Rekisteri

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

elmo
kokelas

Rekisteri

Post by elmo »

Mitä olette laittaneet henkilömääräksi ja nopeudeksi rekisteriin? :shock:
S/Y Aurora
FIN 2775
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Jätä tyhjäksi, ei valmistaja ole sellaisia lukuja ilmottanut. Sama
koskenee moottorin sarjanumeroa, runkonumeroa, ja kaikkia
muita kohtia joita ei osaa täyttää.

Jos ne täyttää arvauksen perustella on varmaan kyse vähintään
petoksesta :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Artsi
luti
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Mä kävin jo kertaalleen yrittämässä rekisteröintiä maistraatissa. Homma kaatui siihen, että puuttui kauppakirjan kopio ja vaimon allekirjoitus, kun olin merkinnyt molemmat omistajiksi. Tomera virkailija tarkisti myös, että moottorista oli numero ja tivasi myös runkonumeroa, mutta leppyi, kun sanoin, ettei sitä voi enää varmistaa, kun on joskus liimattu tarrana, ja sittenmin irronnut. Henkilöluvuksi olin varmuuden vuoksi merkinnyt 6, ettei tarvitse raahata useampia pelastusliivejä mukana. Voisi siihen varmaan laittaa vaikka 10, mutta sitten pitäisi ymmärtääkseni olla kaikille liivit valmiina? Nopeudeksi pitää virkailijan mukaan merkitä nopeus koneella. Kielsi sitten tulemasta uudestaan ja käski lähettää korjatun paperin liitteineen postissa. Lasku tulee kuulemma perästä. Näin siis Turuus. En ole sen jälkeen kovin innostuneesti paneutunut asiaan. Taitaa jäädä viime tinkaan kuten kaikki muutkin tämän tyyliset asiat yleensä...
terv. Artsi
elmo
kokelas

Post by elmo »

No niin jotain tälläistä minä vähän odottelinkin :evil: Taisipa mennä kiiruut ohi,niilläpä ei ole varmaankaan mitään kunnon ohjeita annettu .Taitaapi tulla mielenkiintoista!Onhan se nyt hullua kun meillä on kaikilla samanlainen vene että ne rekisteröitääsiin eri tiedoilla! :oops: Näin meillä täällä Turruuus [/url]
S/Y Aurora
FIN 2775
Artsi
luti
Vene: Daniela

Post by Artsi »

Musta tuntuu, ettei niillä tiedoilla juurikaan ole hevon-peen merkitystä! Eiköhän tällä tilastoinnilla haluta vaan verottajalle tiedot ajan tasalle. Veroilmoituksesta kun helposti "unohtuu" mainita, että omistaa 50 jalkaisen ökypaatin. Tai sitten joku tosimasokisti tilastotieteilijä vaan toteuttaa itseään.
terv. Artsi
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Veneessä pitää olla veneessä olijoita varten liivejä, ei paperissa merkittyjä
haamuja varten. Anteeksi sarkastisuus, luen tuossa sivussa autovero-
keskusteluja ja niistä tarttuu tuollaista.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply