EMK:n Syysseilaus 15.9
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ilmoittautuneiden lista:
http://www.emk.fi/content_files/ilmoitt ... 092007.htm
Petri lähdössä meidän genoalla näköjään?
http://www.emk.fi/content_files/ilmoitt ... 092007.htm
Petri lähdössä meidän genoalla näköjään?

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Hmm, ovat typistäneet sanamuotoa "ehkä musta genua" näköjään tiiviimmäksiharald wrote:Ilmoittautuneiden lista:
http://www.emk.fi/content_files/ilmoitt ... 092007.htm
Petri lähdössä meidän genoalla näköjään?

Jepp,
Näköjään. Olisi semmoinen 5-7 m/s ihan ok kun haluaisin kokeilla miten vene toimii siinä tuulessa G3:lla(105%), joka ei kuitenkin ole ihan maksimimitoitettu kun skuuttikulma on aika ylhäällä. Jos saisi vielä viritettyä infuckersit sinne niin saisi jo aika mielenkiintoisen kokeilun. Pitäisi vaan vapauttaa joku vinssivapautin että saisi tilaa...
Sori jos täytämme teidän foorumia meidän jutuilla muuten.
Näköjään. Olisi semmoinen 5-7 m/s ihan ok kun haluaisin kokeilla miten vene toimii siinä tuulessa G3:lla(105%), joka ei kuitenkin ole ihan maksimimitoitettu kun skuuttikulma on aika ylhäällä. Jos saisi vielä viritettyä infuckersit sinne niin saisi jo aika mielenkiintoisen kokeilun. Pitäisi vaan vapauttaa joku vinssivapautin että saisi tilaa...
Sori jos täytämme teidän foorumia meidän jutuilla muuten.

Jan wrote:Tietääkö joku muuten mistä saa syysseilauksen purjehdusohjeet?
Kutsussa lukee vaan että niitä saa vaan kuittia vastaan mutta ei mistä niitä saa?

"Purjehdusohjeet jaetaan Espoon Merenkävijöiden pursimajan toimistossa pe 14.9. 17.00 - 19.00 ja la 15.9. 8.00 - 8.30.
Kaikkien veneiden täytyy olla vedessä viimeistään pe 14.9. ennen klo 18.00. Veneitä ei saa nostaa vedestä ilman erillistä lupaa kilpailun juryltä."
Samaisesta kutsusta. Voi toki olla, että ovat editoineet kutsua lennossa.
Nyt näyttää keli tosiaan paljon mukavammalta. Pahimmillaan oli fmi:n sivuilla 13 m/s ja kolme sadepisaraa ilman aurinkoa. Nyt on enää 7 m/s, yksi sadepisara ja aurinkokin pilkistää pilven takaa.
Forecan mukaan pe-la välisenä yönä tuulee 13 m/s, joten kai tuokin voi vielä tulla lauantaille. Toivottavasti kuitenkin se Forecankin lupaama 5-7 m/s.
Eilen tuli taas hyvä "näyttö" sääennustuksille. Piti tuulla illalla 8-9 m/s ja yöksi 10 m/s, mutta tuuli kuoli nopeasti siten, että 18.00 tuuli enää 5-6 m/s (oli kyllä yksi 9 m/s puuska) ja pari tuntia myöhemmin oli jo aivan pläkä.
Joakim
Forecan mukaan pe-la välisenä yönä tuulee 13 m/s, joten kai tuokin voi vielä tulla lauantaille. Toivottavasti kuitenkin se Forecankin lupaama 5-7 m/s.
Eilen tuli taas hyvä "näyttö" sääennustuksille. Piti tuulla illalla 8-9 m/s ja yöksi 10 m/s, mutta tuuli kuoli nopeasti siten, että 18.00 tuuli enää 5-6 m/s (oli kyllä yksi 9 m/s puuska) ja pari tuntia myöhemmin oli jo aivan pläkä.
Joakim
Hmm, Vene-lehden palvelu lupailee hieman alle kympin kelejä ja maissa ilmeisesti vähemmän.
Riippuen tämän illan SM-yösuunnistusten menestyksestä (jos Jaskalla menee huonosti, tulee purjehtimaan, jos hyvin niin valmistautuu finaaliin ja ei tule) Olgassa on joko kolme tai neljä lauantaina, joten toivotaan että kevenee ettei tarvitse käyttää fokkaa.
Kaikki näyttikin miehistön osalta aivan liian hyvältä kunnes tänä yönä heräsin kahden maissa tekstariin
Lähtötsydeemistäkin sai aavistuksen kun Hakola soitteli muissa asioissa, ilmeisesti klo 10:iin tulee normaalisti 5-4-1-paukku ja sitten kunkin "luokan" lähdön kohdalla nostellaan lippuja eli startti pitää ajoittaa klo 10:n paukuttelun perusteella...arviolta meidän startti on kai sitten joskus 10 yli 10.
Valitettavaa on taas se, että ilmeisesti sataa koko kisan ajan..which is not nice.
Olga siirtyy tänään Haukilahteen about kuudeksi. Ovatko muut FE:t tulossa paikalle vasta huomenaamulla vaiko jo tänään?
Riippuen tämän illan SM-yösuunnistusten menestyksestä (jos Jaskalla menee huonosti, tulee purjehtimaan, jos hyvin niin valmistautuu finaaliin ja ei tule) Olgassa on joko kolme tai neljä lauantaina, joten toivotaan että kevenee ettei tarvitse käyttää fokkaa.
Kaikki näyttikin miehistön osalta aivan liian hyvältä kunnes tänä yönä heräsin kahden maissa tekstariin

Lähtötsydeemistäkin sai aavistuksen kun Hakola soitteli muissa asioissa, ilmeisesti klo 10:iin tulee normaalisti 5-4-1-paukku ja sitten kunkin "luokan" lähdön kohdalla nostellaan lippuja eli startti pitää ajoittaa klo 10:n paukuttelun perusteella...arviolta meidän startti on kai sitten joskus 10 yli 10.
Valitettavaa on taas se, että ilmeisesti sataa koko kisan ajan..which is not nice.
Olga siirtyy tänään Haukilahteen about kuudeksi. Ovatko muut FE:t tulossa paikalle vasta huomenaamulla vaiko jo tänään?
Jepjep, mitäpä tuosta muuta kuin että ei edes hyvä purje auta jos ei vaan osaa. Vakavasti meni harkintaan uuden purjeen hankinnan järkevyys, kun viimeiseksi kyllä ehtii vanhemmillakin purjeilla.
Ensin kauheat pari tuntia, sitten lopulta kiva syyspurjehdus. Aikaa-matkalle-tasoitus potki täsmälleen juuri FE:itä takapuoleen, kun Rysäkarin selän pläkä jumitti meidät about puoleksi tunniksi parkkiin ja muut veneet ehtivät jo ottaa kiinni ja toisaalta Lill-Freya taas ehti yli selän kovassa kelissä.
Loppu sitten menikin katsellessa Annelin peräpeiliä parin minuutin etumatkan takaata.
Eli siinä missä puolitoista kuukautta aikaisemmin Annelin kanssa vastaavan radan tuloksena oli kaksoisvoitto, nyt kaksoisvoitto oli "toisenlainen".
Tracki
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... yysseilaus
Ensin kauheat pari tuntia, sitten lopulta kiva syyspurjehdus. Aikaa-matkalle-tasoitus potki täsmälleen juuri FE:itä takapuoleen, kun Rysäkarin selän pläkä jumitti meidät about puoleksi tunniksi parkkiin ja muut veneet ehtivät jo ottaa kiinni ja toisaalta Lill-Freya taas ehti yli selän kovassa kelissä.
Loppu sitten menikin katsellessa Annelin peräpeiliä parin minuutin etumatkan takaata.
Eli siinä missä puolitoista kuukautta aikaisemmin Annelin kanssa vastaavan radan tuloksena oli kaksoisvoitto, nyt kaksoisvoitto oli "toisenlainen".
Tracki
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... yysseilaus
Näköjään ne laittoivat meidät kuitenkin pieneen luokkaan...
http://www.emk.fi/index.cfm?cd=30&doc=53
Eikö se luokkajako olisi pitänyt mennä peruslyssin perusteella?
http://www.emk.fi/index.cfm?cd=30&doc=53
Eikö se luokkajako olisi pitänyt mennä peruslyssin perusteella?
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
korjaantuu kohta
Jännää muuten että jokaikinen 1.14 LYS-vene kuuluvat isoon
luokkaan perusstandardin mukaan. Outo fiilis...
Imoittautumiskaavakkeissa pitäisi varmaan olla kohta "vene eroaa
perusstandardista" tai sitten kaksi lys-luka, perus-lys ja varustuksen
mukainen lys.
Onneksi meillä on tämä IMS-sääntö missä ei ole epäselvää kuka
kuuluu mihinkin luokkaan.
Jännää muuten että jokaikinen 1.14 LYS-vene kuuluvat isoon
luokkaan perusstandardin mukaan. Outo fiilis...
Imoittautumiskaavakkeissa pitäisi varmaan olla kohta "vene eroaa
perusstandardista" tai sitten kaksi lys-luka, perus-lys ja varustuksen
mukainen lys.
Onneksi meillä on tämä IMS-sääntö missä ei ole epäselvää kuka
kuuluu mihinkin luokkaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Älä vaivaudu synkyyteen, 20min perässä yli kuuden tunninPetri wrote:Jepjep, mitäpä tuosta muuta kuin että ei edes hyvä purje auta jos ei vaan osaa. Vakavasti meni harkintaan uuden purjeen hankinnan järkevyys, kun viimeiseksi kyllä ehtii vanhemmillakin purjeilla.
purjehduksen jälkeen ei ole ollenkaan paljon, 5% tai sitä luokkaa.
Kun me aloitettiin olimme jatkuvasti 6min perässä 60min jälkeen.
Asiaa ei paljon auttanut että h-vene purjehtija oli 70-vuotias...
Paljon paljon huonomminkin voi purjehtia. Kun fleetissä ei yhtään
nk. heittopussia ollut niin ei tarvitse hävetä yhtään.
Kyllä se siitä lähtee. Keskittymisestä ja jatkuvuudesta. Jos saisi
purjehtia ainakin muutaman kisan aina kaudessa samojen heebojen
kanssa ja vielä niin että saa keskittyä ajamiseen niin toimisi ehkä
paremmin.
Ja tämä kisa oli nyt niin sekava muutenkin että tästä ei nyt
hirveästi tarvitse ottaa murheita.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020