Tässä teille tärkeä viesti. Kevätaurinko (lue Vene messut) on herättänyt meidät kaikki talvihorroksesta odottamaan uutta purjehduskautta. On aika aloittaa ensi kesän suunnittelu ja miettiä tulevan kauden metkuja.
FE-purjehtijat jatkavat viime kaudella hyvin alkanutta gastikoulua teidän kanssanne. Teidän on aika ilmoittautua mukaan toiselle vuosikurssille. Ilmoittautuminen on tärkeää, koska sen perusteella teemme arviot kuinka monta oppilasta otamme uusia aloittelevia gasteja. Haluamme siis varmistaa, että tarjonta ja kysyntä kohtaavat ja että kaikilla on hyvät mahdollisuudet purjehtia.
Ilmoittautua voit vastaamalla tähän viestiin ja/tai sähköpostitse petri@fe83.org
Ilmoittautumisianne odotellaan 16 maaliskuuta mennessä. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro lyhyesti millaisia odotuksia / ehdotuksia sinulla on tulevalle kaudelle.
Mukana olen ilman muuta - ja mun puolesta aloitetaan vaikka heti
Kiva olisi kakkoskurssilla käydä läpi mm. reippaasti lisää kisataktiikkaa, oppia eri paikkojen hoitamisesta teoriassa ja kokeilla eri paikkoja veneessä ihan käytännössä, jotta omaa osaamista voisi sekä syventää että leventää.
Tässä muutamia juttuja nyt kärkeen, nyt Itämeri-seminaariin. Lisää toiveita myöhemmin.
- kilpapurjehdussäännöistä tiivistelmä, väistämissäännöt ja rangaistukset...
- kisataktiikka rata- ja saaristokisoissa, radan linjojen valitseminen...
- sään ja meren lukemista
- purjevalintaa eri tilanteissa ja purjeiden trimmausta
Toiveissani on toki juttuja, jotka oppii vain purjehtimalla ja "peffan kautta" kokemuksen karttuessa. Jossain määrin olisi kuitenkin kiva käydä näitä kimpassa läpi.
Mukana ollaan jos vaan huolitaan Seminaariinkin olen tulossa. Kai vielä mahtuu?
Käytännön asioista.
- Jonkinlainen kilpailukalenteri hyvissä ajoin olisi hyvä niin saa järkättyä muita ei niin tärkeitä (työ)asioita mahdollisimman joustavasti.
Ja sitten itse aiheeseen. Realla tulikin jo monta hyvää ehdotusta. Tässä pari lisää.
- Taktiikan hiontaa ja päälle kisailua tacticatilla (www.tacticat.com)?
- Jokin hieman pidempi kisa mukaan ohjelmaan esim. Emäsalon lenkki.
Mielelläni olen mukana myös tänä vuonna. Kaikki jo esitetyt ideat on kiinnostavia. Yleisemmän kisataktiikan lisäksi myös taktiikka lähitilanteissa kiinnostaisi.
Kiitos kaikille viimevuotisille gastikoululaisille ilmoittautumisesta.
Keskustelin tänään Haraldin kanssa mahdollisuudesta järjestää osana Gastikoulun toisen vuosikurssin ohjelmaa parin tunnin iltasessio purjeiden trimmaamisen perusteista ja tavoitteista. Tämän lisäksi oli ajatus päästä myös vesille kokeilemaan teorian toimivuutta käytännössä veneen kannella opastettuna.
Alustavana ajatuksena oli, että ainakin teoria olisi avoin kaikille jäsenille ja gastikoululaisille osallistuja määrästä ja resursseista riippuen.
Muistakaa myös tuo huhtikuun seminaari. Siihen on aikaa vain 3 viikkoa.