En laittaisi. En myöskään laittaisi uuden ja käytetyn akun rinnan, vaan ostaisin kaksi uutta akkua. Kytkisin ne rinnan ja purkaisin sekä lataisin niitä yhdessä pari kertaa jotta niitten erot tasaantuisivat. Pitäisin niitä sen jälkeen ikuisesti rinnankytkettyinä.topi wrote:Vielä tätä akkuaihetta jatkaen, menin ostamaan vielä kolmannen akun paattiin, Vartan 75 Ah lyijyakku. Voinko kytkeä sen rinnakkain Bilteman 64 Ah akun kaa, vaikka ovat varmaankin sekä erikuntoisia että erikapasiteettisia? Vai oisko vaan pitänyt ostaa toinen Bilteman 64 Ah akku rinnan kytkettäväksi? Mulla on samaisesta akkuliikkeestä ostettu 30 euron akkulaturi, joka kytketään 230 volttiin.
Onko kaikilla akut sijoitettu sinne sitlooran paapurinpuoleisesta luukusta lähtevän käytävän päähän? Hankala paikka huoltaa, eikä ole tarpeeksi lähellä vesilinjaa että se auttaisi veneen vakauttamisessa.
Ehdottamallasi tavalla kytkettynä akut syövät toisensa. Ja nimelliskapasiteetti on korkeimillaankin vain sen pienemmän akun tasolla.
Alkuperäisasennus on juuri mainitunkaltainen, perä painaa ja vene on kallellaan paapuurin puolelle. Kallistuminen korostuu kun tuohon samaan paikkaan mättää lomatavaroita vielä lisäksi.