Page 1 of 1

Silta Kruunuvuoren selän yli

Posted: Wed Nov 12, 2008 23:35 pm
by Olli
Tämä harrastustoimintaa haittaava hanke meni nyt sitten läpi:

http://tinyurl.com/5p7j7k

Alituskorkeus tulee olemaan vähintään 18 metriä, eli ei nyt ihan meidän veneiden kulkua haittaa, mutta rata-alue jäänee alle :?

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Posted: Wed Nov 12, 2008 23:52 pm
by Petri
Olli wrote: Alituskorkeus tulee olemaan vähintään 18 metriä, eli ei nyt ihan meidän veneiden kulkua haittaa, mutta rata-alue jäänee alle :?
Sopivilla tuulilla tuo helpottaa lautakunnan toimintaa, lähtölinja vain parin pylvään väliin ja se on siinä.

No realistisestihan tuohon jää kyllä juuri ja juuri tilaa ratakisalle, itä/länsituulilla tilaa on jo ihan riittävästi mutta muille suunnille tulee todellisia miniratoja. Puhumattakaan miten nuo pylväät sotkevat tuulta...

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Posted: Thu Nov 13, 2008 00:01 am
by Olli
Petri wrote:Sopivilla tuulilla tuo helpottaa lautakunnan toimintaa, lähtölinja vain parin pylvään väliin ja se on siinä.

No realistisestihan tuohon jää kyllä juuri ja juuri tilaa ratakisalle, itä/länsituulilla tilaa on jo ihan riittävästi mutta muille suunnille tulee todellisia miniratoja. Puhumattakaan miten nuo pylväät sotkevat tuulta...
Kyllä tuossa käytännössä aika vähän jää tilaa enää järjestää mitään. Lisää haittavaikutuksia on listattu tuossa kannanotossa:

http://www.htps.info/joomla/index.php?o ... 1&Itemid=1

Ja keskustelua aiheesta tuolla:

http://htps.info/jutut/YaBB.pl?num=1225225700/0

Tietysti kyrsiihän sekin helsinkiläistä, että verorahaa kaadetaan tällaiseen tolkuttomuuteen...

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Posted: Thu Nov 13, 2008 00:08 am
by Petri
Olli wrote: Tietysti kyrsiihän sekin helsinkiläistä, että verorahaa kaadetaan tällaiseen tolkuttomuuteen...
Kun en ole helsinkiläinen, niin pitää kyllä kommentoida, että onhan tuonne Laajasaloon liikkuminen muuten niin syvältä että kyllä tuolle taitaa ihan tarvetta olla. Siellä on kuitenkin varsin isoja maa-alueita, joita voi vielä rakentaa ja täyttää ihmisillä. Ehkä 2015 orderien hakuun Espoosta Pyysaareen on nopeampiakin keinoja kuin purjevene (näin autottomana kun vaihtoehtona on about 1,5-2h bussimatkustus vs. n. 2h köröttelyä Olgalla) :)

Posted: Thu Nov 13, 2008 00:48 am
by Guest
Tämä siltafiasko risoo niin että...

vpl

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Posted: Thu Nov 13, 2008 10:09 am
by helsinkikäinen
Petri wrote: Kun en ole helsinkiläinen, niin pitää kyllä kommentoida, että onhan tuonne Laajasaloon liikkuminen muuten niin syvältä että kyllä tuolle taitaa ihan tarvetta olla. Siellä on kuitenkin varsin isoja maa-alueita, joita voi vielä rakentaa ja täyttää ihmisillä. Ehkä 2015 orderien hakuun Espoosta Pyysaareen on nopeampiakin keinoja kuin purjevene (näin autottomana kun vaihtoehtona on about 1,5-2h bussimatkustus vs. n. 2h köröttelyä Olgalla) :)
Ehkäpä tuon voisi ratkaista halvemmallakin. Hertsikan metroasemalta hyvä raide- tai bussiyhteys Laajasaloon. Tällainen yhteys Laajasalosta keskustaan olisi huomattavasti nopeampi kuin useimmilta Helsingin asuinalueilta nykyään. Tuollainen suuruuden hullu siltahanke on ihan käsittämätön.

Posted: Thu Nov 13, 2008 10:16 am
by harald
Samanlaista jyrää käytetään koivusaaren tapauksessa. Tuntuu siltä että
vaikka kaupunki puhuu merellisestä kaupungista niin he eivät ymmärrä että
veneily kuuluu olennaisena osana tuohon merelliseen ympäristöön.

Elävät parat vielä päät niin puskassa että eivät ymmärrä että mikäli
saataisiinkin hieno merellinen ympäristö, lahti täynnä veneitä, niin suomessa
tulee joka vuosi talvi ja nämä samaiset veneet pitääkin nostaa maihin. Näitä
talvisäilytyspaikkoja on meille NJK:ssa ehdotettu mm. Inkoota ja Porkkalaa.

Miten sitten se ympäristöaspekti, pitääkö sitten veneenomistajan alkaa
ajamaan länsiväylää edestakaisin jotta voi veneellänsä käydä?

Posted: Thu Nov 13, 2008 10:34 am
by Petri
harald wrote: Miten sitten se ympäristöaspekti, pitääkö sitten veneenomistajan alkaa
ajamaan länsiväylää edestakaisin jotta voi veneellänsä käydä?
Jep, tuo kyllä on ehkä typerimpiä asioita mitä voi olla, parisataa veneenomistajaa suhaamassa länäriä edestakaisin joka kerta kun vähän tuulee enemmän jne. Puhumattakaan sitten jos telakalla ollessa huomaakin, että myrkkymaali ei riitäkään...Espoo sinänsä nyt on hoitanut homman hieman paremmin, kun keskittävät pienvenetoimintaa Suomenojalle ja telakka-aluehan majoittaa jo nyt aika ison kasan Espoon venekannasta.

Mutta karu todellisuus taitaa olla se, että Laajasaloon suunnitellaan sellaisia asuntoja, joitten asujat eivät käytä julkisia ts. autoyhteys keskustaan on välttämätön (ja sitten 2020 valitellaan ruuhkia Laajasalon sillan päässä vrt. Ruoholahti nyt). Kun ei tunne tuon päätöksen selvityksiä tarkemmin, pitänee vain tyytyä luottamaan siihen että päättävillä tahoilla on ollut ihan kunnollisia perusteitakin taustalla, valitettavasti kun pelkkä kilpapurjehduksen haittaaminen ei ole mitenkään merkittävä tekijä näissä asioissa.

Posted: Tue Jun 18, 2013 23:13 pm
by Olli
Nyt on valittu suunnittelukilpailun voittaja.

Prosessin tähänastisesta etenemisnopeudesta päätellen ei kannata odotella henkeään pidätellen, että pääsisi siltaa pitkin yli...