuli mieleen että ratakisa on ihan eri tavalla hauskaa, mutta käytännön seikoillakin on oma painoarvonsa, toisaalta kahden veneen pikkuluokka WHC:ssa voi helposti ajaa sitten tiistiksiin missä on sentään vähän enemmän veneitä.
Matchia tosiaan ajettiin eilen, olisiko loput pikkuluokasta sitten olleet jo juhannuksen vietossa. Kiitos St. Olgalle hyvästä kisailusta, jännitystä oli vähintään yhtä paljon kuin isommassakin fleetissä!
Onnistumisia ja mokia tuli puolin ja toisin. Meillä pahin kämmi taisi olla, kun lähdimme ekalta vihreältä ajamaan kohti punaista poijua. Siinä sitten ihmeteltiin perässä tulleen kilpakumppanin alhaista kurssia, kunnes tajuttiin itsekin laskea seuraavalle vihreälle.
Hyviä lähitilanteita oli useita. Melkille vieneellä lenssipätkällä St. Olga tuli pitkän pätkän tasatahtia peräaallossamme, ja saimme diskuteerattua hieman säännöistäkin. Olgan yrittäessä alta ohi sääntö 17 oli voimassa, ja olen edelleen sitä mieltä, että proper course oli koko ajan suoraan merkille. Painetta oli sen verran ja tuuli sen verran sivulla, ettei enempi leikkaaminen olisi missään kohden vienyt nopeammin merkille – toisin kuin kilpailijamme teoreettisesti esitti. Hyvin toki käyttäytyivät eivätkä nostatelleet tuossa. Kiitokset reilusta pelistä!
Melkillä St. Olgan jiippi pääsi tosiaan yllättämään, ja perän takaa mentyämme he saivat selvästi kaulaa. Kryssin alkaessa mentiin kuitenkin niukasti ohi, ja siitä eteenpäin taktiikkana oli vain pysyä vastustajan tuulen päällä maaliin saakka. Melkin suoralla tuli vielä toinen isompi virhe ratataktiikassa, kun luulimme myös yksinäistä punaista ratamerkiksi ja päästimme St. Olgan ajamaan eri laidassa rataa. Pitänee ottaa ratakuvaukset kesälomalukemiseksi
Jatketaan kisoja taas lomakauden jälkeen isomman pikkufleetin kera!
Onnistumisia ja mokia tuli puolin ja toisin. Meillä pahin kämmi taisi olla, kun lähdimme ekalta vihreältä ajamaan kohti punaista poijua. Siinä sitten ihmeteltiin perässä tulleen kilpakumppanin alhaista kurssia, kunnes tajuttiin itsekin laskea seuraavalle vihreälle.
Hyviä lähitilanteita oli useita. Melkille vieneellä lenssipätkällä St. Olga tuli pitkän pätkän tasatahtia peräaallossamme, ja saimme diskuteerattua hieman säännöistäkin. Olgan yrittäessä alta ohi sääntö 17 oli voimassa, ja olen edelleen sitä mieltä, että proper course oli koko ajan suoraan merkille. Painetta oli sen verran ja tuuli sen verran sivulla, ettei enempi leikkaaminen olisi missään kohden vienyt nopeammin merkille – toisin kuin kilpailijamme teoreettisesti esitti. Hyvin toki käyttäytyivät eivätkä nostatelleet tuossa. Kiitokset reilusta pelistä!
Melkillä St. Olgan jiippi pääsi tosiaan yllättämään, ja perän takaa mentyämme he saivat selvästi kaulaa. Kryssin alkaessa mentiin kuitenkin niukasti ohi, ja siitä eteenpäin taktiikkana oli vain pysyä vastustajan tuulen päällä maaliin saakka. Melkin suoralla tuli vielä toinen isompi virhe ratataktiikassa, kun luulimme myös yksinäistä punaista ratamerkiksi ja päästimme St. Olgan ajamaan eri laidassa rataa. Pitänee ottaa ratakuvaukset kesälomalukemiseksi

Jatketaan kisoja taas lomakauden jälkeen isomman pikkufleetin kera!
Rataohjeista saa tietenkin pienen taktisen edun jos kirjoittaa niitä, mutta toisaalta ei se mitään takaa, se punaisen kepin huomioittajättäminen oli enemmänkin riskinhallintaa, jos se sattuikin olemaan merkki niin tuloksena olisi 0 pistettä, jos ei niin tuloksena olisi 1 tai se 3 pistettä. Eli tappio olisi aika mitätön vaikka keppi olisikin ollut merkki.
Unohdat tuossa lenssisetissä sen että kun teidän puominne on siellä leen puolella niin minun ei enää peitossa tarvitse väistää sitä ts. teidän pitää väistää ainakin sen verran että voin ajaa suoraan. Nyt kun tarkemmin miettii, olisi kai pitänyt vaatia tilaa, ei nostoa vaikka teknisesti sama lopputulos oli mielessä, mutta myönnän olleeni hieman ylikuormitettu samaan aikaan ajaessa venettä, spinnua ja miettien miten päästä teistä ohi. Case 14 käsittelee asiaa jossain määrin:
http://game.finckh.net/reg_gbr/cases/case14.htm
Mitään isoa nostatteluahan ei tuossa toki saa tehdä, mutta proper coursen määritelmä on aika veteen piirretty lenssillä ja jonkinasteisen rajanvedon voi löytää VMC:stä seuraavalle merkille, huomioithan toki että tuuli ei tullut varsinaisesti sivusta siinä kohtia vaan kohtalaisen takaata (siksi ne puomitkin oli kaukana ulkona) ja se nopein kurssi voi olla muutenkin kuin suoraan merkille, sen verran kai molemmat ollaan samaa mieltä että varsinaista nostatteluskabaahan siinä ei edes lähdetty vetämään.
Unohdat tuossa lenssisetissä sen että kun teidän puominne on siellä leen puolella niin minun ei enää peitossa tarvitse väistää sitä ts. teidän pitää väistää ainakin sen verran että voin ajaa suoraan. Nyt kun tarkemmin miettii, olisi kai pitänyt vaatia tilaa, ei nostoa vaikka teknisesti sama lopputulos oli mielessä, mutta myönnän olleeni hieman ylikuormitettu samaan aikaan ajaessa venettä, spinnua ja miettien miten päästä teistä ohi. Case 14 käsittelee asiaa jossain määrin:
http://game.finckh.net/reg_gbr/cases/case14.htm
Mitään isoa nostatteluahan ei tuossa toki saa tehdä, mutta proper coursen määritelmä on aika veteen piirretty lenssillä ja jonkinasteisen rajanvedon voi löytää VMC:stä seuraavalle merkille, huomioithan toki että tuuli ei tullut varsinaisesti sivusta siinä kohtia vaan kohtalaisen takaata (siksi ne puomitkin oli kaukana ulkona) ja se nopein kurssi voi olla muutenkin kuin suoraan merkille, sen verran kai molemmat ollaan samaa mieltä että varsinaista nostatteluskabaahan siinä ei edes lähdetty vetämään.
Olen samaa mieltä lähes kaikesta. Meidän piti antaa teille tilaa ajaa suoraan merkille. Tämän takia tähtäsin itse koko ajan yli merkin, jolloin annoin teille mielestäni tarpeeksi tilaa tähdätä suoraan merkille (kuten tuossa Case 14:ssakin vaaditaan). Päädyimme tämän seurauksena itse asiassa hieman turhankin ylös ennen Melkkiä.
Tuuli oli kohtalaisen takaa, mutta tuolla paineella leikkaus oli silti mielestäni vähintään riittävä. Toisin sanoen, jos ajaisin FE-83:lla kryssi-lenssi rataa tuossa kelissä, ajaisin VMG:tä suorempaan alamäkeen kuin eilinen legi oli. Tässä on tietysti juuri se mainitsemasi veteen piirretty viiva.
Mielestäni molemmat noudattivat sääntöjä oikein säntillisesti, tämä oli enemmän tällaista teoreettista pohdintaa
Tuuli oli kohtalaisen takaa, mutta tuolla paineella leikkaus oli silti mielestäni vähintään riittävä. Toisin sanoen, jos ajaisin FE-83:lla kryssi-lenssi rataa tuossa kelissä, ajaisin VMG:tä suorempaan alamäkeen kuin eilinen legi oli. Tässä on tietysti juuri se mainitsemasi veteen piirretty viiva.
Mielestäni molemmat noudattivat sääntöjä oikein säntillisesti, tämä oli enemmän tällaista teoreettista pohdintaa
