Page 2 of 2
Posted: Thu Aug 09, 2007 11:14 am
by Petri
Örr, DNF? Hmm, kyllä me tööttikin otettiin ja mentiin kyllä maalista kunnolla yli. Pitänee pistää meiliä eteenpäin.
Posted: Thu Aug 09, 2007 11:16 am
by harald
Tuuliraportti eilisestä:
Helsinki Harmaja 08.08. klo 18:00 18.8 °C idästä 8.0 m/s
Helsinki Harmaja 08.08. klo 19:00 18.6 °C idästä 8.0 m/s
Helsinki Harmaja 08.08. klo 20:00 18.5 °C idästä 8.0 m/s
Posted: Thu Aug 09, 2007 16:54 pm
by Petri-muualta
Olipa sitten spinnun numerointi ollut kompastuskivi ja olivat toimitsijat hämääntyneet toisesta Lisbethistä
No, nyt kun spinnua pitää jokatapauksessa ommella, voisi tsekata saako numeroita pois jotenkin muuten kuin saksilla.
Maaliin tultiin n. pari minsaa Jaelin perässä eli about 1:40 min oli purjehdusaika, joka sijoittanee meidät joko sijalle 12. tai 13.
Eli vaivainen 10 sijan tiputus viikossa, tiedä uskaltaako sitä edes lähteä enää skabaan ensi viikolla.
Posted: Thu Aug 09, 2007 17:28 pm
by Guest
Petri-muualta wrote:
No, nyt kun spinnua pitää jokatapauksessa ommella, voisi tsekata saako numeroita pois jotenkin muuten kuin saksilla.
Virallisesti numerot (siis purjeneulomot eivät moiseen ryhdy) eivät irtoa kuin saksilla, mutta kovalla työllä ne kyllä saa repimällä varovasti. Tuli juuri vaihdettua isopurjeeseen numerot (pentex-laminaattia, josta mukamas irtoaa helposti, mutta puoli litraa asetonia kului ja purje ei kuitenkaan tullut puhtaaksi) ja kesäkuussa irrotin pari numeroa spinnusta (loput jäänee pimeisiin talvi-iltoihin).
Asetonia voi kuulemma huolettaa käyttää kaikkiin purjeisiin, mutta yllättävän huonosti sekin liuottaa purjenumeroteipin liimaa.
Spinnua on hyvä korjata purjenumeroteipillä. Nykyään uudetkin spinnut tehdään lähinnä teippisaumoilla.
Joakim
Posted: Thu Aug 09, 2007 18:36 pm
by Panu
Panu wrote: Taitaa olla pakko ottaa masto alas ja korjata nuo XXXXX

nostimet, ennen kuin olen oikeasti niiden kanssa tosi kusessa

.
Tervehdys
Tänään oli operaation nimi masto alas, pura, kokoa ja pystytä.
Irrotin mastosta falliboksin ja purin genoan nostimien rissat ja jakajalevyn irti. Rissat olivat vielä hyvässä iskussa, mutta jakala levyyn oli kulunut rissojen parin millin syvyiset kehien jäljet. Nämä kulumaurat antoivat ilmeisesti sen verran klappia, että falli pääsi hyppäämään kehältä rissan ja boksin väliin kanittamaan.
Korjailin kulumaurat kemiallisella metallilla (mitä nyt se onkaan?), hioin pinnat sileiksi ja tein levystä paklaamalla hieman paksumman oloisen, jotta välykset pienenisivät. Tulevaisuus näyttää miten tässä korjauksessa onnistuttiin, mutta huonompaa siitä ei ainakaan tullut.
Jos vielä kanittaa, niin tuplarissat lentävät kohti vesilintua ja siirryn köysifallin käyttäjäksi

.
Posted: Thu Aug 09, 2007 22:29 pm
by Olli
Petri-muualta wrote:Olipa sitten spinnun numerointi ollut kompastuskivi ja olivat toimitsijat hämääntyneet toisesta Lisbethistä
No, nyt kun spinnua pitää jokatapauksessa ommella, voisi tsekata saako numeroita pois jotenkin muuten kuin saksilla.
Älä lähde poistamaan kaikkia, sunhan pitää vain muuttaa 7 => 9 (helppo), sekä 1 => 9, sekin olisi helppo, mutta ykkönen on liian lähellä edeltävää numeroa...
Nuo numerot on nysvätty Captains shopista ostetuista digitaalinumeroista, ja mulla on jämiä jäljellä sen verran, että saatat saada niistä liimailtua puuttuvat osat...
Se osa ykkösestä mikä tarttee irrottaa, lähtee asetonilla, kun läträät sitä reilusti purjeen läpi tarran kääntöpuolelle, ja revit samalla tarraa hellävaraisesti...