Finn yachts i konkurs

Moderators: Petri, harald

harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Det var verkligen synd! De nyaste båtarna jag har sett har varit rena mästerverk i detalj-arbete, kanske litet för mycket också?

Lätt att vara efterklok förstås.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Kaitpa tuota keskustelua voisi jatkaa tässä ketjussa, ehkä vaihtaen nimeksi "suomalaiset veistämöt konkkaan".
http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=2678

Ts. siinä missä viime talvella asiasta spekuloitiin, nyt sitten siitä voidaan olla varmoja.

Nähtäväksi sitten jää mikä seuraavaksi.
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

harald wrote:Det var verkligen synd! De nyaste båtarna jag har sett har varit rena mästerverk i detalj-arbete, kanske litet för mycket också?
Vad jag har hörd av en som köpte en FF, båten försenade en hel år, och den var ändå inte färdig. Konkursen är inte en överraskning, men synd i alla fall. Det fanns bara en finsk segelbåt på båtmässan 2012. Året 2013 finns det kanske ingen?
Olli Niemi
FE-Sillanpää
luti

Post by FE-Sillanpää »

Olli wrote:
harald wrote:Det var verkligen synd! De nyaste båtarna jag har sett har varit rena mästerverk i detalj-arbete, kanske litet för mycket också?
Vad jag har hörd av en som köpte en FF, båten försenade en hel år, och den var ändå inte färdig. Konkursen är inte en överraskning, men synd i alla fall. Det fanns bara en finsk segelbåt på båtmässan 2012. Året 2013 finns det kanske ingen?
noh noh, Feneilijöiden ei sovi unohtaa että vaikka jatkossa massaveneistä pudotaan pois niin elämäntapaveneitä vielä tehdään, guttaperkkaosastollakin NC ja Degerö tyyppisiä ja puupurjeveneitä veistetään ja esitelläänkin messuilla.

Och samma på svenska: kom ihåg träbåtsavdelningen med!
Post Reply