WHC 6.8.2008
WHC 6.8.2008
Eli Veehooseet jatkuvat taas ja keliennuste on mielenkiintoinen, taitaa olla että keli keskiviikkona on ihan mitä tahansa tyynen ja myrskyn väliltä, riippuen miten rintama liikkuu.
Olga siis ainakin mukana, olettaen että minä ja trimmaaja selvitään tiistiksistä hengissä...13 m/s tuulta veneessä, jossa kesän aikana rikottiin 14 solmun vauhti 8-9 m/s keskituulessa kuulostaa etukäteen ajateltuna varmalta kuolemalta.
Jännitysmomenttina toki uuden etupurjeen alakulman kiinnityssakkelin toimivuus, prkl ei enää tässä vaiheessa kautta jaksaisi millään alkaa säätämään rikiä kokonaan uusiksi jos sakkeli ei skulaakaan.
Yleinen kutsu siis kaikille sellaisen pronssisen värisen "SWEDEN"-tekstin omaavan leikarisakkelin omistajille, mitatkaapa sakkelin pituus niin helpottaa kovasti pohdintoja.
Olga siis ainakin mukana, olettaen että minä ja trimmaaja selvitään tiistiksistä hengissä...13 m/s tuulta veneessä, jossa kesän aikana rikottiin 14 solmun vauhti 8-9 m/s keskituulessa kuulostaa etukäteen ajateltuna varmalta kuolemalta.
Jännitysmomenttina toki uuden etupurjeen alakulman kiinnityssakkelin toimivuus, prkl ei enää tässä vaiheessa kautta jaksaisi millään alkaa säätämään rikiä kokonaan uusiksi jos sakkeli ei skulaakaan.
Yleinen kutsu siis kaikille sellaisen pronssisen värisen "SWEDEN"-tekstin omaavan leikarisakkelin omistajille, mitatkaapa sakkelin pituus niin helpottaa kovasti pohdintoja.
Lisbeth on parkissa vähän Espoota lännempänä, ja itse olen keskellä Italiaa, jossa kyllä tuulee lujaa, mutta merta ei ole lähelläkään. Järvikin on kuivattu. Kisassa ei siis olla mukana.
Teillä oli varmaan viimeinen ehjä "Sweden"-merkkinen sakkeli, meillä se korvattiin jo muutama vuosi sitten "France"-merkkisellä, eli Wichardilla. Kävin silloin raadon kanssa Maritimissa, ja lähin vastine oli juurikin mainitsemasi 70 mm. Se on toiminut loistavasti, joskin sulkeutuisi varmasti herkemmin, jos sitä joskus voitelisi. Meillä kun nuo kaikki kansihelat ovat olleet aika pitkään "huoltovapaita".
Teillä oli varmaan viimeinen ehjä "Sweden"-merkkinen sakkeli, meillä se korvattiin jo muutama vuosi sitten "France"-merkkisellä, eli Wichardilla. Kävin silloin raadon kanssa Maritimissa, ja lähin vastine oli juurikin mainitsemasi 70 mm. Se on toiminut loistavasti, joskin sulkeutuisi varmasti herkemmin, jos sitä joskus voitelisi. Meillä kun nuo kaikki kansihelat ovat olleet aika pitkään "huoltovapaita".
Olli Niemi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11314
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Hangossa H-båt VM. Tulliniemessä nyt 23m/s, aallonkorkeusennuste
huomiseksi 4m (max6-7m?). Kiva kiva
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Key ... unta=Hanko
huomiseksi 4m (max6-7m?). Kiva kiva
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Key ... unta=Hanko
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
24,3 m/s...taitaa olla Marianne-lippukin kovilla kun pitää maston nokassa liehuskella noissa keleissäharald wrote:Hangossa H-båt VM. Tulliniemessä nyt 23m/s, aallonkorkeusennuste
huomiseksi 4m (max6-7m?). Kiva kiva
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Key ... unta=Hanko

Harmajalla 17 m/s, taitaa jäädä tiistis väliin.
Panullakin oli mahdollisia vaikeuksia tulla keskiviikkona linjalle, joten niinköhän sitten Olga ja Charlotta ovat ainoat?
Mutta kuten todettua jo gastikoulun avaustilaisuudessa, vieraan ihmisen päästäminen oman veneen ruoriin (figure of speech) lienee vähän suuremman kynnyksen päässä kuin vieraitten ihmisten päästäminen vetelemään köysiäharald wrote:In Finland we have this thing called gastikoulu.

Ainakin NHL-jääkiekkoilijoitten luulisi tiedostavan tuon asian

- harald
- Hallitus
- Posts: 11314
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ai että hän ei pääse vars. kisaan siis?Petri wrote:Mutta kuten todettua jo gastikoulun avaustilaisuudessa, vieraan ihmisen päästäminen oman veneen ruoriin (figure of speech) lienee vähän suuremman kynnyksen päässä kuin vieraitten ihmisten päästäminen vetelemään köysiäharald wrote:In Finland we have this thing called gastikoulu.
Tuo kommentti meni vähän ohi...Ainakin NHL-jääkiekkoilijoitten luulisi tiedostavan tuon asian
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Näin mä sen ymmärsin, Panu selventänee jos netissä pyörii.harald wrote: Ai että hän ei pääse vars. kisaan siis?
Viitaten siis uutisiin siitä kun sekä Koivu että Selänne ovat antaneet veneensä kaverin käsiin, tuloksena karilleajo. Selänne siis tunnetusti viimevuonna, Koivun kaveri ajoi päin luotoa pari viikkoa sitten.Tuo kommentti meni vähän ohi...Ainakin NHL-jääkiekkoilijoitten luulisi tiedostavan tuon asian
TervehdysPetri wrote:Kotimaan työmatkoja kai ja kun Panu junior..eli siis JR ei ole käytettävissä, niin vähän pelkäsi että Anneli ei pääse radalle.harald wrote:Panu ei ole vastannut EspooGP ketjuun myöskään, olisiko poissa?
Jaa pitikö EspooGP-ketjuun vastatakin, mä tulkitsin että vastattava on vain jos ei tule
Radalle tullaan huomenna, kunhan saadaan porukka kasaan. Taklasin tuon työreissun myöhempään ajankohtaan.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Jooh, skidi ero eiliseen. Mä en ala yhtään, jos menee lillumiskisaksi (been there 21,5h tänä vuonna) ja kuitenkin ajetaan ykkösrata ja kun ei ole EMK:n toimitsijavuoro niin lyhennyksestä voi vain haaveilla.harald wrote:Huonolta näyttää tuulien kanssa, 0-2m/s joka suunnasta luvattu:
http://www.fmi.fi/saa/meri.html
Jahas. Kisavalmisteluissa tuli esiin pientä paniikkia, kun riki oli löystynyt Ukin jälkeen aivan sikana ja Haraldikin alkoi jo hieman huolestua kuunnellessani puhelimessa mun ihmettelyä 
No, 6 tai 7 kierrosta lisää vantteihin kiristi rikiä hieman ja muoto alkoi jo näyttää tutulta. Kuriositeettina siis keväällä vantit kiristettiin niin kireälle, että voimat loppuivat...nyt siis pystyi pistämään 5 kierrosta ilman hikeä.
Vakioporukka muuten kasassa, keulassa stunttasi työkaveri, joka purjehtii mm. Matchia kohtuutasolla, joten odotukset olivat korkeat.
Keli siis joku 3-5 m/s lounaistuulta ja kisa-alueelle tullessa kävi ilmi, että windex on ottanut osumaa taannoisissa myrskytuulissa ja siitä ei sitten ollutkaan enää mitään apua. Vakoilemalla muitten veneitten mastoja kävi kuitenkin ilmi, että spinnu nousisi heti lähdössä. Rata 2 tiedossa, joten ihan kiva iltapuhde olisi edessä.
Lähtö meni ihan hyvin ja spinnukin lähti vetämään niin että vihreällä oltiin lopulta neljäntenä, American Beauty, Charlotta ja Blanco edellä.
Vihreältä sitten kryssiä tai sen tapaista kohti Stora Ådholmenin punaista keppiä ja välillä piti heittää venda pois edessämenevien paskoista ja nähdäkseni se kannatti muutenkin, koska tuuli shiftasi alaspäin ja suoraan merkiltä lähteneet tippuivat lopulta aika alas selän toisessa päässä.
Punaiselta merkiltä lähdettiin kohti toista punaista, yrittäen pysyä enimmäkseen vasemmalla reunalla.
Kääntömerkin leikkarille tultiin spinnu valmiina nostoon, skuuttikulma puomin päässä, kunnes spinnu sitten lähtikin ulos boksistaan kokonaan. Olin unohtanut mainita, että spinnua olisi hyvä pitää boksissa loppuun asti ja keulagasti oli tähän veneeseen tottumaton joten....No onneksi sentään spinnu ei haitannut kryssiä ja merkkikin kierrettiin riittävällä varoetäisyydellä.
Kun sitten spinnua piti varsinaisesti nostaa, ei homma onnistunut millään vaan lopulta sitten jo troolattiinkin spinnua...tässä kohtaa olisi pitänyt tajuta vetää puomin skuutti kiinni jonnekin, mutta ei vain muistanut.
Lopulta selvisi, että spinnu oli jäänyt kiinni knaapiin (joo, pitäisi teipata jne. mutta ei tuossa muitten lähtövalmisteluitten lomassa tullut mieleenkään) ja pitkällisen säädön jälkeen spinnu saatiin ylös rintsikoille ja tovin kiskomisen jälkeen spinnu saatiin auki...sijamenetyksiä ei siinä lopulta tullut, mutta pari minuuttia aikaa ehkä kului ja jo lähdössä taakse jäänyt Anneli alkoi hengittää lähellä niskaan.
Spinnuttelua kuitenkin jatkettiin aika ongelmitta vihreälle asti, josta yhden halssin kryssi kohti maalia. Spinnunostokämmäily varmaan maksoi ehkä yhden sijan, koska T-mini tuli maaliin vain pari minuuttia meidän perässä ja 80 minuutin kisassa se ei vain riitä. Muuten ok kisa näin kauden alkuun ja kun laina-keulagastillamme sattuu myös olemaan märkäpuku niin Olgan pohjanpesusuunnitelmatkin saivat valoisan käänteen...

No, 6 tai 7 kierrosta lisää vantteihin kiristi rikiä hieman ja muoto alkoi jo näyttää tutulta. Kuriositeettina siis keväällä vantit kiristettiin niin kireälle, että voimat loppuivat...nyt siis pystyi pistämään 5 kierrosta ilman hikeä.
Vakioporukka muuten kasassa, keulassa stunttasi työkaveri, joka purjehtii mm. Matchia kohtuutasolla, joten odotukset olivat korkeat.
Keli siis joku 3-5 m/s lounaistuulta ja kisa-alueelle tullessa kävi ilmi, että windex on ottanut osumaa taannoisissa myrskytuulissa ja siitä ei sitten ollutkaan enää mitään apua. Vakoilemalla muitten veneitten mastoja kävi kuitenkin ilmi, että spinnu nousisi heti lähdössä. Rata 2 tiedossa, joten ihan kiva iltapuhde olisi edessä.
Lähtö meni ihan hyvin ja spinnukin lähti vetämään niin että vihreällä oltiin lopulta neljäntenä, American Beauty, Charlotta ja Blanco edellä.
Vihreältä sitten kryssiä tai sen tapaista kohti Stora Ådholmenin punaista keppiä ja välillä piti heittää venda pois edessämenevien paskoista ja nähdäkseni se kannatti muutenkin, koska tuuli shiftasi alaspäin ja suoraan merkiltä lähteneet tippuivat lopulta aika alas selän toisessa päässä.
Punaiselta merkiltä lähdettiin kohti toista punaista, yrittäen pysyä enimmäkseen vasemmalla reunalla.
Kääntömerkin leikkarille tultiin spinnu valmiina nostoon, skuuttikulma puomin päässä, kunnes spinnu sitten lähtikin ulos boksistaan kokonaan. Olin unohtanut mainita, että spinnua olisi hyvä pitää boksissa loppuun asti ja keulagasti oli tähän veneeseen tottumaton joten....No onneksi sentään spinnu ei haitannut kryssiä ja merkkikin kierrettiin riittävällä varoetäisyydellä.
Kun sitten spinnua piti varsinaisesti nostaa, ei homma onnistunut millään vaan lopulta sitten jo troolattiinkin spinnua...tässä kohtaa olisi pitänyt tajuta vetää puomin skuutti kiinni jonnekin, mutta ei vain muistanut.
Lopulta selvisi, että spinnu oli jäänyt kiinni knaapiin (joo, pitäisi teipata jne. mutta ei tuossa muitten lähtövalmisteluitten lomassa tullut mieleenkään) ja pitkällisen säädön jälkeen spinnu saatiin ylös rintsikoille ja tovin kiskomisen jälkeen spinnu saatiin auki...sijamenetyksiä ei siinä lopulta tullut, mutta pari minuuttia aikaa ehkä kului ja jo lähdössä taakse jäänyt Anneli alkoi hengittää lähellä niskaan.
Spinnuttelua kuitenkin jatkettiin aika ongelmitta vihreälle asti, josta yhden halssin kryssi kohti maalia. Spinnunostokämmäily varmaan maksoi ehkä yhden sijan, koska T-mini tuli maaliin vain pari minuuttia meidän perässä ja 80 minuutin kisassa se ei vain riitä. Muuten ok kisa näin kauden alkuun ja kun laina-keulagastillamme sattuu myös olemaan märkäpuku niin Olgan pohjanpesusuunnitelmatkin saivat valoisan käänteen...