Page 2 of 2

Posted: Thu Aug 05, 2010 14:32 pm
by harald
Oikeassa Ville olit, ujeltaa. Pitää koittaa ensin sitomalla vähän kuminarua spiraalina hekin ympäri parin metrin matkalla.

Posted: Sun Aug 15, 2010 20:39 pm
by harald
Nyt on sitten kumispiraalia, jonka toimintaa en ole päässyt testaamaan vielä. Sen lisäksi vielä hiilikuitu L-profiilinpala (tänks Roba) josta on tarkoitus tehdä T-kiinnike veneen pohjaan.

Image Image Image

Posted: Mon Aug 16, 2010 19:59 pm
by harald
Sahattu polvia:
Image
Sen jälkeen pitää miettiä pitääkö suurenevan kulman takia laittaa sitloodan pohjan takaseinän läpivientien taakse ohjausploki keventämään kuormaa siinä kohtaa.

Posted: Tue Aug 17, 2010 21:07 pm
by harald
Image Image
Araldite 2000 tjms on nyt post-cure vaiheessa lämppärin avulla. Toivottavasti pysyy. Valitettavasti tuo epoksi oli kuvausta juoksevampaa ja sitä on vähän siellä täällä.

Posted: Tue Aug 17, 2010 21:55 pm
by harald
Image Image
Epoksin tarkka tyyppi on näköjään 2011A. 11 MPa pitäisi kestää, mitä se nyt sitten tekee kilo(pondeissa) per neliö?

edit: http://www.matweb.com/tools/unitconverter.aspx kertoo että 11 MPa vastaa 112 kg(f)/cm². Tuossa on 140 cm², joten vetoa tuon liimauksen pitäisi kestää 15 tonnia?! Taitaa olla niin että allaoleva gelkkari/lasikuitu repeää ennen sitä. Turhan isoja ja raskaita hiilarlaippoja tuli siis laitettua. noh..

edit: Tuo oli "lap shear" voima.

Posted: Wed Aug 18, 2010 22:18 pm
by harald
Heureka, se kesti:
Image
Todella toimiva! Vielä pitää kaivella jostain ohjausrissat köydelle siinä kohtaa missä se lävistää sitloodan takaseinän niin avot!

Posted: Wed Aug 18, 2010 22:34 pm
by harald
Ai niin, se hekki on aivan täysin äänetön tuolla kuminauhavirittelyllä!

Posted: Fri Oct 22, 2010 11:32 am
by harald
Tuossa vielä toinen kuva mastokraanan alta katsottuna:
Image