Marietta vai Hertta-Ässä?Petri wrote: tänään/eilen köhköh voittamassa syysseilaus
mode edit(hh): toimintasuunnitelman aihe rönsyili
Marietta vai Hertta-Ässä?Petri wrote: tänään/eilen köhköh voittamassa syysseilaus
Ei vaan entinen WHC:n ykkösradan Vehkasaaren poiju. Ordereissa puhuttiin vain Vehkasaaren lounaispuolella olevasta poijusta ja pienen aamuisen hate-call soiton jälkeen kilpailupäällikkö yritti väittää WHC:n "Miessaaren poijua" ko. poijuksi, no kun se on kilpailun johdon virallinen kanta, se sitten on sitä. Ja onhan se kyllä punainen EMK:n poiju joka on Vehkasaaresta lounaaseen ja 90% veneistä kiersikin sen, mutta oma kysymyksensä on mikä on se kuvaustarkkuus jolla rataohjeita _pitäisi_ kuvata, kun mitään koordinaatteja yms. ei annettu (Vehkasaaresta ko. poijuun on matkaa 1,2 km). Sinänsä kun orderit ovat yksiselitteiset,"poiju, Vehkasaari, lounas", joskin typerät, niin ei tuossa paljoa ole tulkinnanvaraa.harald wrote: Keskustelu on kuulemma käynnissä mikä oli oikeain ja mikä ei. Rysäkarin viittako se siellä kummitteli taas?
Älä välitä, kyllä säkin vielä joskus opitEn vain löydä netistä. En vain osaa tätä nettiä.
No ei se sikäli viisastelua ole, vaan orderien mukainen määrittely, huono, mutta silti täysin yksiselitteinen. Tietenkin nyt kyse on, että jos orderit ovat huonot, onko kilpailijoitten oikeutettua tulkita niitä oman tahtonsa mukaisesti. Etenkin kun vielä oli aivan selvää että suurin osa kilpailijoista noudatti ordereita ja kiersi ko. poijun, tässä kohtaa pitäisi kyllä vähän alkaa raksuttamaan että onkohan se oikaisu nyt kovinkaan "oikea" ratkaisu ei niin että "mitäs viisastelevat". Tästä seuraa siis jatkokysymys, eli jos ko. purjehtijat selvästi ottavat vapauksia orderien kanssa, mitä muita vapauksia otetaan muissa kilpailuissa/purjehdussääntöjen osalta.Joakim wrote:
Tietysti voi viisastella, että pitää ajaa lounaaseen vaikka Hankoon asti kunnes se punainen poiju löytyy...
Ei tuolla loppupeleissä ole väliä, koska orderit kuitenkin ovat ne joita pitää noudattaa ja jos se poiju löytyy esteettömän matkan päästä jostain saaresta, orderien määritelmä pitää paikkaansa. Silloin tilanne olisi selvästi eri, jos siinä poijun ja saaren välissä olisi vielä joku toinen saari.Olen samaa mieltä kohtuuttomuudesta, mutta jos merkki ei ole vehkasaaren lounaispuolella vaan miessaaren itäkoillispuolella niin ei voida kyllä puhua samasta merkistä.