Ida Maria 58,71 - 5,13 = 53,58
Lisbeth 52,8 - 0,5 = 52,3
Osuisikohan Windgurun ennuste oikeaan:
http://www.windguru.com/int/index.php?sc=420

Falkeninkin (57,94) pitäisi ilmestyä paikalle varmistaakseen 4. sijansa.
Toivotaan kuitenkin jotain "h-kelin" ja "FE-kelin" väliltä... Sovitaan vaikka 7 m/s, niin saadaan hyvä kisa. Ja sitten ensi kaudeksi on saatava FE:n lyssi nousemaan pykälällä, ihan vaan sen takia että WHC:ssa saadaan kisaamisesta taas paljon konkreettisempaa. Voitaisiin varmaan laittaa kahden luokkaliiton yhteinen vetoomus tästä lys-toimikunnalle239 wrote:Ranking-tuloksista on WHC8 tipahtanut johonkin, mutta se ja poisheitot huomioituna näyttäisi päävastustajamme olevan selvillä:
Ida Maria 58,71 - 5,13 = 53,58
Lisbeth 52,8 - 0,5 = 52,3
Osuisikohan Windgurun ennuste oikeaan:
http://www.windguru.com/int/index.php?sc=420![]()
Mun mielestä ne FE:t joilla aramidipurjeet ei saisi osallistua LYS-kilpailuihin, ainakin "perus FE:n" luvulla.harald wrote:Olen kyllä vähän Ollin kannalla että tätä H-vene fleettiä vastaan olisi parempi ajaa scratchia samalla LYS-luvulla. Ongelma on sitten esim. Valentina, joka on nykyisin gelkkari-pohjavene kisapurjein varustettuna. Saattaa loksahtaa suut jos ne yhtäkkiä ilmestyisivät radalle.
Minun mielestäni sellaisella Hoolla, jolla on voimassaoleva OD-kirja ei saisi osallistua LYS-kisoihin, ainakaan "perus Hoon" luvulla.
Tai sitten ne hoot, joilla on se OD-kirja (ja oletettavasti kisaavat OD-kisoja) olisi LYS 1,08, ja muilla sama vanha perusluku, suomen mittatikku 1,07.
-nyt komppaan Ollia 100%:sesti. Henkilökohtaisesti ei voisi vähemmän kiinnostaa onko se 1,07 tai 1,08 mutta ihan vain rehdin kilpailun kannalta olisi kivempaa että me ajaisimme samalla kuin ne Hoot. Kun katsoo WHC-taulukkoa jossa on sentään muutama H ja FE83:nen niin aika tasaisesti ne jakaantuvat tuloksissa, olisi meille purjehtjoinakin parempi että oppisimme vartioimaan sijoituksia maaliin samalla LYS-luvulla.Olli wrote:Muutenkaan ei nyt niin hirveesti stressaa lopputulokset noissa tasoituskisoissa, joten mua ei haittaisi yhtään, jos FE:n lyssi nousisi pykälällä. Olisi vaan hauskempaa ajella kisaa h-veneiden kanssa, jos koko ajan näkisi missä mennään. Kuitenkin ne isommat kiksit tulee jos sattuu pääsemään niitä ennen maaliin, eikä siitä että kiilaa tasoituksilla tulosluettelossa edelle.
Vähän tuntuu tasoituskertoimen väärinkäytöltä ajatus että pelkän H-vertailun takia LYS lukua nostettaisiin. Vaikka saattaahan se olla yksi osa kokonaisuutta.Olli wrote:Jos meidän kyläkisoihin eksyy joku tiukka kisahoo, niin yksi pykälä lyssissä sinne tänne ei luultavasti hetkauta ainakaan meidän sijoitusta siihen nähden mitenkään. Charlottalla voi tietysti tilanne olla toinen.
Muutenkaan ei nyt niin hirveesti stressaa lopputulokset noissa tasoituskisoissa, joten mua ei haittaisi yhtään, jos FE:n lyssi nousisi pykälällä. Olisi vaan hauskempaa ajella kisaa h-veneiden kanssa, jos koko ajan näkisi missä mennään. Kuitenkin ne isommat kiksit tulee jos sattuu pääsemään niitä ennen maaliin, eikä siitä että kiilaa tasoituksilla tulosluettelossa edelle.
Joo HL:ssä Taratellakin meni (taas) X-332:n vauhtia , joten senkin luku pitää olla 1,24. Tosin tuo vauhti oli 29 minuuttia nopeampaa kuin Tempon X-332 vauhti.Jan wrote: Infernojen luku tosi nousi tänä vuonna ties mistä syystä(Joakim varmasti korjaa ja kertoo että Inferno luku pitäisi olla >1,2 koska on tosi nopea jossain tietyssä kelissä). Tempon luku pitäisi selvästi myös nousta, varsinkin jos purjehtii Cubenpurjilla, silloin pysyy kuulemma X-332:en(1,24?) vauhdissa.
FMI ja Foreca lupailevat 8-9 m/s:ää eli aika fene-keliä. Hmm, pitääkin varmaan alkaa haalia lisägasteja lisää.harald wrote:Finaali tulossa. Sijoitukset aika selviä jo, mutta kyllä tämä viimeinen on purjehdittava.
windguru lupailee 13 knots WSW, tai 16-20 knotsia jos katsoo WRF 27 km mallia.