WHC #12 16.9.2009
- harald
- Hallitus
- Posts: 11426
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Lupaillaan paljon taas, 9 m/s länsilounaasta. Tosiasia on kuitenkin se, että harmajalla on edelleen vain 4 m/s. Emäsalossa kyllä lounaasta 9 m/s (10 puuskissa) ja Mäkiluodossakin 7 (9).
No, ehkä se tuulialue tulee ja saadaan huutaa jihaata lähtösuoralla?
No, ehkä se tuulialue tulee ja saadaan huutaa jihaata lähtösuoralla?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jep, tuleekin taas vaikea päätös purjeen suhteen, 7m/s Harmajassa ei oikein ihan riitä kolmoseen, kun saariston suojissa ei kuitenkaan tuule ja inside-kontaktit lautakuntaan uumoilevat kolmos/kakkosrataa. Tosin, eipä noita vaihtoehtoja oikein olekaan enempää. Jonkin verran keskustelua kyllä on ollut muutenkin ratojen uudistamisesta/orderien muuttamisesta, nyt kun käytännössä ykkösradan ajattaminen on miltei mahdotonta ellei myrskyä kun 21.15 on kohtalaisen tiukka aikamääre ison luokan hitaimmille, jostain Delaysta puhumattakaan.harald wrote:No nyt on jo aika kauan ollut 7 m/s grååhaarassa.
Ennusteet eivät aivan vastanneet todellisuutta ja lähdössä oli jopa aika kevyt tuuli. Miehistöksi rekrysin taas Sillanpään Jarmon ja sitten ahdistelin toisen "kisaveneeni" kipparin mukaan, keulassa Jaska taas tuttuun tapaan.
Lähtö oli erittäin hyvä, tuttuun tapaan yksin yläpoijulla, Fuugan päällä joka yritti vähän nostatella mutta vaikka meilläkin meni spinnunostossa _todella_ kauan johtuen hieman gastien tottumattomuudesta, niin pääsimme silti peittämään Fuugan ja erkka jäi seisomaan...hetken päästä katsahdus taakse ja selvisi, että käytännössä johdamme fleettiä, AB painoi toki kovempaa alempana mutta niin pitäisikin ja Vindungen puski vieläkin alempaa kohti merkkiä, mutta kaikki muut veneet pysyivät kiltisti takana.
Ylämerkillä hommat sitten menivätkin vähän reisille, spinnulasku sujui ongelmitta mutta puomin kanssa meni sen verran pitkään, että jouduimme matelemaan V:n ja AB:n paskoissa niin pitkään että muu fleetti otti kiinni ja vendan teko meni vähän myöhäiseksi. Vendan jälkeen arvioin leikkaria ja ettei leikkari menisi ihan överiksi, yritin vendata vielä kohtalaisen paljon Charlotan alle...no, pieleenhän se meni, Charlotta puski kovempaa ohi ja kohta oltiinkin sitten paskajunassa menossa kohti merkkiä, Lisbethkin vielä tuli siinä iholle ja taisi vetää ohikin merkinkierrossa. En tiedä olisiko pitänyt ottaa tikki vapaisiin tuuliin, kun kuitenkin olimme selvästi leikkarin yli jo siinä vaiheessa ja huolimatta paskatuulista pääsimme helposti merkille. Väärään suuntaanhan se venda olisi vienyt ts. mielestäni ei olisi kannattanut. Lenssillä sitten Lissusta ohi, Olli ainakin varmasti pääsi näkemään meidän keulan _hyvin_ läheltä
Miessaaren selän eteläinen vihreä tuli otettua oikein, kun ei nyt muista oliko sillä väliä, kun ordereita on salakavalasti muuteltu vuosien varrella ja en ole tainnut edes lukea tämän vuoden ordereita läpi.
Lenssillä erot eivät muuttuneet oikeastaan mihinkään suuntaan, punaisen kepin jälkeen tuulikulma tiukkeni ja muuttui meille mahdottomaksi, Lisbeth pääsi silti jotenkin ajamaan ylemmäs spinnun kanssa ja käytännössä ottivat meidät kiinni kun laskin vähän kurssia että spinnu saataisiin alas ja sisäpaikan turvin ohittivatkin meidät.
Kryssillä sitten ajelinkin kiltisti Lisbethin perässä (toki aina vähän ylempänä) mutta ilmeisesti silti sittenkin hieman paskoissa koska takaatulevat ottivat meitä kokoajan kiinni. SM:n alta jouduin dyykkaamaan oikein kunnolla, mutta toisaalta se kannatti, koska "oikea" laita veti paremmin ja seuraavassa kohtaamisessa jouduinkin hieman säikäyttämään Klasia, kun eivät ollenkaan huomanneet meitä paaralla ollessaan. Liekö tapahtuma sitten säikäyttänyt heitä liikaa, kun eivät sitten loppukisankaan aikana päässeet ohi, vaikka siihen asti olivat ehkä kulkeneet nopeammin.
Huolimatta Annelista takana, päätin silti toteuttaa omia taktisia virheit...ratkaisuita ja ajaa suoraan etelään Miessaarenselän eteläisen vihreän luokse, mikä sinänsä ehkä toimikin, Anneli taisi jäädä kauemmas taakse.
Loppukisa olikin aika jonossa ajelua, juutuin Miessaaren selän ylemmälle vihreällä Fuugan ja Devonin paskoihin, mutta kun kokka osoitti suoraan maaliin, päädyin sitten vain köröttelemään siinä perässä maaliin asti.
Ihan ok päätös kisakaudelle, uskoisin että pisteitä kertyi siinä määrin että poisheittojen turvin ohitamme Sea Monkeyn kokonaistilanteessa, eli sinänsä kehitystä viime vuodesta tapahtui, olkoonkin että koko syyskausi meni miten sattui gastitilanteesta johtuen.
Videotakin otin, mutta johtuen juuri siitä että mukana oli taas ekaa kertaa pitkään aikaan veneessä purjehtivia ihmisiä, manööverit yms. eivät ehkä ole kaikkein hienostuneimpia, eli vittuilun takia voisi kyllä pitää tuon ihan vain muistikortilla säilössä
Lähtö oli erittäin hyvä, tuttuun tapaan yksin yläpoijulla, Fuugan päällä joka yritti vähän nostatella mutta vaikka meilläkin meni spinnunostossa _todella_ kauan johtuen hieman gastien tottumattomuudesta, niin pääsimme silti peittämään Fuugan ja erkka jäi seisomaan...hetken päästä katsahdus taakse ja selvisi, että käytännössä johdamme fleettiä, AB painoi toki kovempaa alempana mutta niin pitäisikin ja Vindungen puski vieläkin alempaa kohti merkkiä, mutta kaikki muut veneet pysyivät kiltisti takana.
Ylämerkillä hommat sitten menivätkin vähän reisille, spinnulasku sujui ongelmitta mutta puomin kanssa meni sen verran pitkään, että jouduimme matelemaan V:n ja AB:n paskoissa niin pitkään että muu fleetti otti kiinni ja vendan teko meni vähän myöhäiseksi. Vendan jälkeen arvioin leikkaria ja ettei leikkari menisi ihan överiksi, yritin vendata vielä kohtalaisen paljon Charlotan alle...no, pieleenhän se meni, Charlotta puski kovempaa ohi ja kohta oltiinkin sitten paskajunassa menossa kohti merkkiä, Lisbethkin vielä tuli siinä iholle ja taisi vetää ohikin merkinkierrossa. En tiedä olisiko pitänyt ottaa tikki vapaisiin tuuliin, kun kuitenkin olimme selvästi leikkarin yli jo siinä vaiheessa ja huolimatta paskatuulista pääsimme helposti merkille. Väärään suuntaanhan se venda olisi vienyt ts. mielestäni ei olisi kannattanut. Lenssillä sitten Lissusta ohi, Olli ainakin varmasti pääsi näkemään meidän keulan _hyvin_ läheltä

Miessaaren selän eteläinen vihreä tuli otettua oikein, kun ei nyt muista oliko sillä väliä, kun ordereita on salakavalasti muuteltu vuosien varrella ja en ole tainnut edes lukea tämän vuoden ordereita läpi.
Lenssillä erot eivät muuttuneet oikeastaan mihinkään suuntaan, punaisen kepin jälkeen tuulikulma tiukkeni ja muuttui meille mahdottomaksi, Lisbeth pääsi silti jotenkin ajamaan ylemmäs spinnun kanssa ja käytännössä ottivat meidät kiinni kun laskin vähän kurssia että spinnu saataisiin alas ja sisäpaikan turvin ohittivatkin meidät.
Kryssillä sitten ajelinkin kiltisti Lisbethin perässä (toki aina vähän ylempänä) mutta ilmeisesti silti sittenkin hieman paskoissa koska takaatulevat ottivat meitä kokoajan kiinni. SM:n alta jouduin dyykkaamaan oikein kunnolla, mutta toisaalta se kannatti, koska "oikea" laita veti paremmin ja seuraavassa kohtaamisessa jouduinkin hieman säikäyttämään Klasia, kun eivät ollenkaan huomanneet meitä paaralla ollessaan. Liekö tapahtuma sitten säikäyttänyt heitä liikaa, kun eivät sitten loppukisankaan aikana päässeet ohi, vaikka siihen asti olivat ehkä kulkeneet nopeammin.
Huolimatta Annelista takana, päätin silti toteuttaa omia taktisia virheit...ratkaisuita ja ajaa suoraan etelään Miessaarenselän eteläisen vihreän luokse, mikä sinänsä ehkä toimikin, Anneli taisi jäädä kauemmas taakse.
Loppukisa olikin aika jonossa ajelua, juutuin Miessaaren selän ylemmälle vihreällä Fuugan ja Devonin paskoihin, mutta kun kokka osoitti suoraan maaliin, päädyin sitten vain köröttelemään siinä perässä maaliin asti.
Ihan ok päätös kisakaudelle, uskoisin että pisteitä kertyi siinä määrin että poisheittojen turvin ohitamme Sea Monkeyn kokonaistilanteessa, eli sinänsä kehitystä viime vuodesta tapahtui, olkoonkin että koko syyskausi meni miten sattui gastitilanteesta johtuen.
Videotakin otin, mutta johtuen juuri siitä että mukana oli taas ekaa kertaa pitkään aikaan veneessä purjehtivia ihmisiä, manööverit yms. eivät ehkä ole kaikkein hienostuneimpia, eli vittuilun takia voisi kyllä pitää tuon ihan vain muistikortilla säilössä

Veikeä juttu muuten noissa trackeissa, vaikka tossa trackissa
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=86
Ajankohdalla 15:23 (timestamppi taitaa olla pielessä) näyttäisi siltä että vendattaisiin Charlottan alle niin todellisuudessa (videolta katsottuna) Charlotta oli vielä kaukana, niin kaukana ettei sitä edes näy videossa.
Onhan noissa gepseissä toki jonkinlainen epätarkkuus tottakai, mutta toki hieman pakottaa miettimään uusiksi kovin tarkkoja tracki-analyysejä.
Edit:
Sieltä ne tulee
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=165
Heheh, 7 sekuntin sisällä 4 venettä ja kerrankin me oltiin se joka siitä hyötyy...onneksi on tuttu lautakunta
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=86
Ajankohdalla 15:23 (timestamppi taitaa olla pielessä) näyttäisi siltä että vendattaisiin Charlottan alle niin todellisuudessa (videolta katsottuna) Charlotta oli vielä kaukana, niin kaukana ettei sitä edes näy videossa.
Onhan noissa gepseissä toki jonkinlainen epätarkkuus tottakai, mutta toki hieman pakottaa miettimään uusiksi kovin tarkkoja tracki-analyysejä.
Edit:
Sieltä ne tulee
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=165
Heheh, 7 sekuntin sisällä 4 venettä ja kerrankin me oltiin se joka siitä hyötyy...onneksi on tuttu lautakunta

- harald
- Hallitus
- Posts: 11426
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=86
Erinäisten kommunikaatiokatkosten takia, ja osin myös kovan tuulen lupausten takia meitä oli sitten viisi tänään. Minä, Jeppe, Peik, Kentzo ja Sampsa. Viidellä on jo aika ahdasta trimmajan edes tehdä venda...
Vähän jännityneisyyttä oli omissa housuissa, sillä laskin että kahdeksan ykköstä on jo plakkarissa ja kun yhdeksän parasta lasketaan oli selvää että tämä oli vähän pakkovoitti, vaikka kokonaistilanteeseen se ei enää vaikuttaisikaan. Harvoin, jos edes ikinä saa sellaisen mahdollisuuden ajaa tällaista sarjaa iltakilpailuissa. Tämän tulen kyllä muistamaan, ei samalle kaudella saa sattua näin paljon onnea, hyviä gasteja, oikeita valintoja ja vauhtia..
Lähdettiin satamasta hienoon iltakeliin, tuulta ja aurinkoa vaikka päivällä sade rummutti melkein kuuroksi. Kolmosella lähdetiin satamasta mutta muutaman vendan jälkeen tuli selväksi että tuuli oli reikäinen ja miehistönpainokin sen suuruinen, melkein puoli tonnia että ykkönen on tarpeen. Vaihdettiin vihreällä siihen ja ajettiin kohti lähtöviivaa.
Nuuskittiin vähän aluetta, kokeiltiin spinnua ja totesimme helpoksi nakiksi. Vähän liiankin sillä oli selvää että kaikki nostaisivat ja viime viikon uusintaa siitä ei tulisi.
Lautakunta laittoi vanhan uskollisen, eli kolmosradan. Tämä sopi meille vallan mainiosti sillä sillä radalla tapahtuu aina, ja useitten merkinkiertojen ja suurien kääntökulmien takia tilanteita on aina.
Lähdössä yritin taas kerran sitä minun ajattelemani ideaalilähtöä, mutta edelleen jäi ajoitus sen verran varovaiseksi että eräs St.Olga pääsi ottamaan parhaimman startin merkin luota. Me vuorostamme lähdimme AB:n alla, ja takaa tuli Lisbeth kovaa peittäen meidän tuulen.
Lähtösuoralla ajoimme sitten tuskailleen sitä että venevauhtimme ei olekaan ollenkaan ylivoimainen, päinvastoin Olga vetää kaulaa. Alla menee Vindungen, Falken, Devon (jossa kaikki roschierit) ja Fanni (inf. 29) tosi kovaa. Jostain alta leikkasi vielä editsemme Tyyne, melkein Lisbethin ihoon kiinni, kaameata vauhtia.
Ida Marian Johannes osaa kyllä säännöt. Ida-Marian keula valahti aina välillä meidän leen puolen peittoon mutta mitään turhanpäistä nostattelua sieltä ei tullut, kiitos Johannes. Tämä on viikkosarjan hieno asia, tunnemme kaikki toisemme enemmän tai vähemmän ja minä ainakin tiedän keihin voi radalla luottaa siinä mielessä että sääntötuntemus on ojossa.
Vihreän kiersi sitten ekana tietysti Vindungen, jonka jälkeen videosta voimme varmaan kohta tarkastaa Falken, Devon, Fanni, AB, Lisbeth, Olga ja me sitten Tyynen perälaudassa kiinni. Takanamme ihossa kiinni Ida-Maria nyt ainakin. Paljon veneitä sumpussa. Video on varmaan hieno
Teimme sitten tällä käsimäärällä mitä veneessä oli sen mitä vaadittiin, eli täydessä vauhdissa tiukkaa vastaiseen merkin kohdalla ja se ainakin pullautti meidän Tyynen luun puolelle niin että pystyimme jatkamaan. Edessämme oleva Falken ajoi vain niin paljon korkeammalle että olimme niitten paskoissa. Kun vielä AB paaralla veti edestämme ja toisen vendan avulla parkkeerasivat tuulen yläpuolelle oli selvää että oli pakko mennä, etenkin kun Ida-Mariaan nähden olimme vielä sen verran edessä että pystyimme.
Tästä tuli lyhyt paaran halssi, sillä leikkari oli jo ylitetty. Vendan jälkeen Olga sitten yritti lee-bowta, mutta ei aivan onnistunut vaan se sijoittui vähän liian kauas meistä. Meillä oli tilaa kiihdyttää ja jyräsimme Olgan, seuraava tarjoittimella oli suoraan ajanut Ida-Maria joka sekin kryssiä ajaen jäi vauhdissa ja saimme höjdietumme takia jyrättyä heidäkin. Hyvä, ohituksia.
Pikku-pikku poijulle tultaessa Vindungen, Falken+Devon, AB olivat nyt ainakin edessämme ja teimme nappinoston aivan Fannin perälaudassa. Laskimme heti lenssille kun muut edessä olevat ajoivat tiukemmin, osin kaksintaisteluitten takia. Takanamme Ida-Maria teki myös hyvän suorituksen ja hekin valitsivat saman linjan eli suoraan merkille samalla halssilla syvään ajaen.
Kun seuraava vihreä lähestyi edessämme Vindungen, Devon, AB leikkasivat todella paljon jiipaten paaralle. Vähän turhaan omasta mielestäni sillä tuulta oli noin 16 knotsia ja ei se merkiltä-merkille layline ollut lähelle 180° TWA:ta.
Vihreän jälkeen pehmeä nosto ja edessä alkoi nostattelukisa kun Falken ja Devon ottivat mittaa toisistaan, Fannin saavutettaessa heidät ja h-veneitten puolustaessa asemiaan. Vindungen tietenkin ylhäisessä yksinäisyydessä kiersi ekana mutta olivatko kaksistaan kun jiippi en oikein kliffannut?
Jiippi merkin ympäri ja kohti koivusaarta pohjoiseen. Tämä meni aallokko huomioonottaen hyvin ja jatkoimme tiukkaa slööriä. Tässä oli aallokon takia pari pikkubroutsia, mutta ei mitään vakavaa. Fanni ja Vindungen leikkasivat kohti särkiniemeä, vaikka tämä ei ollut edes lenssi-legi. Saman kohtalon kokivat Devon (ehkä?) ja saavutimme tässä vähän karussa olleita edessäolijoita.
Jostain syystä Falken jatkoi seuraavan legin ilman spinnua.
Punainen poiju käärmesaarten p-puolella kierrettiin sitten taas porukassa, edessä edelleen Falken + Devon ja Fanni tuli sitten fokkaslööräten kohti merkkiä ryöstäen meiltä sen taktisen kierron mahdollisuuden. Tämä huomioonottaen teimme hyvän kierron ja exit-nopeus oli heti oikea.
Sitten alkoi kapeikossa varsinainen sakki-ottelu, sillä Vindungenin takana kukaan ei halunnut kryssiä, mutta edessä olleet AB, Falken ja Devon olivat myös pelureita joita piti vartioida.
Oliko meillä sitten onnea, hyvää paikallistuntemusta vaiko hyviä taktiikkoja en tiedä mutta mielestäni ajoimme tämän kapeikon erittäin hyvin sillä ohitimme käärmesaaren kohdalla jo AB:n, Falkenin ja Devonin.
Jatkoimme käärmesaaren länsirantaa nuollen, ja kiipesimme kohti vasenta laitaa sillä siinä oli mielestämme eniten painetta. Näin olikin varmaan sillä ylämerkin lähestyessä olimme fleetin kakkosia. Mitä nyt genoafallin kuori katkesi pienen pamahduksen säestämänä ja hämmennyksen takia Devon pääsi takaisin iholle.
Edessä oleva saari teki myös sen että leikkarille ei voinut ajaa, joten annoimme Devonille tässä vähän lisää tasoitusta.
pikku-pikku poiju kierrettiin siis sitten Vindungenin jälkeen toisena, takanamme aika lähellä oli Devon, jonka takana aika lähellä AB.
Slööri spinnulla oli aika jännittävä, sillä tuntui siltä että takana oleva Devon lähestyi joka puuskassa, olisikohan niin että H kiihtyy keveämpänä paremmin puuskissa? Etäisyys ei ehkä muuttunut sittenkään niin paljoa, sillä vihreä kierrettiin jo aika lähellä Vindungenia.
Tässä vaiheessa muistui jo mieleen skumppa jonka latasin kylmäkalle-levyjen kanssa pilssiin, ainoa vain että Devon oli liian lähellä jotta minä ehtisin maalisuoralla sitä ja korkeita lasejakin hakemaan. Saivat jäädä maaliintulon jälkeiseksi touhuksi.
Maalisuora olikin sitten aika vaikea, sillä tuuli siftaili minuutin sykleissä erittäin paljon sekä voimakkuudeltaan ja suunnaltaan. Oli vaikea päätellä ajaako hiukan löysin skuutein vauhtia vaiko höjdiä jottei joutuis kryssimään maaliin. Kun Devon oli vielä ajanut hiukan yläbanaanaia säilyttäen sen mahdollisuuden ohittaa ei voinut kuin ajaa sellaista max-speed med-höjdiä moodia.
Maalissa toisena, hyvin lähellä Vindungenia. Tämä näytti loistavalta!
Skumppa avattiin ja skoolasimme kanssakilpailijoiden kunniaksi kohdatessamme heidät. Kiitoksia loistavasta kaudesta!
Lautakunta viestitti maaliintulemisemme fikkarilla, loistava ja erittäin hyvin toimiva idea! Kiitos lautakunnalle!
Erinäisten kommunikaatiokatkosten takia, ja osin myös kovan tuulen lupausten takia meitä oli sitten viisi tänään. Minä, Jeppe, Peik, Kentzo ja Sampsa. Viidellä on jo aika ahdasta trimmajan edes tehdä venda...
Vähän jännityneisyyttä oli omissa housuissa, sillä laskin että kahdeksan ykköstä on jo plakkarissa ja kun yhdeksän parasta lasketaan oli selvää että tämä oli vähän pakkovoitti, vaikka kokonaistilanteeseen se ei enää vaikuttaisikaan. Harvoin, jos edes ikinä saa sellaisen mahdollisuuden ajaa tällaista sarjaa iltakilpailuissa. Tämän tulen kyllä muistamaan, ei samalle kaudella saa sattua näin paljon onnea, hyviä gasteja, oikeita valintoja ja vauhtia..
Lähdettiin satamasta hienoon iltakeliin, tuulta ja aurinkoa vaikka päivällä sade rummutti melkein kuuroksi. Kolmosella lähdetiin satamasta mutta muutaman vendan jälkeen tuli selväksi että tuuli oli reikäinen ja miehistönpainokin sen suuruinen, melkein puoli tonnia että ykkönen on tarpeen. Vaihdettiin vihreällä siihen ja ajettiin kohti lähtöviivaa.
Nuuskittiin vähän aluetta, kokeiltiin spinnua ja totesimme helpoksi nakiksi. Vähän liiankin sillä oli selvää että kaikki nostaisivat ja viime viikon uusintaa siitä ei tulisi.
Lautakunta laittoi vanhan uskollisen, eli kolmosradan. Tämä sopi meille vallan mainiosti sillä sillä radalla tapahtuu aina, ja useitten merkinkiertojen ja suurien kääntökulmien takia tilanteita on aina.
Lähdössä yritin taas kerran sitä minun ajattelemani ideaalilähtöä, mutta edelleen jäi ajoitus sen verran varovaiseksi että eräs St.Olga pääsi ottamaan parhaimman startin merkin luota. Me vuorostamme lähdimme AB:n alla, ja takaa tuli Lisbeth kovaa peittäen meidän tuulen.
Lähtösuoralla ajoimme sitten tuskailleen sitä että venevauhtimme ei olekaan ollenkaan ylivoimainen, päinvastoin Olga vetää kaulaa. Alla menee Vindungen, Falken, Devon (jossa kaikki roschierit) ja Fanni (inf. 29) tosi kovaa. Jostain alta leikkasi vielä editsemme Tyyne, melkein Lisbethin ihoon kiinni, kaameata vauhtia.
Ida Marian Johannes osaa kyllä säännöt. Ida-Marian keula valahti aina välillä meidän leen puolen peittoon mutta mitään turhanpäistä nostattelua sieltä ei tullut, kiitos Johannes. Tämä on viikkosarjan hieno asia, tunnemme kaikki toisemme enemmän tai vähemmän ja minä ainakin tiedän keihin voi radalla luottaa siinä mielessä että sääntötuntemus on ojossa.
Vihreän kiersi sitten ekana tietysti Vindungen, jonka jälkeen videosta voimme varmaan kohta tarkastaa Falken, Devon, Fanni, AB, Lisbeth, Olga ja me sitten Tyynen perälaudassa kiinni. Takanamme ihossa kiinni Ida-Maria nyt ainakin. Paljon veneitä sumpussa. Video on varmaan hieno

Teimme sitten tällä käsimäärällä mitä veneessä oli sen mitä vaadittiin, eli täydessä vauhdissa tiukkaa vastaiseen merkin kohdalla ja se ainakin pullautti meidän Tyynen luun puolelle niin että pystyimme jatkamaan. Edessämme oleva Falken ajoi vain niin paljon korkeammalle että olimme niitten paskoissa. Kun vielä AB paaralla veti edestämme ja toisen vendan avulla parkkeerasivat tuulen yläpuolelle oli selvää että oli pakko mennä, etenkin kun Ida-Mariaan nähden olimme vielä sen verran edessä että pystyimme.
Tästä tuli lyhyt paaran halssi, sillä leikkari oli jo ylitetty. Vendan jälkeen Olga sitten yritti lee-bowta, mutta ei aivan onnistunut vaan se sijoittui vähän liian kauas meistä. Meillä oli tilaa kiihdyttää ja jyräsimme Olgan, seuraava tarjoittimella oli suoraan ajanut Ida-Maria joka sekin kryssiä ajaen jäi vauhdissa ja saimme höjdietumme takia jyrättyä heidäkin. Hyvä, ohituksia.
Pikku-pikku poijulle tultaessa Vindungen, Falken+Devon, AB olivat nyt ainakin edessämme ja teimme nappinoston aivan Fannin perälaudassa. Laskimme heti lenssille kun muut edessä olevat ajoivat tiukemmin, osin kaksintaisteluitten takia. Takanamme Ida-Maria teki myös hyvän suorituksen ja hekin valitsivat saman linjan eli suoraan merkille samalla halssilla syvään ajaen.
Kun seuraava vihreä lähestyi edessämme Vindungen, Devon, AB leikkasivat todella paljon jiipaten paaralle. Vähän turhaan omasta mielestäni sillä tuulta oli noin 16 knotsia ja ei se merkiltä-merkille layline ollut lähelle 180° TWA:ta.
Vihreän jälkeen pehmeä nosto ja edessä alkoi nostattelukisa kun Falken ja Devon ottivat mittaa toisistaan, Fannin saavutettaessa heidät ja h-veneitten puolustaessa asemiaan. Vindungen tietenkin ylhäisessä yksinäisyydessä kiersi ekana mutta olivatko kaksistaan kun jiippi en oikein kliffannut?
Jiippi merkin ympäri ja kohti koivusaarta pohjoiseen. Tämä meni aallokko huomioonottaen hyvin ja jatkoimme tiukkaa slööriä. Tässä oli aallokon takia pari pikkubroutsia, mutta ei mitään vakavaa. Fanni ja Vindungen leikkasivat kohti särkiniemeä, vaikka tämä ei ollut edes lenssi-legi. Saman kohtalon kokivat Devon (ehkä?) ja saavutimme tässä vähän karussa olleita edessäolijoita.
Jostain syystä Falken jatkoi seuraavan legin ilman spinnua.
Punainen poiju käärmesaarten p-puolella kierrettiin sitten taas porukassa, edessä edelleen Falken + Devon ja Fanni tuli sitten fokkaslööräten kohti merkkiä ryöstäen meiltä sen taktisen kierron mahdollisuuden. Tämä huomioonottaen teimme hyvän kierron ja exit-nopeus oli heti oikea.
Sitten alkoi kapeikossa varsinainen sakki-ottelu, sillä Vindungenin takana kukaan ei halunnut kryssiä, mutta edessä olleet AB, Falken ja Devon olivat myös pelureita joita piti vartioida.
Oliko meillä sitten onnea, hyvää paikallistuntemusta vaiko hyviä taktiikkoja en tiedä mutta mielestäni ajoimme tämän kapeikon erittäin hyvin sillä ohitimme käärmesaaren kohdalla jo AB:n, Falkenin ja Devonin.
Jatkoimme käärmesaaren länsirantaa nuollen, ja kiipesimme kohti vasenta laitaa sillä siinä oli mielestämme eniten painetta. Näin olikin varmaan sillä ylämerkin lähestyessä olimme fleetin kakkosia. Mitä nyt genoafallin kuori katkesi pienen pamahduksen säestämänä ja hämmennyksen takia Devon pääsi takaisin iholle.
Edessä oleva saari teki myös sen että leikkarille ei voinut ajaa, joten annoimme Devonille tässä vähän lisää tasoitusta.
pikku-pikku poiju kierrettiin siis sitten Vindungenin jälkeen toisena, takanamme aika lähellä oli Devon, jonka takana aika lähellä AB.
Slööri spinnulla oli aika jännittävä, sillä tuntui siltä että takana oleva Devon lähestyi joka puuskassa, olisikohan niin että H kiihtyy keveämpänä paremmin puuskissa? Etäisyys ei ehkä muuttunut sittenkään niin paljoa, sillä vihreä kierrettiin jo aika lähellä Vindungenia.
Tässä vaiheessa muistui jo mieleen skumppa jonka latasin kylmäkalle-levyjen kanssa pilssiin, ainoa vain että Devon oli liian lähellä jotta minä ehtisin maalisuoralla sitä ja korkeita lasejakin hakemaan. Saivat jäädä maaliintulon jälkeiseksi touhuksi.
Maalisuora olikin sitten aika vaikea, sillä tuuli siftaili minuutin sykleissä erittäin paljon sekä voimakkuudeltaan ja suunnaltaan. Oli vaikea päätellä ajaako hiukan löysin skuutein vauhtia vaiko höjdiä jottei joutuis kryssimään maaliin. Kun Devon oli vielä ajanut hiukan yläbanaanaia säilyttäen sen mahdollisuuden ohittaa ei voinut kuin ajaa sellaista max-speed med-höjdiä moodia.
Maalissa toisena, hyvin lähellä Vindungenia. Tämä näytti loistavalta!
Skumppa avattiin ja skoolasimme kanssakilpailijoiden kunniaksi kohdatessamme heidät. Kiitoksia loistavasta kaudesta!
Lautakunta viestitti maaliintulemisemme fikkarilla, loistava ja erittäin hyvin toimiva idea! Kiitos lautakunnalle!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11426
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
*Ja tulokset tulivat:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=165
JESS!
Meille siis puhdas sarja. Kun yhdeksän parasta tulosta lasketaan, saamme laskea yhdeksän ykkössijaa. Kiitos!
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=165
JESS!
Meille siis puhdas sarja. Kun yhdeksän parasta tulosta lasketaan, saamme laskea yhdeksän ykkössijaa. Kiitos!

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ja kokonaistulokset
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=144
Odotettu 8. sija ja taakse jäi lopputuloksissa Anneli ja SM, eli tosiaan sinänsä jotain positiivistakin on tapahtunut.
Toisaalta matka edes mitalisijoille on kyllä valovuoden pituinen, mutta kai sitä pitää jostain aloittaa, trendi on sentään nousujohteinen
Sinänsä kyllä sijoitukselta vie aika paljon pohjaa se, että loppupeleissä sekä Fuuga ja Devon olisivat kyetessään voineet olla yläpuolella ja toisaalta varsinaisia kisaavia veneitä takana olisi vain 3, eipä ole hääviä tämä iltakilpailujen suosio, jos ajatellaan että sijalle 14. pääsee kahdella osallistumisella.
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=144
Odotettu 8. sija ja taakse jäi lopputuloksissa Anneli ja SM, eli tosiaan sinänsä jotain positiivistakin on tapahtunut.
Toisaalta matka edes mitalisijoille on kyllä valovuoden pituinen, mutta kai sitä pitää jostain aloittaa, trendi on sentään nousujohteinen

Sinänsä kyllä sijoitukselta vie aika paljon pohjaa se, että loppupeleissä sekä Fuuga ja Devon olisivat kyetessään voineet olla yläpuolella ja toisaalta varsinaisia kisaavia veneitä takana olisi vain 3, eipä ole hääviä tämä iltakilpailujen suosio, jos ajatellaan että sijalle 14. pääsee kahdella osallistumisella.