EMK:n Syysseilaus 15.9
EMK:n Syysseilaus 15.9
No, moniko on sitten tulossa. Meillä olisi hieman intoa lähteä enivei, tulee sinne enemmän FE:itä tai ei, mutta toki kilpailu olisi kivaa.
Huomenna on deadline, joten nyt vaan rohkeasti käsiä ylös.
Huomenna on deadline, joten nyt vaan rohkeasti käsiä ylös.
No, jos edes Anneli lähtee niin siinähän sitten onkin jo tarpeeksi haastettaPanu wrote:Tervehdys
Kyllä Annelilla on ajatus lähteä mukaan kapinaan. Mikäli oikein muistan niin Ollikin lupaili Lisbethiä radalle...? Ai niin, eiköhän Chralottakin radalta löydy? Kalevi joskus taisi uumoilla olevansa Helmellä mukana, saapa nähdä.

-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Samoin myös Olga on ilmoitettu.
Tuo takaa-ajolähtö on aika kiintoisa juttu, kun lähtöajat näyttävät olevan sekuntin tarkkuudella, eli mites homma käytännössä toimii (josko Muumilaakson kaverit osaisivat kertoa jotain asiasta)?
Keli on aika horroria tämänhetkisen ennusteen mukaan, mutta saa nähdä, ei millään huvittaisi että kisa olisi tuollainen fokka-reivattu iso-survival-kisa vaan että voisi ihan oikeasti purjehtiakin.
Tuo takaa-ajolähtö on aika kiintoisa juttu, kun lähtöajat näyttävät olevan sekuntin tarkkuudella, eli mites homma käytännössä toimii (josko Muumilaakson kaverit osaisivat kertoa jotain asiasta)?
Keli on aika horroria tämänhetkisen ennusteen mukaan, mutta saa nähdä, ei millään huvittaisi että kisa olisi tuollainen fokka-reivattu iso-survival-kisa vaan että voisi ihan oikeasti purjehtiakin.
Pistin gastikoululaisille (pl. tiettyjen veneitten vakinaamat) viestiä Syysseilauksesta ja katsotaan miten monta vapaata gastia sieltä löytyy.Olli wrote:Lisbeth ilmoitettu mukaan myös. Vielä pitäisi miehistöä rekrytoida...
Ainakin itse mietin lähteä kisaan viidellä, vaikka keli tuosta ehkä kevenisikin.
Eli ainakin 4 Fenettä linjalla! Hienoa.
Mistäs löytyy noin pitkiä tuuliennusteita? Tuskin niille kannattaa paljon painoa laittaa kun tuulien ennustaminen 1-2 päivän päähänkin tuntuu olevan aika arpomista.Petri wrote: Keli on aika horroria tämänhetkisen ennusteen mukaan, mutta saa nähdä, ei millään huvittaisi että kisa olisi tuollainen fokka-reivattu iso-survival-kisa vaan että voisi ihan oikeasti purjehtiakin.
Kai tuonne pitää mukaan lähteä. Saa nähdä kuinka monta FE:tä saa kiinni vai saako yhtään.
Joakim
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Lokki-ohjelma näyttää noin pitkälle. Aika paikkansa pitäviä ovat olleet. Uusi
linuxsuperkone ehkä?
Charlotta ei vain pääse, meillä on sellainen
sukupäivällinen_siskonvierailuruotsista_muutto_kaveripurjehdussaaristoon-este.
Ehkäehkä pääsen Lisbethiin miehistöön, katsotaan...
linuxsuperkone ehkä?

Charlotta ei vain pääse, meillä on sellainen
sukupäivällinen_siskonvierailuruotsista_muutto_kaveripurjehdussaaristoon-este.
Ehkäehkä pääsen Lisbethiin miehistöön, katsotaan...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Chicken!harald wrote:Lokki-ohjelma näyttää noin pitkälle. Aika paikkansa pitäviä ovat olleet. Uusi
linuxsuperkone ehkä?
Charlotta ei vain pääse, meillä on sellainen
sukupäivällinen_siskonvierailuruotsista_muutto_kaveripurjehdussaaristoon-este.
Ehkäehkä pääsen Lisbethiin miehistöön, katsotaan...
No, 4 FE:tä sitten, käy se niinkin. Eikös sun Harald kannattaisi ennemmin hypätä Helmeen tai Anneliin, kun Olli jo muutenkin kuitenkin on voittamassa FE-luokkaa, niin ei se Lisbethin meno nyt ainakaan hidastu jos sä menet sinne

Ohitukset ovat aika yliarvostettuja, Päitsillä niitä tuli tehtyä joku 150, joten ehkä sitä yhdessä kisassa voi antaa Joakimin nauttia parista

FMI siis antaa jo lauantaiksi säätä, tokihan se niin on että lähes mutua ne ennusteet ovat, mutta on niillekin jonkinlainen todennäköisyys.
Siis oliko tuo fmi:n paikallissäässä ollut 12 m/s lauantaille sitä horroria? Kuvittelin puhuttavan jostain ~20 m/s...
Takaa-ajokisassa ohittaminen on sikäli mukavaa, että silloin yleensä voittaa ohitetun tasoituksissa. Tosin ko. kisassa olemme luokkamme ensimmäiseksi lähtevä ja mahdollisesti ohitettavat ovat eri luokassa. 90-luvulla aika paljon FE:llä purjehtineena on kuitenkin hauska nähdä millainen on vauhtiero. Sääli, ettei Charlotta ole mukana.
Yhteislähdössä ohittaminen taas viittaa lähinnä siihen, että on ottanut huonon lähdön tai muuten mokaillut nopealla veneellä....
Joakim
Takaa-ajokisassa ohittaminen on sikäli mukavaa, että silloin yleensä voittaa ohitetun tasoituksissa. Tosin ko. kisassa olemme luokkamme ensimmäiseksi lähtevä ja mahdollisesti ohitettavat ovat eri luokassa. 90-luvulla aika paljon FE:llä purjehtineena on kuitenkin hauska nähdä millainen on vauhtiero. Sääli, ettei Charlotta ole mukana.
Yhteislähdössä ohittaminen taas viittaa lähinnä siihen, että on ottanut huonon lähdön tai muuten mokaillut nopealla veneellä....
Joakim
Hmm, sinänsä aika kiintoisaa pohdintaa, mitä nyt olen muutamat kovan tuulen ykstyyppikisat kisannut niin aika pieni on vauhtiero spinnulla/ilman spinnua. Eli sinänsä saatava LYS-hyöty lienee ehkä jo varsin riittävä, ellei sitten keli tyynny ja spinnuveneet ala ottamaan kaulaa, koska silloin spinnu-vähennys ei enää riitä.Jan wrote:Hmm,
Pitäisikö sitten ilmoittautua pelkästään fokalla, varsinkin kuin ei ole tiedossa yhtään gastia vielä. Oikeasti pitäisi varmasti ilmoittautua ilman spinnukin mutta siitä voisikin sitten tulla jo liian tylsää.
Jos nyt olisi taas jaksanut ajatella, olisi varmaan kannattanut ilmoittautuakin fokalla, koska jos keli pysyy tuollaisena, niin eipä genuaa kuitenkaan nostettaisikaan.
Ja 12 m/s on ihan tarpeeksi horroria veneessä, jossa miehistöpaino on kuitenkin "liian vähän".
LYS-kisat kannattaa ajaa ilman spinnua aina, jos tuulee enemmän kuin 7-8 m/s. Raja tippuu jonnekin 5-6 m/s tai jopa alle, jos radassa ei ole plattista.
Fokalla raja menee kutakuinkin samoissa lukemissa.
Juuri tästä syystä LYS-säännössä on 96-tunnin sääntö eli kisavarustus pitää päättää ennenkuin tietää paljonko tuulee. Nykyisillä ennustuksilla pitäisi ehkä lisätä pari vuorokautta?
En ymmärrä tosin mitä järkeä on jättää spinnu tai genua käyttämättä, jos sellaiset on ja ei ole yksipurjehduksella tai halua kokeilla/säästää purjeita. Jos voittaa taktikoinnin ansioista, tuleeko siitä hyvä fiilis? Jos onkin kevyttä plattista, harmittaako? Itse vastaan ei ja kyllä, joten jätän taktikoinnit muille, vaikka olisin yksin. Jotenkin tuntui tosin jo huvittavalta, kun ajoin yhden seuramme iltakisan yksin "spinnulla" 10 m/s tuulessa, kun kaikki muut ilmoittautuivat ilman spinnua täydellä miehistöllä (meillä saa tehdä valinnan 4 minuuttia ennen starttia).
Onhan 12 m/s jo ikävän paljon, muttei nyt ehkä sentään horroria. Aika monessa kisassa on tuon verran ollut tänäkesänä, ainakin puuskissa, ja miehistöä ei ole mulla ollut yleensä kuin 2-3 ja kerran 4 (siis itseni mukaan lukien).
Joakim
Fokalla raja menee kutakuinkin samoissa lukemissa.
Juuri tästä syystä LYS-säännössä on 96-tunnin sääntö eli kisavarustus pitää päättää ennenkuin tietää paljonko tuulee. Nykyisillä ennustuksilla pitäisi ehkä lisätä pari vuorokautta?
En ymmärrä tosin mitä järkeä on jättää spinnu tai genua käyttämättä, jos sellaiset on ja ei ole yksipurjehduksella tai halua kokeilla/säästää purjeita. Jos voittaa taktikoinnin ansioista, tuleeko siitä hyvä fiilis? Jos onkin kevyttä plattista, harmittaako? Itse vastaan ei ja kyllä, joten jätän taktikoinnit muille, vaikka olisin yksin. Jotenkin tuntui tosin jo huvittavalta, kun ajoin yhden seuramme iltakisan yksin "spinnulla" 10 m/s tuulessa, kun kaikki muut ilmoittautuivat ilman spinnua täydellä miehistöllä (meillä saa tehdä valinnan 4 minuuttia ennen starttia).
Onhan 12 m/s jo ikävän paljon, muttei nyt ehkä sentään horroria. Aika monessa kisassa on tuon verran ollut tänäkesänä, ainakin puuskissa, ja miehistöä ei ole mulla ollut yleensä kuin 2-3 ja kerran 4 (siis itseni mukaan lukien).
Joakim