harald wrote:windguru lupailee 20-24 knots etelänpuoleista tuulta keskiviikoksi
Rata 1?
Rataykköstä vähän pelkäänkin, saa viettää ikuisuuden merellä ja tulla viimeisenä maaliin. Sikäli näyttää hyvältä sen kannalta, että voisi ajaa koko kisan kolmosella, pitää vaan keksiä jostain sisäskuuttien säädöt taas kuntoon.
Spinnun maksimiapparentiksi annetaan 11m/s, millaisiksi noi apparentit oikein nousee normilensseillä ts. uskaltaako nostaa uutta spinnua?
Jos on lenssiä voit vähentää 20 knotsista oman nopeutesi (6kn?), jolloin apparentti on paljon pienempi. Piirrä vektoreita viivottimella ruutupaperille, sen on helpoin ja nopein tapa hahmottaa apparentin nopeuksia eri kulmilla.
Ei se tuulesta mene rikki, joka kerta kun meillä on mennyt rikki on johtunut siitä että on joko broutsattu tai sitten on puuska tullut niin sivusta että se on tyhjentynyt, ja täyttynyt uudestaan (vene seisoo paikallaan = apparentti iso + shock-load).
Uskon että siinä vaiheessa kun teitä alkaa ajatus hirvittämään slööraamisestä spinnulla niin olette vielä turvallisella alueella kestävyyden kannalta
harald wrote:Jos on lenssiä voit vähentää 20 knotsista oman nopeutesi (6kn?), jolloin apparentti on paljon pienempi. Piirrä vektoreita viivottimella ruutupaperille, sen on helpoin ja nopein tapa hahmottaa apparentin nopeuksia eri kulmilla.
Toki ne saa laskettua, mutta ajattelin josko sulla oisi ihan jotain mittaridataakin niistä
Muttajoo, ehkä huoli spinnun kestävyydestä on ennenaikaista, mutta toisaalta me ollaan kyllä aika tyhmiä että en oikein ymmärrä tuota pointtia spinnuslöörin pelkäämisestä
Nm. Viime vuonna spinnun kuuteen kertaan rikkoneena.