Page 1 of 2

Tuunattu fe83

Posted: Wed Mar 12, 2008 16:49 pm
by Veko
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=287436

En ole myyjä. Laitan kuitenkin jakeluun kaverin vinkistä kuvia tuunatusta fe83:sta. Kaks pistopunkkaa vai miten se oli..[/url]

Posted: Wed Mar 12, 2008 18:56 pm
by harald
Hei toi pentri on aika makea! Tosta kun saisi arkistoon kuvia!

Posted: Sat Mar 15, 2008 21:50 pm
by harald
Ähh, meni jo kaupaksi ja yhteystiedot eivät näy enää kun vene ei ole
enää myynnissä.

Toivotaan hartaasti että joko myyjä tai ostaja ottaisi yhteyttä. Tuo on
niin hyvin tehty että kannattaa arkistoida tulokset ja ehkä jopa koe-
seisoa tuo pentry.

Posted: Sat Mar 15, 2008 21:58 pm
by harald
Tässä nyt kuitenkin piraattikopiot myyntiilmoituksen kuvista:

kuva 1
Image

kuva2
Image

Näyttää kyllä toimivalta tuo pentry. Meidän veneessä kun "paras"
punkka nukkumiseen on tuo pistopunkka niin tässä mallissa niitä
olisi kaksi. Jos vielä tuosta riipaisisi konetilan pois niin olisi juhlavat
tilat nukkumiseen.

kuva 3
Image

Puuseppä on kyllä ollut työllistettynä. Kun veneessä oli vielä uusi
kone sekä webasto vm 2006 en ihmettele yhtään että meni jo.

Jos ostaja tai myyjä ottaisi yhteyttä.

kuva 4
Image

edit: laitettun kuvannumerot jatkokeskustelun avuksi.

Posted: Sat Mar 15, 2008 22:50 pm
by Petri
Jep, on pakko sanoa, että lähinnä ottaa päähän, ja paljon, katsoa Olgaa kun vertaa tuohon.
Aika maksimaalisesti kanssa otettu käyttöön kaikki tila, tuntuu että osassa isompiakin veneitä on vähemmän sisätilaa.

Tiedä sitten millaisen hintalapun tuollaiselle tuunaukselle voi laittaa.

Posted: Sat Mar 15, 2008 22:52 pm
by harald
Eihän tuohon hintaa voi laittaa, priceless sanoisin, etenkin jos saisi
purjehtia omassa veneessä johon on tehty vastaavia muutoksia.

Posted: Sat Mar 15, 2008 22:54 pm
by harald
Onko kukaan huomannut että kuvassa 4 ei ole jalkaa pöydän alla,
onko photoshop vai pysyykö pöytä pyhällä hengellä ilmassa?

Posted: Sun Mar 16, 2008 01:26 am
by Petri
harald wrote:Eihän tuohon hintaa voi laittaa, priceless sanoisin, etenkin jos saisi
purjehtia omassa veneessä johon on tehty vastaavia muutoksia.
No siis kyllähän sille hintalappu löytyy, kun kerta puuseppä on homman tehnyt. Ts. paljonkohan osaava timpuri ottaisi hommasta, tietyssä mielessä asian voi nähdä investointinakin, jos muuten 10-15k¤ hintaisesta vanhasta veneestä irtoaisikin rempan seurauksena päältä 20 tonnia.

Posted: Sun Mar 16, 2008 01:52 am
by Olli
Toivottavasti vene tulee kerhoon...

Tuota pöydänjalkaa ihmettelin itsekin, mutta tori-osiossa ei päässyt kommentoimaan, kun ei ole oikeuksia... Onkohan siellä joku kulmatuki seinää vastaan? Alkuperäisratkaisuhan ei ole ihan ideaali, niitä tappeja saa aina tähtäillä sinne koloihin...

Tuon veneen hintalappu oli mielestäni varsin edullinen, kun katsoi kaikkea mitä siihen oli uusittu vuonna 2006, niin ei jäänyt tuolle hienolle sisustukselle enää paljon hintaa.

Eli jos FE:n arvo minimissään (vanha kone, vanhat purjeet, eikä juuri mitään uutta) on n. 15k, niin kyllä tuossa oli vähintään 8k edestä uutta hilpettä ilman sisustustakin. Kyllä se niin on, että jos näihin jotain uutta laittaa, niin siitä on ulosmitattava hyöty purjehduksen ja asumisen ilona, rahoja ei ikinä saa takaisin. Onnen pekka se, joka tuollaisen valmiin paketin pääsee hankkimaan.

Nimim. melkein kaiken uusinut.

Posted: Sun Mar 16, 2008 18:05 pm
by Erkka
Näin on, kaikki mitä uusii, on käytännössä itseä varten. Muutoin ei ole perusteltavissa hankkia mitään, sillä varustelematon, alkup. kuntoinen FE on luokkaa 14-15 ja varusteltu (elektroniikkaa, purjeet, kone jne yht yli 10 000 e) sitten max 20. Eli omia ei saa pois. Tämä yksilö on kyllä hieno, puuseppä lienee tehnyt pitkään töitä. Mutta, 5 tonnia sisustaan tai sitten 7 tonnia koko purjekertaan=kuka arvostaa mitäkin.

Posted: Sun Mar 16, 2008 19:56 pm
by Jon Bon Bon ...
Niinpä mutta,

ostaahan joku samankokoisia uusiakin esim. Firstejä, mites sen perustelet? Hintahan on yli kaksinkertainen, ja puuta tuskin nimeksikään. Purjehtii varmasti hyvin, mutta onko sijoitettuun rahaan saatavissa vastinetta suhteessa, kuten em. FE:ssä, en oikein usko.

Uskon siihen ettei ole mitään tiettyä min/max arvoa määritettävissä niinkin vanhalle veneelle kuin FE. Oliko kyseinen yksilö oikein hinnoiteltu, ehkä ei kun myyntiaika oli noinkin lyhyt ja vene lähti käsistä ajattelee varmaan myyjä, ja ostaja todennäköisesti hykertelee tyytyväisenä kun oli rahat valmiina, ja sai tehtyä nopeat kaupat.

Posted: Sun Mar 16, 2008 20:22 pm
by Erkka
No ei uutta ja vanhaa liene syytä verrata keskenään. Vanhalle on erittäin vaikeaa löytää sitä absoluuttisen oikeaa hinta-tasoa, juuri mm. varustelun vuoksi. Kuitenkin se näyttää asettuvan jollekin tietylle maksimitasolle, jolla sitten myydään monentasoisia, keskenään kovinkin erilaisia ja erilaisella varustelulla olevia veneitä.

Pöydän kiinnitys

Posted: Sat Mar 22, 2008 21:24 pm
by FE-Sillanpää
harald wrote:Onko kukaan huomannut että kuvassa 4 ei ole jalkaa pöydän alla,
onko photoshop vai pysyykö pöytä pyhällä hengellä ilmassa?
Pöytä näyttää samalta ruotsalaismallilta, joka meillä on ulkona sitloodassa. Eli alumiinikisko seinässä (meillä sitloodassa "pohjetta vasten") josta lähtee muovilaakeroitu vaakakisko pöydän keskivaiheille.

Ihan kätevä pöytä ja helposti irroitettavissa. Huono puoli on muovipintaiset pystytapit, jotka eivät aina tahdo pysyä alumiiniprofiilin sisällä. Seurauksena voi olla haitallista muljahduksen jälkeistä notkahdusta. Joskus vielä holkitan profiilit niin että pystytapit pysyvät tiukkana vaikka eivät olisikaan painettuna ihan pohjaan.

Mutta siis: Olipa hienosti tuunattu sisustus!

t. H

Posted: Sat Aug 23, 2008 18:52 pm
by harald
Tosta veneestä olisi kiva kuulla lisää, mutkun ulkokuvaa ei ollut
yhtään on jäljittäminen vaikeaa. Naantalistahan se myytiin, mutta
minne?

Luovuttaakohan nettivene.com yhteystietoja pyynnöstä?

sy/Sara

Posted: Wed Sep 17, 2008 17:12 pm
by Omistaja
Vene on edelleen Naantalissa, omistajat Pirkanmaalla. Veneen nimi on nykyään s/y Sara. Sisätilat ovat silmää miellyttävät ja tekniikka tuntuu yhden kauden perusteella toimivan luotettavasti. Laitettavaa ja paranneltavaa riittää kyllä tulevaisuudessa. Tuoreena FE-purjehtijana
olen lukenut mielenkiinnolla näitä sivuja, pitäisköhän liittyä FE83.orgiin?