Hej
Håller på att renovera en Yanmar 1GM,båten har stått på land oanvänd i 5år.Har bytt fast rostad avgasventil samt fräst om ventilsätet.Kompr känns bra men den startar ej.Ska provtrycka inspr ventilen o få besked om den fung som den ska.Någon här som har fler tips om varför den inte startar?Erfarenhet av fel på ovanstående motor?
Hälsn
FE125
Yanmar 1GM
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Går den att dra runt med veven, utan att trycka in halvkompressions-
grejen? Om så, kanske den inte har tillräckligt med tryck.
Har du luftat?
Jag är inte säker, men hur är det med timingen av pumpen, bör den
kanske kollas?
Jag tror att det är ganska tunnsått med erfarenheter av fel. Start-
motorn hade problem en gång, men när man städade ut koldammet
fungerade den igen.
grejen? Om så, kanske den inte har tillräckligt med tryck.
Har du luftat?
Jag är inte säker, men hur är det med timingen av pumpen, bör den
kanske kollas?
Jag tror att det är ganska tunnsått med erfarenheter av fel. Start-
motorn hade problem en gång, men när man städade ut koldammet
fungerade den igen.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
1gm
Hej
Har tyvärr ingen vev men ventilerna är nyslipade o täta,kolvringar ej kontr men troligen ok.Ska provtrycka spridaren i dagarna,toppen o ventilerna var rostskadat så kanske har nålventilen i spridaren kärvat fast.
Kommer från båtmässan i Göteborg som var ovanligt stor o med många intressanta utställare.Gå in på regatta.nu de har web tv sändningar från mässan.Träff med seglarkändisar o mkt teknik o segelsnack.
Ha det så bra
Urban L
Har tyvärr ingen vev men ventilerna är nyslipade o täta,kolvringar ej kontr men troligen ok.Ska provtrycka spridaren i dagarna,toppen o ventilerna var rostskadat så kanske har nålventilen i spridaren kärvat fast.
Kommer från båtmässan i Göteborg som var ovanligt stor o med många intressanta utställare.Gå in på regatta.nu de har web tv sändningar från mässan.Träff med seglarkändisar o mkt teknik o segelsnack.
Ha det så bra
Urban L