Tänään olisi tarkoitus lähteä viimeistelemään boatspeedejä ja hiomaan manööverejä Hankoa varten.
Näillä näkymin gastikoululaisia lähtee mukaan 4:
Maaria, Rea, Mikko H ja Matias.
Olga lähtee mukaan meidän omien junnujen kanssa treenaamaan jo pidemmällä tähtäimellä EspooGP:tä varten, gastikoululaiset jaotellaan tarpeitten mukaan Anneliin ja Lisbethiin ja Charlottasta hyppää olan yli ohjeistelemaan ainakin Harald ja sekalainen joukko muuta miehistöä.
Kokoontuminen on 1730 Kopun satamassa, josta suunnataan sääolojen mukaan joko Miessaarenselälle tai Melkin lähettyville.
Miessaarenselän vihreällä kepillä ja EMK:n kääntöpoijulla voi helposti harjoitella merkinkiertoja ja optimitapauksessa (lue tuulen suunta sopiva) lopuksi käydään pieni kryssi-lenssi-ratakisa osallistuvien veneitten. kesken.
FE-vesitreenit 20.6 Espoon/Helsingin edustalla
Ja harjoitukset sitten käytiin kolmen veneen voimin, tuloksena varmaan paljon hyödyllisiä asioita itse kullekin.
Twistin hakeminen isoon levangin siirrolla lienee yksi kiintoisa dilemma, Hangossa sitten näkee kulkeeko "twistitön" vene paremmin, koska paikallisen poppamiehen teesi oli että levanki keskelle ja skuutti kireälle.
Genuan skuuttipisteen paikka siirtyi ainakin Olgassa roimasti taaksepäin, ehkä tuottaen jopa paremman tuloksen ainakin nousukulman osalta. Eli vanhan/vähemmän vanhan Dacron-genuan omistajien kannattaa ehkä piruuttaan kokeilla miten vene kulkee jos skuuttipiste on merkittävästi totuttua taaempana esim. Olgassa säätö päätyi takaata katsoen viidenteen pykälään (4 tyhjää takaata) siinä missä yleensä genuaa on ajettu 9. tai 10. pykälässä.
FE-fliitti taitaa tästä keskittyä Juhannuksen viettoon, mutta Juhannuksen jälkeen pitänee alkaa katsastamaan miehistöjä Hankoa varten ja ties vaikka sen jälkeen ainakin Olga pistäytyisi merellä ennenkuin vene katoaa siirtomiehistön hoiviin.
Twistin hakeminen isoon levangin siirrolla lienee yksi kiintoisa dilemma, Hangossa sitten näkee kulkeeko "twistitön" vene paremmin, koska paikallisen poppamiehen teesi oli että levanki keskelle ja skuutti kireälle.
Genuan skuuttipisteen paikka siirtyi ainakin Olgassa roimasti taaksepäin, ehkä tuottaen jopa paremman tuloksen ainakin nousukulman osalta. Eli vanhan/vähemmän vanhan Dacron-genuan omistajien kannattaa ehkä piruuttaan kokeilla miten vene kulkee jos skuuttipiste on merkittävästi totuttua taaempana esim. Olgassa säätö päätyi takaata katsoen viidenteen pykälään (4 tyhjää takaata) siinä missä yleensä genuaa on ajettu 9. tai 10. pykälässä.
FE-fliitti taitaa tästä keskittyä Juhannuksen viettoon, mutta Juhannuksen jälkeen pitänee alkaa katsastamaan miehistöjä Hankoa varten ja ties vaikka sen jälkeen ainakin Olga pistäytyisi merellä ennenkuin vene katoaa siirtomiehistön hoiviin.