Tänään gasteina Jussi ja Panu. Ennen lähtöä katsoin huolestuneena sääennusteta, joka lupasi tuulta 0 tai 1 m/s. Kivenlahdessa kuitenkin tuuli kuitenkin mukavasti arviolta neljä m/s, trimmejä hakiessamme vene kulki päälle kolmea solmua. Keli vaikutti siis hyvinkin purjehdittavalta.
Lähtö meni sikäli pipariksi että hakiessamme hyvää sijoitusta muihin veneisiin nähden ylämerkin takaa onnistuimme löytämään oman reiän eikä paukun kuuluessa vauhtia ollut yhtään.
Kryssillä Kivenlahtea etellään tuuli hiljalleen sitten hiipui. Meidän päästyä Globbenin kohdalle koko fleetti jämähti paikalleen. GPS loki näytti suuren osan ajasta nollaa. Yksi kerrallaan takanamme olevat veneet pyöräyttivät moottorin käyntiin ja lähtivät kotiin. Rata oli lyhennetty Pentalan keskivesimerkille, mutta kun meillä olisi ollut 1 h 15 min aikaa ehtiä sinne ja matkaa noin 1,5 mailia, päätimme mekin jättää leikin kesken.
Tuloslistalle tulossa siis paljon DNF:jä. Rankingmenestyksemme on nyt siitä kiinni, ehtivätkö kärkiveneet maaliin. Maali sulkeutuu klo 21.15.
Panulle ja Jussille kiitos mukavasta illasta.
KLV tiistis 15.9.09
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
ikävää että koko kauden finaali päättyi noin. Olisihan se kivempaa oikeasti purjehtia voitosta.
Toivotaan nyt vielä ettei keakeyttämisenne tiputa teitä, oliko tilanne mikä siinä kohtaa? Pahimmat vastustajat karussa vai tasoissa, ehkä perässä?
Toivotaan nyt vielä ettei keakeyttämisenne tiputa teitä, oliko tilanne mikä siinä kohtaa? Pahimmat vastustajat karussa vai tasoissa, ehkä perässä?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Niilähän on isompi LYS, joten kello tikitti teille. Hitaampana on aina hyvä lähteä pläkässä koska tuuli ei voi enää tyyntyä siitä ja pienikin tuulen nopeuden nousu tuplaa tai triplaa hitaan veneen nopeuden kun isot ovat maalissa.
Ei millään pahalla, mutta minä en olisi keskeyttänyt.
Ei millään pahalla, mutta minä en olisi keskeyttänyt.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Kyllä olisitharald wrote:Niilähän on isompi LYS, joten kello tikitti teille. Hitaampana on aina hyvä lähteä pläkässä koska tuuli ei voi enää tyyntyä siitä ja pienikin tuulen nopeuden nousu tuplaa tai triplaa hitaan veneen nopeuden kun isot ovat maalissa.
Ei millään pahalla, mutta minä en olisi keskeyttänyt.

Nythän noi leijat oli jo paljon meitä pitemmällä ennenkuin tuuli loppui. Me ei oltaisi tuolla tuulella mitenkään ehditty lähellekään maalia. Leijat oli jo niin kaukana, että vaikka tuuli vastoin ennusteita olisikin heräänyt, olisimme silti hävinneet ihan liikaa jotta tasoitetussa ajassa oltaisiin pärjätty. Kolmen tunnin kisassahan eroa saisi olla noin 10 minuuttia enintään. Lisäksi rankinpisteissä meitä olisi hyödyttänyt vain 1. tai 2. sija.
No joo, seliseli ja taidoistahan tämän pitäisi olla kiinni. Mutta kyllä se on niinkin, että jos nollatuuli lähtiessä hyödyttää pieniä veneitä, niin tuulen moinaaminen kesken kisan hyödyttää isoja.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Voi harmi sentään, osanottoni.
Tuloksetkin tulivat;
http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... itulos.htm
Näyttää että vain inferno ehti maaliin ajoissa. Muut ovat joko keskeyttäneet tai sitten vain eivät ehtineet? Inferno oli maalissa jo 20:36, olitteko tosiaan niin kaukana niitten takana?
Jos laskin oikein niin tulemalla kakkosena maaliin teillä olisi ollut eniten pisteitä kokonaisrankingissa, sillä vain kahdeksan parasta tulosta laksetaan ja teillä on pari kasia, eikö näin?
Pitää kuitenkin onnitella teitä hyvin menneen kauden johdosta, kauan johditte sarjaa!
Tuloksetkin tulivat;
http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... itulos.htm
Näyttää että vain inferno ehti maaliin ajoissa. Muut ovat joko keskeyttäneet tai sitten vain eivät ehtineet? Inferno oli maalissa jo 20:36, olitteko tosiaan niin kaukana niitten takana?
Jos laskin oikein niin tulemalla kakkosena maaliin teillä olisi ollut eniten pisteitä kokonaisrankingissa, sillä vain kahdeksan parasta tulosta laksetaan ja teillä on pari kasia, eikö näin?
Pitää kuitenkin onnitella teitä hyvin menneen kauden johdosta, kauan johditte sarjaa!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Siis noinhan käy tuulen hiipuessa, raskaat ja alirikatut veneet pysähtyy ensin. Me olimme jääneet jo melkein mailin siinä vaiheessa kun Yanmar päräytettiin käyntiin.harald wrote:Näyttää että vain inferno ehti maaliin ajoissa. Muut ovat joko keskeyttäneet tai sitten vain eivät ehtineet? Inferno oli maalissa jo 20:36, olitteko tosiaan niin kaukana niitten takana?
Muistan pari kautta sitten syysseilauksessa tilanteen, jossa keskipäivän pläkässä kaikki FE:t lilluivat paikallaan samalla kun kaikki AE:t etenivät aavemaisesti lähes kävelyvauhtia.
Olisin kyllä uskonut Karoliinankin ehtivän maaliin ja he ihan varmasti tsemppasivat loppuun asti koska kakkossijalla hekin olisivat korjanneet rankingvoiton kotiinsa.
Joo pienestä se lopulta jäi kiinni, mutta voittajan viisi voittoa vs. meidän kolme kyllä tarkoittaa että ihan oikeaan osoitteeseen pokaali menee.harald wrote:Jos laskin oikein niin tulemalla kakkosena maaliin teillä olisi ollut eniten pisteitä kokonaisrankingissa, sillä vain kahdeksan parasta tulosta laksetaan ja teillä on pari kasia, eikö näin?
Pitää kuitenkin onnitella teitä hyvin menneen kauden johdosta, kauan johditte sarjaa!
Tänä vuonna olemme taas kehittyneet purjehtijoina paljon. Ensi vuoden tiistiksissä kausi alkaa nollasta ja pitää tsempata joka kisassa. FE-piireissä vaan tuntuu siltä, että vaikka me kuinka kehittyisimme, niin kärki kulkee silti yhä kauempana ja lujempaa
