Page 3 of 3

Posted: Wed Sep 08, 2010 23:31 pm
by Olli
Edessä oleva kuviokellunta ei oikein innostanut, kun prutkuteltiin koneella Haukilahteen. Yllätys oli kuitenkin positiivinen, kun keli olikin sitten jotenkuten purjehdittavissa. Hyvä ratavalinta oli, ja lyhennys juuri oikeaan paikkaan.

Veneessä oli Heikki, Mikko ja Ville. Saatiin haettua linjalta hyvä tyhjä paikka, ja vauhtiakin saatiin viivalle. Spinnu nousi heti paukusta, ja päästiin hyvin keulille. Ongelmana oli vain ylempänä ajanut Vindungen, joka olisi päästettävä jossain kohtaa ohi. Kivistä mentiin aika läheltä, joten siinä ei ohi mahtunut, mutta sen jälkeen ei juuri enää hyödyttänyt pyristellä vastaan. Vindungen ohitti nätisti melko kaukaa, ja meillekin jäi vähän tuulta.

Kevyen kelin kryssi on aina niin vaikeaa, varmaan taas tuli ajettua liian ylös. Charlottaa olisi tietysti pitänyt väistää perän takaa, vendassa hävittiin paljon enemmän.

Mukava kisa, olut oli kylmää, ja radat saisi aina lyhentää näin, jotta olisi lyhyempi matka ajaa Hoskille takaisin 8)

Posted: Wed Sep 08, 2010 23:33 pm
by harald
Salamaakin nopeampi tulospalvelu, oikea nörtin ilme vielä :)

Posted: Wed Sep 08, 2010 23:39 pm
by harald
Petri wrote:
Olli wrote:
harald wrote:Nyt olisi kyllä kiva nähdä lissun track.
Mikset käy katsomassa?
Lisbeth ei mielestäni tainnut ajaa paskoissa siinä Rönnkobbenia kohti tultaessa, mutta mistä johtuu selvä ero nousukulmassa kun muuten krysseillä menitte aika samoja kulmia?

Vai onko siinä sitten ollut juuri piinausta aiemmin ja normikulmaa ajamista sitten ko. halssilla?
Ai kun tietäisi. Sellaisen pikkuhuomion tein että Lissu ajaa kyllä hyviä kulmia, mutta hiukan hitaasti. Liian ylös? Sitten kun vauhtia on pari kymppiä enemmän nousee venee itsekseen taas ylös.

Ja edelleen näytti Kuutin kuvassa (2) siltä että kovin avonaisella isolla ajettiin. En ole varma tuosta, sillä vertailukuvaa meistä ei ole. Brummerin Mikko on aina sanonut että skuuttaa vain kovempaa. No, sitä ollaan tehty aina kun on uskallettu. Ehkä se on siinä sitten?

Posted: Wed Sep 08, 2010 23:48 pm
by harald
Mitä nyt pikaisesti katsoin niin vihreän viitan jälkeen ei kyllä vauhti- tai höjdieroa ole. Meidän parin vendan jälkeen me ajetaan 3,8 knotsia ja Lissu 3,2-3,4 kn. Kuten sanoin, olisin halunnut ajaa kovempaa ja mielestäni Lissu ajoi hiukan liian ylös.

Tracki kädessä on helppo olla viisas ja kertoa että VMG oli meidän menetelmällä suurempi.

Posted: Wed Sep 08, 2010 23:58 pm
by Olli
harald wrote: Ja edelleen näytti Kuutin kuvassa (2) siltä että kovin avonaisella isolla ajettiin. En ole varma tuosta, sillä vertailukuvaa meistä ei ole. Brummerin Mikko on aina sanonut että skuuttaa vain kovempaa. No, sitä ollaan tehty aina kun on uskallettu. Ehkä se on siinä sitten?
No nyt ei taas noi kuvat näy, vaikka äsken näkyi. Tänään ajoin levanki keskellä, ja skuuttasin tiukempaan kuin yleensä, takaliikki sulki ylhäältä, jos ylälattaa katsoi puomin alta, se taittoi takaa selvästi sisään. Ylempi liehu lensi alle puolet ajasta. En nyt sitten tiedä kuinka tiukkaan tota pitäisi kiristää, mutta väittäisin ettei tämän vuotisen aramidipurjeen trimmiä voi kopioida 6 vuotta purjehdittuun dacronpurjeeseen.

Posted: Thu Sep 09, 2010 00:01 am
by Petri
harald wrote:Salamaakin nopeampi tulospalvelu, oikea nörtin ilme vielä :)
Kuutti uppaa vähän erilailla pakattuja kuvia tuonne, nyt kaikkien kuvien pitäisi olla nähtävillä mutta suorat kuvalinkit eivät välttämättä enää skulaa. Ohessa korjattuna, prkl vittuillaan vielä :)

Posted: Thu Sep 09, 2010 00:08 am
by harald
Olisiko mahd. saada FEne kuvista kopiot meidän WHC-galleriaan? Jos ja kun google tekee konkan olisi kiva että jossain on muinaislöytöjä. Nimim: internetarkeologi

Posted: Thu Sep 09, 2010 00:09 am
by harald
Olli wrote: No nyt ei taas noi kuvat näy, vaikka äsken näkyi. Tänään ajoin levanki keskellä, ja skuuttasin tiukempaan kuin yleensä, takaliikki sulki ylhäältä, jos ylälattaa katsoi puomin alta, se taittoi takaa selvästi sisään. Ylempi liehu lensi alle puolet ajasta. En nyt sitten tiedä kuinka tiukkaan tota pitäisi kiristää, mutta väittäisin ettei tämän vuotisen aramidipurjeen trimmiä voi kopioida 6 vuotta purjehdittuun dacronpurjeeseen.
Ei varmaan voi, mutta kyllä omasta mielestäni ajoimme melko samaa vauhtia ja höjdiä liian usein jotta tuntisin itseni turvalliseksi.

Lisää näitä kisoja please.

edit: Tuo sisäänskuuttaaminen on sitten myös veikeää siinä mielessä että vaikka sillä hetkellä kun skuuttaa sisään tuntuu siltä että se taittuu liian usein, niin kun keskittyy ajamaan tarkasti ja ison kiihdytys vuorostaan vaikuttaa genoan virtaukseen ja vauhti nousee = tulee höjdiä lisää (tähän menee minuutti) niin yhtäkkiä se lentääkin useammin taas kun apparentti on kääntynty eteen.

Se on myönnettävä että tämä oli otollinen mittarilentokeli. Nexus auttoi ja paljon.