Savukaasuletku 72¤/m 28/42mm

Webasto 2000 varaosaluettelon mukaan siinä käytetään Ø 22mm letkua "flex rohr PAK".
Hyvä sinänsä että maritimilla ollaan palattu pdf-luetteloon. Vihaan syvästi tuota flash-lehteä.
Artsi wrote:Jep. Noinhan se on joka tapauksessa: jos lämppäri on sammunut yöllä, niin älä käynnistä ennen löpön lisäystä. Muuten tulee ylimääräisiä hommia, ja takuuvarmasti just vähän ennen purjeiden nostoa siinä kaikkein pahimmassa paikassa! (esim. Utön ulosmenoväylällä vähän ennen viimeistä eteläkeppiä kympin pohjoiskelillä parin metrin aallokossa)
terv. Artsi
Ihan perusfysiikalla voi laskeskella, että puhallustehon on oltava kaikissa muissakin merkeissä tuota luokkaa jotta ilman lämpötila ei nouse kohtuuttomaksi.harald wrote:Safire vaikuttaa muuten pätevältä laitteelta, mutta tuo PC-tuuletin muistutti lähinnä lämmintä lehmän hönkäystä kun viimeksi tuollaista katsastin. Vastaan kysymykseen että raaka puhallusteho on se juttu. Webasto työntää luokkaa 70m³/h, kun safire ei edes ilmoita tuollaisia.
Eberi näyttää sentään ilmoittavan 105 kg/h, joka vastaa ilmoitetulla 2,2 kW teholla 75 asteen lämpötilanousua: http://autola.wihuri.fi/tuoteryhmat/ajo ... irtronic2/Anonymous wrote: Sitten vielä kukaan ei ilmoita tuota puhallusmäärän "oikeaa" yksikköä. Pitäisi ilmoittaa kg/s tai normikuutioina. Imupäässä 100 m3/h onkin 100 astetta lämpimämpänä 137 m3/h, vaikka molemmat on 129 kg/h.
tämä hiukan askarruttaa koska wallas1600:n puolitehokin tuuppaa olemaan liikaa jos jättää yöksi päälle ja webaston minimi on 0,9kW.harald wrote: Pieneen veneeseen pitää myös muistaa että on parempi että lämmittimen pienin teho vastaa sellaista lämpöhukkaa veneessä että se voi käydä sillä pienellä teholla melko jatkuvasti, ilman että se syöksee päälle ja pois jatkuvalla syötöllä. Liian suuri lämmitin aiheuttaa sen että lämpötila nousee liian nopeasti, lämmitin sammuu tietyksi ajaksi ja lähtee sitten taas käyntiin = suuri keskimääräinen sähkönkulutus.
Vestekillä on Safire-tarjous jossa noi putkistot on mukana, mutta kyllähän sitä hintaa kertyy enemmän kuin Webastolle.harald wrote: Missä hintaluokassa nämä muuten ovat tänä päivänä? Webasto AT2000D venesarjalla näyttää olevan 999¤ Marineassa, Wallas 1800 valopetrooli on samanhintainen. Wallas 30D (diesel) on jo 1470¤. Vestek on Safiren jälleenmyyjä joten se on aika hintava mielestäni, ollen hinnaltaa1307¤ (toisaalta tuo Webasto Vestekistä, venesarjalla maksaa noin 1300¤, joten tuo Safire voi olla samassa hintaluokassa jostain muualta?). Vestekin paskakökköflashluettelosta ei ilmene että kuuluuko termostaattiohjaus sarjaan vai ei. Äkkiä kun laskee niin tuohon Safireen pitää ottaa vielä lisäksi ainakin pakoputkiston osat 160¤ ja tankkiliitäntäsarja 67¤ ennen kuin se vastaa webaston veneasennussarjaa.
Ei mitään havaintoa, minä nukun yleensä niin sikeästitoxi wrote:Tuleeko FEneessä monta uudelleenkäynnistystä kesäyössä jos lämppärin jättää päälle?
Sorry, en muista mistä silloin löysin tuon matskun. Manuaali, jos sellaisen kopion jostain löydät kertoo jo aika paljon. Hyvällä säkällä joku on saanut spostiaAsennuspaikkakin on vielä hakusessa, konehuoneeseen se ei mahdu. Olisiko kellään heittää linkkiä asennusohjeeseen/ dataa niistä putkien pituuksista ym. asennusvaatimuksista. Olen koittanut Kahan sivuilta/ googlettamalla löytää, mutta huonolla menestyksellä.
No, tästä asennuksestani on jo aika monta vuotta. Arvaan että suurin kuluerä on Y-kappale, suutin tai suuttimet sekä juuri putket. Muuten webaston paketti on melko täydellinen sulakepesineen, äänenvaimentimineen, runkoläpivienteineen sekä termostaattiantureineen.Jos Marineasta ottaa ton 999Eur paketin niin mitä lisäkuluja tulee päälle? Esim. lämmönjakoputkia ei taida olla tossa mukana.
Kahan sivuilta löytyy hinnasto noista lisähilppeistä:toxi wrote:Jos Marineasta ottaa ton 999Eur paketin niin mitä lisäkuluja tulee päälle? Esim. lämmönjakoputkia ei taida olla tossa mukana.