FE74 valmistenumeron siainti
-
- alokas
FE74 valmistenumeron siainti
Tuli ostettua FE74 Päijänteelle. Runkokatsastusta tehdessä tuli kysymys valmistenumerosta. En löytänyt, vaikka haeskelin. Onko kellään vinkkiä siainnista?
- FE-Sillanpää
- luti
Onneksi olkoon uudelle feneilijälle!

Jos vene on ollut pursiseurassa rekisteröitynä, seuran rekisteristä voisi löytyä numero entisen omistajan tai purjenumeron perusteella.
Noin se varmaan on, että jos tuo tinapaperikyltti on irti, niin numeroa ei löydy veneestä. Tuollahan se pilkistää:Anonymous wrote:Takakajuutan komeron seinässä on n. 10x15cm "tinapaperinen" kyltti, mistä ilmenee veneen tiedot ja sarjanumero.
Itseltäni tuo lähti, kun rapsuttelin puuosat puhtaaksi lakkausta silmällä pitäen.
Jussi

Jos vene on ollut pursiseurassa rekisteröitynä, seuran rekisteristä voisi löytyä numero entisen omistajan tai purjenumeron perusteella.
-
- alokas
Tämä on ollut yksi ensimmäisistä keskustelun aiheista tällä foorumilla: http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=20
Tuolta löytyy mm. pari vinkkiä mistä numeroa voisi etsiä rungosta, ainakin FE83:ssa:
1. Peräpeilin yläreunassa oikealla puolella stanssattuna. Mulle ei ainakaan selvinnyt onko kyse sisä- vai ulkopuolesta, eikä kukaan ole tiettävästi numeroa sieltä löytänyt.
2. Maalattuna pistopunkan alta rungosta hieman moottorista taaksepäin, tai mahdollisesti toiselta puolelta venettä samalta kohdalta. Joku oli kai sieltä numeron löytänytkin.
Itse en ole löytänyt kummastakaan em. paikoista, eikä tuo ole juuri veneilyä haitannut...
Tuolta löytyy mm. pari vinkkiä mistä numeroa voisi etsiä rungosta, ainakin FE83:ssa:
1. Peräpeilin yläreunassa oikealla puolella stanssattuna. Mulle ei ainakaan selvinnyt onko kyse sisä- vai ulkopuolesta, eikä kukaan ole tiettävästi numeroa sieltä löytänyt.
2. Maalattuna pistopunkan alta rungosta hieman moottorista taaksepäin, tai mahdollisesti toiselta puolelta venettä samalta kohdalta. Joku oli kai sieltä numeron löytänytkin.
Itse en ole löytänyt kummastakaan em. paikoista, eikä tuo ole juuri veneilyä haitannut...
Olli Niemi