Tuunattu fe83
Tuunattu fe83
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=287436
En ole myyjä. Laitan kuitenkin jakeluun kaverin vinkistä kuvia tuunatusta fe83:sta. Kaks pistopunkkaa vai miten se oli..[/url]
En ole myyjä. Laitan kuitenkin jakeluun kaverin vinkistä kuvia tuunatusta fe83:sta. Kaks pistopunkkaa vai miten se oli..[/url]
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ähh, meni jo kaupaksi ja yhteystiedot eivät näy enää kun vene ei ole
enää myynnissä.
Toivotaan hartaasti että joko myyjä tai ostaja ottaisi yhteyttä. Tuo on
niin hyvin tehty että kannattaa arkistoida tulokset ja ehkä jopa koe-
seisoa tuo pentry.
enää myynnissä.
Toivotaan hartaasti että joko myyjä tai ostaja ottaisi yhteyttä. Tuo on
niin hyvin tehty että kannattaa arkistoida tulokset ja ehkä jopa koe-
seisoa tuo pentry.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tässä nyt kuitenkin piraattikopiot myyntiilmoituksen kuvista:
kuva 1

kuva2

Näyttää kyllä toimivalta tuo pentry. Meidän veneessä kun "paras"
punkka nukkumiseen on tuo pistopunkka niin tässä mallissa niitä
olisi kaksi. Jos vielä tuosta riipaisisi konetilan pois niin olisi juhlavat
tilat nukkumiseen.
kuva 3

Puuseppä on kyllä ollut työllistettynä. Kun veneessä oli vielä uusi
kone sekä webasto vm 2006 en ihmettele yhtään että meni jo.
Jos ostaja tai myyjä ottaisi yhteyttä.
kuva 4

edit: laitettun kuvannumerot jatkokeskustelun avuksi.
kuva 1

kuva2

Näyttää kyllä toimivalta tuo pentry. Meidän veneessä kun "paras"
punkka nukkumiseen on tuo pistopunkka niin tässä mallissa niitä
olisi kaksi. Jos vielä tuosta riipaisisi konetilan pois niin olisi juhlavat
tilat nukkumiseen.
kuva 3

Puuseppä on kyllä ollut työllistettynä. Kun veneessä oli vielä uusi
kone sekä webasto vm 2006 en ihmettele yhtään että meni jo.
Jos ostaja tai myyjä ottaisi yhteyttä.
kuva 4

edit: laitettun kuvannumerot jatkokeskustelun avuksi.
Last edited by harald on Sat Mar 15, 2008 22:53 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
No siis kyllähän sille hintalappu löytyy, kun kerta puuseppä on homman tehnyt. Ts. paljonkohan osaava timpuri ottaisi hommasta, tietyssä mielessä asian voi nähdä investointinakin, jos muuten 10-15k¤ hintaisesta vanhasta veneestä irtoaisikin rempan seurauksena päältä 20 tonnia.harald wrote:Eihän tuohon hintaa voi laittaa, priceless sanoisin, etenkin jos saisi
purjehtia omassa veneessä johon on tehty vastaavia muutoksia.
Toivottavasti vene tulee kerhoon...
Tuota pöydänjalkaa ihmettelin itsekin, mutta tori-osiossa ei päässyt kommentoimaan, kun ei ole oikeuksia... Onkohan siellä joku kulmatuki seinää vastaan? Alkuperäisratkaisuhan ei ole ihan ideaali, niitä tappeja saa aina tähtäillä sinne koloihin...
Tuon veneen hintalappu oli mielestäni varsin edullinen, kun katsoi kaikkea mitä siihen oli uusittu vuonna 2006, niin ei jäänyt tuolle hienolle sisustukselle enää paljon hintaa.
Eli jos FE:n arvo minimissään (vanha kone, vanhat purjeet, eikä juuri mitään uutta) on n. 15k, niin kyllä tuossa oli vähintään 8k edestä uutta hilpettä ilman sisustustakin. Kyllä se niin on, että jos näihin jotain uutta laittaa, niin siitä on ulosmitattava hyöty purjehduksen ja asumisen ilona, rahoja ei ikinä saa takaisin. Onnen pekka se, joka tuollaisen valmiin paketin pääsee hankkimaan.
Nimim. melkein kaiken uusinut.
Tuota pöydänjalkaa ihmettelin itsekin, mutta tori-osiossa ei päässyt kommentoimaan, kun ei ole oikeuksia... Onkohan siellä joku kulmatuki seinää vastaan? Alkuperäisratkaisuhan ei ole ihan ideaali, niitä tappeja saa aina tähtäillä sinne koloihin...
Tuon veneen hintalappu oli mielestäni varsin edullinen, kun katsoi kaikkea mitä siihen oli uusittu vuonna 2006, niin ei jäänyt tuolle hienolle sisustukselle enää paljon hintaa.
Eli jos FE:n arvo minimissään (vanha kone, vanhat purjeet, eikä juuri mitään uutta) on n. 15k, niin kyllä tuossa oli vähintään 8k edestä uutta hilpettä ilman sisustustakin. Kyllä se niin on, että jos näihin jotain uutta laittaa, niin siitä on ulosmitattava hyöty purjehduksen ja asumisen ilona, rahoja ei ikinä saa takaisin. Onnen pekka se, joka tuollaisen valmiin paketin pääsee hankkimaan.
Nimim. melkein kaiken uusinut.
Olli Niemi
Näin on, kaikki mitä uusii, on käytännössä itseä varten. Muutoin ei ole perusteltavissa hankkia mitään, sillä varustelematon, alkup. kuntoinen FE on luokkaa 14-15 ja varusteltu (elektroniikkaa, purjeet, kone jne yht yli 10 000 e) sitten max 20. Eli omia ei saa pois. Tämä yksilö on kyllä hieno, puuseppä lienee tehnyt pitkään töitä. Mutta, 5 tonnia sisustaan tai sitten 7 tonnia koko purjekertaan=kuka arvostaa mitäkin.
-Erkka / Awasome
Niinpä mutta,
ostaahan joku samankokoisia uusiakin esim. Firstejä, mites sen perustelet? Hintahan on yli kaksinkertainen, ja puuta tuskin nimeksikään. Purjehtii varmasti hyvin, mutta onko sijoitettuun rahaan saatavissa vastinetta suhteessa, kuten em. FE:ssä, en oikein usko.
Uskon siihen ettei ole mitään tiettyä min/max arvoa määritettävissä niinkin vanhalle veneelle kuin FE. Oliko kyseinen yksilö oikein hinnoiteltu, ehkä ei kun myyntiaika oli noinkin lyhyt ja vene lähti käsistä ajattelee varmaan myyjä, ja ostaja todennäköisesti hykertelee tyytyväisenä kun oli rahat valmiina, ja sai tehtyä nopeat kaupat.
ostaahan joku samankokoisia uusiakin esim. Firstejä, mites sen perustelet? Hintahan on yli kaksinkertainen, ja puuta tuskin nimeksikään. Purjehtii varmasti hyvin, mutta onko sijoitettuun rahaan saatavissa vastinetta suhteessa, kuten em. FE:ssä, en oikein usko.
Uskon siihen ettei ole mitään tiettyä min/max arvoa määritettävissä niinkin vanhalle veneelle kuin FE. Oliko kyseinen yksilö oikein hinnoiteltu, ehkä ei kun myyntiaika oli noinkin lyhyt ja vene lähti käsistä ajattelee varmaan myyjä, ja ostaja todennäköisesti hykertelee tyytyväisenä kun oli rahat valmiina, ja sai tehtyä nopeat kaupat.
No ei uutta ja vanhaa liene syytä verrata keskenään. Vanhalle on erittäin vaikeaa löytää sitä absoluuttisen oikeaa hinta-tasoa, juuri mm. varustelun vuoksi. Kuitenkin se näyttää asettuvan jollekin tietylle maksimitasolle, jolla sitten myydään monentasoisia, keskenään kovinkin erilaisia ja erilaisella varustelulla olevia veneitä.
-Erkka / Awasome
- FE-Sillanpää
- luti
- Posts: 568
- Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
- Location: Itä-Uusimaa
Pöydän kiinnitys
Pöytä näyttää samalta ruotsalaismallilta, joka meillä on ulkona sitloodassa. Eli alumiinikisko seinässä (meillä sitloodassa "pohjetta vasten") josta lähtee muovilaakeroitu vaakakisko pöydän keskivaiheille.harald wrote:Onko kukaan huomannut että kuvassa 4 ei ole jalkaa pöydän alla,
onko photoshop vai pysyykö pöytä pyhällä hengellä ilmassa?
Ihan kätevä pöytä ja helposti irroitettavissa. Huono puoli on muovipintaiset pystytapit, jotka eivät aina tahdo pysyä alumiiniprofiilin sisällä. Seurauksena voi olla haitallista muljahduksen jälkeistä notkahdusta. Joskus vielä holkitan profiilit niin että pystytapit pysyvät tiukkana vaikka eivät olisikaan painettuna ihan pohjaan.
Mutta siis: Olipa hienosti tuunattu sisustus!
t. H
sy/Sara
Vene on edelleen Naantalissa, omistajat Pirkanmaalla. Veneen nimi on nykyään s/y Sara. Sisätilat ovat silmää miellyttävät ja tekniikka tuntuu yhden kauden perusteella toimivan luotettavasti. Laitettavaa ja paranneltavaa riittää kyllä tulevaisuudessa. Tuoreena FE-purjehtijana
olen lukenut mielenkiinnolla näitä sivuja, pitäisköhän liittyä FE83.orgiin?
olen lukenut mielenkiinnolla näitä sivuja, pitäisköhän liittyä FE83.orgiin?