Minä olen ainakin aina tarjonnut peräpeiliäni tovereilleni. Tovereitani on kilpa- ja matkapurjehtijat, lapsiperheet, FEneilijät, kaverit, tuttavat, tuttavien tuttavat, sukulaiset sekä selvästi kiinnittymistarpeet tarvisevat. Joskus tosin harmittaa kun liikkeellä on poikaporukka joka joutuu ravamaan kuusen tai männyn juuressa vähän väliä. Mutta vain vähän, joskus ravaan itse
Etenkin sellaiset paikat missä vaihtoehdot ovat vähissä ovat mielestäni sellaiset missä ei pidä odottaa että peräpeilin takana olisi kaunis auringonlasku vaan seuraavan veneen pulpitti.
Palvelusatamat nyt erikseen, niissä on yleensä peräpaalut tai sivuponttooni. Niissä voi tosiaan jäädä paitsioon. Helsingholmissa esim. olisi mielestäni enemmän kuin paikallaan että tarjoaa kiinnittymistä peräpeiliinsä.
Moottoriveneille en yleensä tarjoa paikkaa, enkä hirveästi yli 10 metrin veneille sillä veneet eivät sovi vierekkäin niin että hommasta tulisi järkevää. Harvoin on tosin tarvettakaan, nämähän ovat jo ehtineet satamaan ennen meitä.
Bavaria-burger;