WHC # 11 9.9 2009
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Jotenkin noin?Joakim wrote:Oikein kelvollista kuvaa. Vieläkun Harald editoi alareunaan mittaritiedot on homma täydellistä!
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... _113MB_001
(Flash video flv, vain 23 Mt)
En ole aivan varma että datan ja videon synkkays on sekunnilleen oikea. Yli 10 se heittoa siinä ei ole. Käytin siis tekstiystä ja poltin sen kuvaan, tekstissä TWS ja BSP.
Työtoverinne varmaan ihmettelevät miksi istutte koneenne ääressä pää kallellaan vuoroin vasemmalle ja vuoroin oikealle

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jos nyt täydellisen haluat, pistä siihen vielä ainakin TWA ja sitten suodata arvoja, sillä nyt arvot hyppii niin paljon, että kyse lienee vain hetkellisestä datasta eikä samalla lailla suodatetusta kuin mittarissa näkyvä.harald wrote: Jotenkin noin?
Tuosta tosiaan aukeaa se, miksi toi näytti niin helpolta. Eihän kryssillä tuullut kuin 6-9 m/s, kun meillä oli 8-12 m/s ja toi 8 oli vain saaren takana hetken aikaa. Näyttääkö tuulimittarisi enemmän lenssillä vai osuuko tuuli vain paremmin tuohon spinnupätkään?
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Nuo tuulikulmat ovat radiaaneissa SeaTrace tiedostossa, enkä nyt jaksa lähteä selvittämään sen laskemista php:ssä.
Tuo data on tosiaan suodattamatonta, ja taitaa vielä olla niin että se on se hetkellinen arvo mikä laitteista on sillä yhdellä sekunnilla tullut, eli ei edes keskiarvotettua. Pitäisi saada parempaa dataa, suuremmalla näyttöönottotaajudella kuin yksi/3-5s.
Tuo data on tosiaan suodattamatonta, ja taitaa vielä olla niin että se on se hetkellinen arvo mikä laitteista on sillä yhdellä sekunnilla tullut, eli ei edes keskiarvotettua. Pitäisi saada parempaa dataa, suuremmalla näyttöönottotaajudella kuin yksi/3-5s.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Jaksoinhan.. Paitsi että °-merkki meni rikki...no nyt sekin toimii jo...
Päivitin sen flv-tiedoston niin, että se nyt sisältää myös TWA:n. Ei tosin ole jaettu 180°:lla, joten paaran halssit ovat 300°+ astetta.
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... _113MB_001
Kohta tulee taas asiakkaalta että se ei sittenkään vielä ole täydellinen, vaan....
Näyttää siltä että subi on vähän etuajassa, TWA kääntyy alas ennen aikojaan.
Päivitin sen flv-tiedoston niin, että se nyt sisältää myös TWA:n. Ei tosin ole jaettu 180°:lla, joten paaran halssit ovat 300°+ astetta.
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... _113MB_001
Kohta tulee taas asiakkaalta että se ei sittenkään vielä ole täydellinen, vaan....
Näyttää siltä että subi on vähän etuajassa, TWA kääntyy alas ennen aikojaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Nämä (kipparin subjektiivisesti tekemät , huomPanu wrote:Fokalla emme jääneen vauhdista juurikaan, mutta on vain niin paljon helpompi...
Emme nostaneet spinnua, vaan siis mamoilimme. Vanha uskollinen olisi saattanut tykätä kyttyrää ja toisaalta tuo st fokan skuutti keulakannella plokkaa tehokkaasti ankkuriboksin....

Jos kilpailumenestyksellisesti ilta ei ollut muistamisen arvoinen, niin muuten oli kyllä.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Hyvä kippari on sellainen joka tietää milloin on aika himmailla. Hyvä päätös Panu, jota ei tarvitse hävetä ollenkaan.
Toivottavasti Réa otti paljon kuvia ja saadaan ne jakoon. Kohta on pakko käynnistää FE-keräys jotta saadaan hovikuvaajalle parempi ja nopeampi kone.
Toivottavasti Réa otti paljon kuvia ja saadaan ne jakoon. Kohta on pakko käynnistää FE-keräys jotta saadaan hovikuvaajalle parempi ja nopeampi kone.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ähh, siis Rostedt&Finell ottivat spinnuhyvityksen ja sillä voittivat? Tuohan on ihan syvältä. Päätös pitäisi tehdä 96 tuntia ennen kisaa, vähintään. Oikeasti koko kaudelle minun mielestäni.Joakim wrote: Meillä oli yksi reivi puolella fleetillä 2. Spinnulla ei ajanut kukaan. Itse olisi ajanut ellei oma ja yhden gastin olo olisi ollut varsin puolikuntoinen, mutta ei se todellakaan noin helppoa olisi ollut enkä usko, että se olisi autttanut tuloksissa, varsinkin kun pahimmat kilpakumppanit ottivat spinnuhyvityksen kelin nähdessään.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Nyt kun katson sitä täyspitkää versiota teksteineen niin on selvää että tekstityksessä oleva data on kymmeniä sekunteja etu-ajassa. Töitä on tuossa vielä. Miten synkata, tämä on vaikeaa. Toivotaan nyt vielä että kameran kello (jota ei ole) ajoittaa videon kuitenkin niin, että sekunti on sekunti eikä jotain tuhannesosia päälle.harald wrote:Päivitin sen flv-tiedoston niin, että se nyt sisältää myös TWA:n. Ei tosin ole jaettu 180°:lla, joten paaran halssit ovat 300°+ astetta.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Pitkällisen suostuttelun ja käännyttelyn jälkeen - ok, suostun erittäin mielelläni moisen keräyksen kohteeksiharald wrote:Toivottavasti Réa otti paljon kuvia ja saadaan ne jakoon. Kohta on pakko käynnistää FE-keräys jotta saadaan hovikuvaajalle parempi ja nopeampi kone.

Sain ladatuksi ftp:lle 84 kuvaa ja sitten tulee herja, ettei onnistukaan loppuun asti (herjasi ihan suotta oikeuksista, onnistuihan se viime viikollakin). Kun kuvien vieminen ftp:lle katkesi, ei siinä ollut vielä kaikki kuvat, vaan n. 10 kpl olisi vielä tulossa. Enkä tiedä, pudottiko jotkut kuvat välistä vai mitkä jäivät latautumatta.
Kuvat näyttäisivät olevan ftp:llä, mutta en saa niitä kuitenkaan lisätyksi albumiin. Herjaa esim: Processing 'ftp://penti.org/incoming/2009-09-09-18-11-15.JPG' as file or URL.
Could not open as URL, file or directory.
Näetkö Harald, ovatko ne oikeasti siellä vai näyttääkö vain siltä?
Videoita en ole saanut vielä kamerasta ollenkaan ulos. Eivät tule muistikortinlukijalla samalla tavalla kuin kuvat.
Yritän huomenna uudestaan, nyt pakko saada unta. Vääntänyt näitä kuvia jo muutaman tunnin tuloksetta, huh huh..

Olisivat votittaneet ilman hyvitystäkin, mutta aivan syvältä tuo on. Idea on, että "perhepurjehtijat" mukamas saadaan paremmin mukaan, kun spinnuhyvityksen voi osoittaa 4 min ennen lähtöä keltaisella viirillä. Käytännössä johtanut siihen, että täysillä ja hyvillä miehistöilläkin kisaavat käyttävät tuota aina kun tuulee yli 7-8 m/s ellei sitten radassa ole piiitkä lensssi.harald wrote:Ähh, siis Rostedt&Finell ottivat spinnuhyvityksen ja sillä voittivat? Tuohan on ihan syvältä. Päätös pitäisi tehdä 96 tuntia ennen kisaa, vähintään. Oikeasti koko kaudelle minun mielestäni.
Niin se suodatus unohtui. Tuskin sulla mittaristossa pomppii TWA 28-52 kryssillä?harald wrote: Kohta tulee taas asiakkaalta että se ei sittenkään vielä ole täydellinen, vaan....
Täytyy kyllä ihastella teidän spinnuajoa tai paremminkin ajamattomuutta. Jos tosiaan oli 10-11 m/s ja ~120 TWA (TWA pomppii suodatuksen puuttuessa 110-150), ei heti tule mieleen toista venettä, jossa voisi joku mennä väärälle laidalle ja pinnamies katsella minne sattuu ja hakea juomapullon takaa. No okei Folkkarilla varmasti onnistuu myös. Tietysti aallottomuus oli tuossa suuri helpotus.
No näkyyhän ero ORC VPP:ssäkin. Sun 20 kn 120 TWA kertoo 7,7 kn vauhti ja 11,5 asteen kallistus, kun mulla luvut ovat 8,1 kn ja 32,6 asteen kallistus, joka käytännössä on meille tekemätön paikka. Jopa Comfortina 32 pitäisi kallistua 22,3 astetta ja täysin sama kuin sulla. Tarantella taas 27,6 astetta ja sama vauhti kuin mulla. Albin Express 28 ja 7,8. H 28,7 ja 7,6. Avance 24 sentään pääsee lähelle 15,4 6,9.
Teillä siis on kovassa tuulessa vauhtiedun lisäksi "helppousetu"!