Päijännepurjehdus 2010

Moderators: Petri, harald

Post Reply
Samppa
alokas

Päijännepurjehdus 2010

Post by Samppa »

Päitsi (Jyväskylä-Padasjoki) käytiin tänä vuonna loistavissa olosuhteissa: tuuli koilinen/itä 5-10 m/s, joten matka taittui... Feneet ottivat voiton kahdessa luokassa Lys 2 (Prinsessa: purjehdusaika 10.01.31) ja tietysti oma fe83 luokka, jonka tulokset linkistä http://online.paijannepurjehdus.fi/Tulo ... 44&lid=142 .
Itse olin siis FEstivolla perheen kanssa mukana ja teimme lähes nappi suorituksen. Styyralla lähtölinjalle, jiippi ja noin 20 sek paukun jälkeen linjan yli- KIITOS Petri! Leikaten selän keskellä olleen itämerkin ohi ja sitten spinnuttelemaan. Nelisen kertaa piti spinnu laskea kun piti leikata enemmän, mutta koko matkalla ei tuulikulma laskenut alle 60 astetta. Kerran spinnun kanssa kyljelleen ja spinnu järveen, joka tietysti veti perhepurjehtijoita vähän vakavaksi...
Loistava ja historiallinen kisa (viimeinen vene maalissa 22.30). Pimeäpurjehdus jäi kokematta, mutta lähes 8 tuntia spinnun skuuteissa korvaa menetyksen :D
Valitettavasti en ehtinyt muita mukanaolleita feneilijöitä tapaamaan, mutta jos luette tätä laittakaa toki omat kommenttinne.

Samppa
s/y Festivo
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Hyvä että jotain on jäänyt käteen kevään purjehduksista :)

Pakko kanssa todeta kahden Päitsin veteraanina että kateeksi käy tuollaista keliä, Päijännepurjehdus on suorastaan lähes hauskaa tuollaisessa muodossaan. No, toki joku voi argumentoida että se yöpläkä juuri on aidointa Päitsiä ja kesäyöstä nauttiminen jäi nyt vajavaiseksi mutta no...
vtlilja

Päijännepurjehfus

Post by vtlilja »

Myös veneessä tapahtuvalle valokuvaukselle keli oli aika ahdistava mutta FEne-kuvat lisääntyivät ainakin Merenquen ja Bertan kuvilla.
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Kiitoksia raportista, tulokset lisätään rankingiin:
http://www.fe83.org/wiki/index.php/FE-ranking

Ajoiko muuten Mun Ja Sun Ship sääntöjen edellyttämällä tavalla potkuri vedessä?

Jäsenveneitä ei ollut kuin Mun Ja Sun Ship, joten se on ainoa rankingiin lisätty tulos.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply