Ennen (sivutuuli)lähtöä fleetti näytti olevan nipussa ylämerkin takana, niinpä päätettiin suosiolla mennä alas. Se nippu kuitenkin nopeasti levisi koko lähtölinjan taakse, tilaa ei sitten saatukaan. Kun otettiin vauhtia Panu ohjeisti menemään kun minä vielä hannailin. Arvioin etäisyyden lähtöviivaan muiden veneiden keskellä väärin ja olin varma että monet varastaisivat. Niin ei kuitenkaan käynyt, niinpä meidän ylivarovainen lähtö oli heikommasta päästä.
Laurinlahden poijulle ajettiin jonossa, toinen toistemme paskoissa, mutta eipä siinä kapealla merenlahdella muutakaan voi. Poijulle tultiin LYS2 luokan 5. veneenä, mistä alkoi kryssiosuus huomattavasti tuulisemman Pentalan selän yli Kirkkonummen poijulle. Kryssille fleetti jatkoi samassa jonossa, me otettiin venda paaralle vain siksi aikaa että päästäisiin vapaimpiin tuuliin. Käännyttiin melkein saman tien styyralle ettei jouduttaisi liian lähelle Björkö:tä. Kerrankin oli onnea, samalla halssilla pääsimme juuri sopivasti Kirkkonummen kääntöpoijulle asti, minne saavuimme luokan 2. veneenä, 3 päänahkaa voittaneena

Pentalan keskivesimerkiltä käännyttiin takaisin Kivenlahteen (pitkä rata) ja taidettiin olla luokan ainoa vene, joka nosti spinnun. WB:n uudehko spinnu veti hienosti shiftailevassa tuulessa Laurinlahden edustalle asti, jossa falli pääsi irtoamaan vinssinvapauttajasta. Tuulikin tuntui siinä kapeikossa kääntyvän enemmän eteen, niin sullottiin kevytpesun saanut spinnu takaisin ankkuriboksiin ja nostettiin G1. Edelleen oltiin toisena.
Kivenlahden puolella sitten tuuli moinasi lähes täysin. Oli todella turhauttavaa, kun kevyessä sivutuulessa meidät ohitettiin 2-kertaisella venevauhdilla ja maalissa oltiin lopulta suorassa ajassa 5.
Kaikenkaikkiaan, tiistiksien mittapuun mukaan varsin tapahtumarikas kisa. Venevauhti tuntui muuten hyvältä mutta kevyessä sivutuulessa emme liikkuneet mihinkään. Selkeimmät virheet olivat lähdön ylivarovaisuus ja fallin irtoaminen. Molempiin syypää on lähellä - itsehän hannasin, ja itse myös ostin sen liukkaaksi osoittautuneen falliköyden
](./images/smilies/eusa_wall.gif)