WHC 11/2010
Rannalla tehtiin tietoinen valinta purjehduksellisesta radasta koska vitosrata olisi ollut taas hieman slöörailua vaikka tuuli vähän kääntyilikin lähdön lähestyessä. Kakkosrata ja lyhennys tarjosi kunnon kryssi-lenssi-purjehdusta loppuun saakka ja lopulta kaikki veneet saatiin maaliin ennen pimeää.
Universumin nopein tulospalvelu koki pieniä hidasteita kohmeisista sormista ja hitaasta GPRS-yhteydestä (missä hitossa 3G on kun sitä tarvitaan), joten parantamisen varaa on vielä.
Neaa vastaan on jätetty protesti ratarikosta, joten tulokset ovat vielä siltä osin avoimet.
Universumin nopein tulospalvelu koki pieniä hidasteita kohmeisista sormista ja hitaasta GPRS-yhteydestä (missä hitossa 3G on kun sitä tarvitaan), joten parantamisen varaa on vielä.
Neaa vastaan on jätetty protesti ratarikosta, joten tulokset ovat vielä siltä osin avoimet.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11322
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Veneessä tänään minä, Pone, Peik ja Freda. Koneella siirtymisen jälkeen lähdimme vähän tunnustelemaan tuulia ja trimmit natsasivat heti paikalleen. Spinnua emme edes viitsineet kokeilla kun näimme miten Lisbeth harjoitteli, oli selvää että spinnulla pääsisi sekä vihreälle että P-E portille.
Lautakunta arpoi sitten kakkosradan, joka oli varmaan tällä tuulella paras vaihtoehto. Etenkin kun lautakuntakumpparista oli jotain lupauksia.
Lähdössä olimme omasta mielestäni hitaita, aivan liian lähellä ulkopoijua ja aivan liian aikaisin. Niin ne viimeiset 30 s menivät hujauksessa ja olimmekin aivan hyvin liikkeellä paukun tullessa. Takaa tuli Vindungen, ja Lisbeth otti altamme keskemmältä viivaa aivan nappistartin. Vindungen nosti päällemme, mutta siihen leikkiin en halunnut ryhtyä koska alas piti päästä kohti vihreää. Tilannetta olisi vain pahentanut yläbaanaani.
Lähtösuoralla järjestys siis Lisbeth, Vindungen ja me. Muut sitten takana. Aika vähän veneitä loppujen lopuksi. Pitkää Lisbeth kamppaili pitääkseen Vindungenin takanaan, mellstenin keskikareikon ohi. Jossain vaiheessa Lisbethkin halusi ajaa kohti merkkiä, ja tässä pääsi sitten VU vasta Lisbethtistä ohi. Edessä tapahtuneen seikkailun aikana saimme ehkä hitusen kiinni sen mitä hävisimme kun VU ajoi päältämme ohi.
Vihreän kiersi ekana VU, Lisbeth ja sitten me. T-mini ja Anneli olivat seuraavat vuorossa pienen kaulan turvin. Kierto onnistui hyvin vauhdin ja höjdin muodossa heti merkin luona.
Styyran kryssihalssi oli se, joka toi lähemmäs miessaaren itäpäätä ja jatkoimme VU:n ja Lisbethin takana. Näytti vähän siltä että Lissu ajoi liian ylös, tai ainakin omasta mielestäni olisin halunnut ajaa vähän kovempaa. Tästä syystä valuimme pikkuhiljaa enemmän ja enemmän Lissun paskoihin. Teimme siis vendan kohti Miessaarta. Tämä oli ehkä hiukan onnekas ratkaisu, sillä lähempänä miessaarta oli vähän enemmän painetta.
Kun kohtasimme seuraavan kerran VU ohitti selvästi edessä paaralla, mutta Lisbeth vendasi allemme jostain syystä. Lissu jäi pari veneenmittaa meidän leen puolelle, ilman paskoja kuitenkin. Olisiḱo Lissun kannattanut ehkä ennemmin väistää, ja jatkaa oikeaan laitaan?
Vendasimme kohti punaista Stora Ådholmenin tasalla, ja jatkoimme länteen kohti miessaaren rantoja. Arvasimme ja uskoimme että siellä olisi enemmän tuulta. Lissu seurasi kiltisti perässä.
Kiersimme Rönnkobbenin P-puolelle olevan isohkon kiven, vendojen minimoinnin toivossa. Kun purjehdimme kohti Rönnkobbenia kuului kumiveneen pärinin yli tuttu ääni, eli Petri. Arvasimme tässä kohtaa että lyhennys tulee mutta koska Blue Café tuli lujaa kohti ylämerkkiä arvasimme että ei seuraavalle merkille vielä.
Kiersimme merkin VU:n takana, ja spinnu nousi merkillä tosin rivakasti. Kun VU jatkoi kohti Rönnkobbenia me jiippasimme takaisin kohti miessaarta. Tämä taisi olla hyvä ratkaisu, sillä Hiljakaan ei ottanut ollenkaan kaulaa meihin nähden rönnkobbenin luona. Jiippasimme kerran ja kokka kohti punaista viittaa jonka luota rupesi kuulumaan tuplatöräytyksiä. Maaliin n 2,5 min VU:n perässä ja takana oli paljon vettä meidän ja seuraavan veneen välissä.
Kuten ehkä luitte jo, tuli tuossa kelissä meille outo ylivoimainen voitto. Kiitos ja kumarrus tästä, hauskaa oli ja fiilis veneessä oli iltapäivän säähavainnoista ja tiukasta rankingtilanteesta huolimatta rento, määrätietoinen ja keskittynyt.
Lautakunta arpoi sitten kakkosradan, joka oli varmaan tällä tuulella paras vaihtoehto. Etenkin kun lautakuntakumpparista oli jotain lupauksia.
Lähdössä olimme omasta mielestäni hitaita, aivan liian lähellä ulkopoijua ja aivan liian aikaisin. Niin ne viimeiset 30 s menivät hujauksessa ja olimmekin aivan hyvin liikkeellä paukun tullessa. Takaa tuli Vindungen, ja Lisbeth otti altamme keskemmältä viivaa aivan nappistartin. Vindungen nosti päällemme, mutta siihen leikkiin en halunnut ryhtyä koska alas piti päästä kohti vihreää. Tilannetta olisi vain pahentanut yläbaanaani.
Lähtösuoralla järjestys siis Lisbeth, Vindungen ja me. Muut sitten takana. Aika vähän veneitä loppujen lopuksi. Pitkää Lisbeth kamppaili pitääkseen Vindungenin takanaan, mellstenin keskikareikon ohi. Jossain vaiheessa Lisbethkin halusi ajaa kohti merkkiä, ja tässä pääsi sitten VU vasta Lisbethtistä ohi. Edessä tapahtuneen seikkailun aikana saimme ehkä hitusen kiinni sen mitä hävisimme kun VU ajoi päältämme ohi.
Vihreän kiersi ekana VU, Lisbeth ja sitten me. T-mini ja Anneli olivat seuraavat vuorossa pienen kaulan turvin. Kierto onnistui hyvin vauhdin ja höjdin muodossa heti merkin luona.
Styyran kryssihalssi oli se, joka toi lähemmäs miessaaren itäpäätä ja jatkoimme VU:n ja Lisbethin takana. Näytti vähän siltä että Lissu ajoi liian ylös, tai ainakin omasta mielestäni olisin halunnut ajaa vähän kovempaa. Tästä syystä valuimme pikkuhiljaa enemmän ja enemmän Lissun paskoihin. Teimme siis vendan kohti Miessaarta. Tämä oli ehkä hiukan onnekas ratkaisu, sillä lähempänä miessaarta oli vähän enemmän painetta.
Kun kohtasimme seuraavan kerran VU ohitti selvästi edessä paaralla, mutta Lisbeth vendasi allemme jostain syystä. Lissu jäi pari veneenmittaa meidän leen puolelle, ilman paskoja kuitenkin. Olisiḱo Lissun kannattanut ehkä ennemmin väistää, ja jatkaa oikeaan laitaan?
Vendasimme kohti punaista Stora Ådholmenin tasalla, ja jatkoimme länteen kohti miessaaren rantoja. Arvasimme ja uskoimme että siellä olisi enemmän tuulta. Lissu seurasi kiltisti perässä.
Kiersimme Rönnkobbenin P-puolelle olevan isohkon kiven, vendojen minimoinnin toivossa. Kun purjehdimme kohti Rönnkobbenia kuului kumiveneen pärinin yli tuttu ääni, eli Petri. Arvasimme tässä kohtaa että lyhennys tulee mutta koska Blue Café tuli lujaa kohti ylämerkkiä arvasimme että ei seuraavalle merkille vielä.
Kiersimme merkin VU:n takana, ja spinnu nousi merkillä tosin rivakasti. Kun VU jatkoi kohti Rönnkobbenia me jiippasimme takaisin kohti miessaarta. Tämä taisi olla hyvä ratkaisu, sillä Hiljakaan ei ottanut ollenkaan kaulaa meihin nähden rönnkobbenin luona. Jiippasimme kerran ja kokka kohti punaista viittaa jonka luota rupesi kuulumaan tuplatöräytyksiä. Maaliin n 2,5 min VU:n perässä ja takana oli paljon vettä meidän ja seuraavan veneen välissä.
Kuten ehkä luitte jo, tuli tuossa kelissä meille outo ylivoimainen voitto. Kiitos ja kumarrus tästä, hauskaa oli ja fiilis veneessä oli iltapäivän säähavainnoista ja tiukasta rankingtilanteesta huolimatta rento, määrätietoinen ja keskittynyt.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ennenkuin Palle tulkitsee tuota väärin, niin todettakoon että Harald varmaankin lähinnä kuuli meidän keskinäisiä puheita kumpparissa, mitään keskustelua Charlottan kanssa ei käyty.harald wrote: Kiersimme Rönnkobbenin P-puolelle olevan isohkon kiven, vendojen minimoinnin toivossa. Kun purjehdimme kohti Rönnkobbenia kuului kumiveneen pärinin yli tuttu ääni, eli Petri. Arvasimme tässä kohtaa että lyhennys tulee mutta koska Blue Café tuli lujaa kohti ylämerkkiä arvasimme että ei seuraavalle merkille vielä.
Ja kävimme merkillä lähinnä katsastamassa tuulta/kuvaamassa, punainen keppi toimi kuitenkin niin hyvänä ylämerkkinä että olisi kilpailullisesti ollut tyhmää lyhentää rata jo sinne.
Tai mikä olennaisempaa, jos siinä olisi alkanut huutelemaan jotain neuvoja niin kutakuinkin koko Suomenlahti olisi kuullut ne samat neuvotharald wrote:Palle oli jo tekstarien muodossa protestoimassa sitä että ajoitte noin lähellä, ja epäili vilppiä sekä fuskusta. Ihan kuin teidän veneestä olisi mitään apua huutamalla voinut antaa

Viralliset tulokset
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=190
Joo, Tyynen voittamiseksi pitäisi saada tuntuva sijaparannus normaaliin, että poisheittojen jälkeen plussaa tulisi runsaasti ja Tyynelle jumbopään sijoitus.harald wrote:Nousu 8. sijalta 5:elle ei olisi huono homma teille. Pari pykälää vuodessa on normi-parannus.
Voittakaa Tyyne vikassa. (ai niin, ei se riitä)
Toisaalta nousu selittynee paljolti kilpailijoitten katoamiselta, ihan samat veneet meidän yläpuolella ovat kuin aiempinakin vuosina, mitään kehitystä ei sillä saralla ole tapahtunut. Ja toisaalta kun kokonaisosallistujamäärät ovat tippuneet, niin FE-rankingiin pisteitä taitaa tulla ~saman verran kuin aiemminkin

Kuvia alkaa löytymään täältä:
http://picasaweb.google.com/kuutti.heikkila/Whc11
Picasan pakkausalgoritmi tekee noista "pikkukuvista" vähän suttuisemman näköisiä kuin ovatkaan, johtuen mielenkiintoisista valoituksista jne. Ja kuvat ovat ehkä enemmän visuaalisia kuin niinkään purjehduksellisia
http://picasaweb.google.com/kuutti.heikkila/Whc11
Picasan pakkausalgoritmi tekee noista "pikkukuvista" vähän suttuisemman näköisiä kuin ovatkaan, johtuen mielenkiintoisista valoituksista jne. Ja kuvat ovat ehkä enemmän visuaalisia kuin niinkään purjehduksellisia

Last edited by Petri on Wed Sep 08, 2010 23:20 pm, edited 2 times in total.
Lisbeth ei mielestäni tainnut ajaa paskoissa siinä Rönnkobbenia kohti tultaessa, mutta mistä johtuu selvä ero nousukulmassa kun muuten krysseillä menitte aika samoja kulmia?Olli wrote:Mikset käy katsomassa?harald wrote:Nyt olisi kyllä kiva nähdä lissun track.
Vai onko siinä sitten ollut juuri piinausta aiemmin ja normikulmaa ajamista sitten ko. halssilla?