Silta Kruunuvuoren selän yli

Moderators: Petri, harald

Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Silta Kruunuvuoren selän yli

Post by Olli »

Tämä harrastustoimintaa haittaava hanke meni nyt sitten läpi:

http://tinyurl.com/5p7j7k

Alituskorkeus tulee olemaan vähintään 18 metriä, eli ei nyt ihan meidän veneiden kulkua haittaa, mutta rata-alue jäänee alle :?
Olli Niemi
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Post by Petri »

Olli wrote: Alituskorkeus tulee olemaan vähintään 18 metriä, eli ei nyt ihan meidän veneiden kulkua haittaa, mutta rata-alue jäänee alle :?
Sopivilla tuulilla tuo helpottaa lautakunnan toimintaa, lähtölinja vain parin pylvään väliin ja se on siinä.

No realistisestihan tuohon jää kyllä juuri ja juuri tilaa ratakisalle, itä/länsituulilla tilaa on jo ihan riittävästi mutta muille suunnille tulee todellisia miniratoja. Puhumattakaan miten nuo pylväät sotkevat tuulta...
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Post by Olli »

Petri wrote:Sopivilla tuulilla tuo helpottaa lautakunnan toimintaa, lähtölinja vain parin pylvään väliin ja se on siinä.

No realistisestihan tuohon jää kyllä juuri ja juuri tilaa ratakisalle, itä/länsituulilla tilaa on jo ihan riittävästi mutta muille suunnille tulee todellisia miniratoja. Puhumattakaan miten nuo pylväät sotkevat tuulta...
Kyllä tuossa käytännössä aika vähän jää tilaa enää järjestää mitään. Lisää haittavaikutuksia on listattu tuossa kannanotossa:

http://www.htps.info/joomla/index.php?o ... 1&Itemid=1

Ja keskustelua aiheesta tuolla:

http://htps.info/jutut/YaBB.pl?num=1225225700/0

Tietysti kyrsiihän sekin helsinkiläistä, että verorahaa kaadetaan tällaiseen tolkuttomuuteen...
Olli Niemi
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Post by Petri »

Olli wrote: Tietysti kyrsiihän sekin helsinkiläistä, että verorahaa kaadetaan tällaiseen tolkuttomuuteen...
Kun en ole helsinkiläinen, niin pitää kyllä kommentoida, että onhan tuonne Laajasaloon liikkuminen muuten niin syvältä että kyllä tuolle taitaa ihan tarvetta olla. Siellä on kuitenkin varsin isoja maa-alueita, joita voi vielä rakentaa ja täyttää ihmisillä. Ehkä 2015 orderien hakuun Espoosta Pyysaareen on nopeampiakin keinoja kuin purjevene (näin autottomana kun vaihtoehtona on about 1,5-2h bussimatkustus vs. n. 2h köröttelyä Olgalla) :)
Guest

Post by Guest »

Tämä siltafiasko risoo niin että...

vpl
helsinkikäinen

Re: Silta Kruunuvuoren selän yli

Post by helsinkikäinen »

Petri wrote: Kun en ole helsinkiläinen, niin pitää kyllä kommentoida, että onhan tuonne Laajasaloon liikkuminen muuten niin syvältä että kyllä tuolle taitaa ihan tarvetta olla. Siellä on kuitenkin varsin isoja maa-alueita, joita voi vielä rakentaa ja täyttää ihmisillä. Ehkä 2015 orderien hakuun Espoosta Pyysaareen on nopeampiakin keinoja kuin purjevene (näin autottomana kun vaihtoehtona on about 1,5-2h bussimatkustus vs. n. 2h köröttelyä Olgalla) :)
Ehkäpä tuon voisi ratkaista halvemmallakin. Hertsikan metroasemalta hyvä raide- tai bussiyhteys Laajasaloon. Tällainen yhteys Laajasalosta keskustaan olisi huomattavasti nopeampi kuin useimmilta Helsingin asuinalueilta nykyään. Tuollainen suuruuden hullu siltahanke on ihan käsittämätön.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11406
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Samanlaista jyrää käytetään koivusaaren tapauksessa. Tuntuu siltä että
vaikka kaupunki puhuu merellisestä kaupungista niin he eivät ymmärrä että
veneily kuuluu olennaisena osana tuohon merelliseen ympäristöön.

Elävät parat vielä päät niin puskassa että eivät ymmärrä että mikäli
saataisiinkin hieno merellinen ympäristö, lahti täynnä veneitä, niin suomessa
tulee joka vuosi talvi ja nämä samaiset veneet pitääkin nostaa maihin. Näitä
talvisäilytyspaikkoja on meille NJK:ssa ehdotettu mm. Inkoota ja Porkkalaa.

Miten sitten se ympäristöaspekti, pitääkö sitten veneenomistajan alkaa
ajamaan länsiväylää edestakaisin jotta voi veneellänsä käydä?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3949
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote: Miten sitten se ympäristöaspekti, pitääkö sitten veneenomistajan alkaa
ajamaan länsiväylää edestakaisin jotta voi veneellänsä käydä?
Jep, tuo kyllä on ehkä typerimpiä asioita mitä voi olla, parisataa veneenomistajaa suhaamassa länäriä edestakaisin joka kerta kun vähän tuulee enemmän jne. Puhumattakaan sitten jos telakalla ollessa huomaakin, että myrkkymaali ei riitäkään...Espoo sinänsä nyt on hoitanut homman hieman paremmin, kun keskittävät pienvenetoimintaa Suomenojalle ja telakka-aluehan majoittaa jo nyt aika ison kasan Espoon venekannasta.

Mutta karu todellisuus taitaa olla se, että Laajasaloon suunnitellaan sellaisia asuntoja, joitten asujat eivät käytä julkisia ts. autoyhteys keskustaan on välttämätön (ja sitten 2020 valitellaan ruuhkia Laajasalon sillan päässä vrt. Ruoholahti nyt). Kun ei tunne tuon päätöksen selvityksiä tarkemmin, pitänee vain tyytyä luottamaan siihen että päättävillä tahoilla on ollut ihan kunnollisia perusteitakin taustalla, valitettavasti kun pelkkä kilpapurjehduksen haittaaminen ei ole mitenkään merkittävä tekijä näissä asioissa.
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Nyt on valittu suunnittelukilpailun voittaja.

Prosessin tähänastisesta etenemisnopeudesta päätellen ei kannata odotella henkeään pidätellen, että pääsisi siltaa pitkin yli...
Olli Niemi
Post Reply