Olli wrote:
Alituskorkeus tulee olemaan vähintään 18 metriä, eli ei nyt ihan meidän veneiden kulkua haittaa, mutta rata-alue jäänee alle
Sopivilla tuulilla tuo helpottaa lautakunnan toimintaa, lähtölinja vain parin pylvään väliin ja se on siinä.
No realistisestihan tuohon jää kyllä juuri ja juuri tilaa ratakisalle, itä/länsituulilla tilaa on jo ihan riittävästi mutta muille suunnille tulee todellisia miniratoja. Puhumattakaan miten nuo pylväät sotkevat tuulta...
Petri wrote:Sopivilla tuulilla tuo helpottaa lautakunnan toimintaa, lähtölinja vain parin pylvään väliin ja se on siinä.
No realistisestihan tuohon jää kyllä juuri ja juuri tilaa ratakisalle, itä/länsituulilla tilaa on jo ihan riittävästi mutta muille suunnille tulee todellisia miniratoja. Puhumattakaan miten nuo pylväät sotkevat tuulta...
Kyllä tuossa käytännössä aika vähän jää tilaa enää järjestää mitään. Lisää haittavaikutuksia on listattu tuossa kannanotossa:
Olli wrote:
Tietysti kyrsiihän sekin helsinkiläistä, että verorahaa kaadetaan tällaiseen tolkuttomuuteen...
Kun en ole helsinkiläinen, niin pitää kyllä kommentoida, että onhan tuonne Laajasaloon liikkuminen muuten niin syvältä että kyllä tuolle taitaa ihan tarvetta olla. Siellä on kuitenkin varsin isoja maa-alueita, joita voi vielä rakentaa ja täyttää ihmisillä. Ehkä 2015 orderien hakuun Espoosta Pyysaareen on nopeampiakin keinoja kuin purjevene (näin autottomana kun vaihtoehtona on about 1,5-2h bussimatkustus vs. n. 2h köröttelyä Olgalla)
Petri wrote:
Kun en ole helsinkiläinen, niin pitää kyllä kommentoida, että onhan tuonne Laajasaloon liikkuminen muuten niin syvältä että kyllä tuolle taitaa ihan tarvetta olla. Siellä on kuitenkin varsin isoja maa-alueita, joita voi vielä rakentaa ja täyttää ihmisillä. Ehkä 2015 orderien hakuun Espoosta Pyysaareen on nopeampiakin keinoja kuin purjevene (näin autottomana kun vaihtoehtona on about 1,5-2h bussimatkustus vs. n. 2h köröttelyä Olgalla)
Ehkäpä tuon voisi ratkaista halvemmallakin. Hertsikan metroasemalta hyvä raide- tai bussiyhteys Laajasaloon. Tällainen yhteys Laajasalosta keskustaan olisi huomattavasti nopeampi kuin useimmilta Helsingin asuinalueilta nykyään. Tuollainen suuruuden hullu siltahanke on ihan käsittämätön.
Samanlaista jyrää käytetään koivusaaren tapauksessa. Tuntuu siltä että
vaikka kaupunki puhuu merellisestä kaupungista niin he eivät ymmärrä että
veneily kuuluu olennaisena osana tuohon merelliseen ympäristöön.
Elävät parat vielä päät niin puskassa että eivät ymmärrä että mikäli
saataisiinkin hieno merellinen ympäristö, lahti täynnä veneitä, niin suomessa
tulee joka vuosi talvi ja nämä samaiset veneet pitääkin nostaa maihin. Näitä
talvisäilytyspaikkoja on meille NJK:ssa ehdotettu mm. Inkoota ja Porkkalaa.
Miten sitten se ympäristöaspekti, pitääkö sitten veneenomistajan alkaa
ajamaan länsiväylää edestakaisin jotta voi veneellänsä käydä?
harald wrote:
Miten sitten se ympäristöaspekti, pitääkö sitten veneenomistajan alkaa
ajamaan länsiväylää edestakaisin jotta voi veneellänsä käydä?
Jep, tuo kyllä on ehkä typerimpiä asioita mitä voi olla, parisataa veneenomistajaa suhaamassa länäriä edestakaisin joka kerta kun vähän tuulee enemmän jne. Puhumattakaan sitten jos telakalla ollessa huomaakin, että myrkkymaali ei riitäkään...Espoo sinänsä nyt on hoitanut homman hieman paremmin, kun keskittävät pienvenetoimintaa Suomenojalle ja telakka-aluehan majoittaa jo nyt aika ison kasan Espoon venekannasta.
Mutta karu todellisuus taitaa olla se, että Laajasaloon suunnitellaan sellaisia asuntoja, joitten asujat eivät käytä julkisia ts. autoyhteys keskustaan on välttämätön (ja sitten 2020 valitellaan ruuhkia Laajasalon sillan päässä vrt. Ruoholahti nyt). Kun ei tunne tuon päätöksen selvityksiä tarkemmin, pitänee vain tyytyä luottamaan siihen että päättävillä tahoilla on ollut ihan kunnollisia perusteitakin taustalla, valitettavasti kun pelkkä kilpapurjehduksen haittaaminen ei ole mitenkään merkittävä tekijä näissä asioissa.